/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Firewall windows xp upgrade 3
Fra : leiflp
Vist : 878 gange
100 point
Dato : 11-07-10 11:19

Er der nogen, der ved hvorfor xp er så længe om at finde firewall'en, og hvad man evt. kan gøre ved det.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 11:21

Citat
finde firewall'en

Hvem/ hvad og HVAD

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 11:28

Citat
hvorfor xp er så længe om at finde firewall'en,

Hvilken Firewall?
Mener du under startup?
Min Firewall er det sidste, der dukker op (nede ved uret)
sikkert fordi den skal have tid til at (tænke) over det, den skal blokkere.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 11:29

Og hvor LANG tid er længe

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 11:50

Hvis du vil hente SP3 kan du hente den uden om MS her
http://windows-xp-sp3.dk.malavida.com/d4170-download-gratis-windows

Kommentar
Fra : webm

Dato : 11-07-10 12:14

Citat
Hvis du vil hente SP3 kan du hente den uden om MS her
http://windows-xp-sp3.dk.malavida.com/d4170-download-gratis-windows

Hvorfor hente den udenfor MS, det er da sikrere at hente den ved kilden...

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 12:34

Citat
Hvorfor hente den udenfor MS, det er da sikrere at hente den ved kilden...

Det er den samme.
Men jeg aner ikke hvad spørger? spørger om, så man må jo gætte.

Citat
DO NOT CLICK DOWNLOAD IF YOU ARE UPDATING JUST ONE COMPUTER: A smaller, more appropriate download for individual users is now available on Windows Update. The best way to ensure you get Windows XP Service Pack 3 is by turning on the Automatic Updates feature in Windows XP. You can use our step-by-step instructions or, if you prefer, let us do it for you.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=2fcde6ce-b5fb-4488-8c50-fe22559d164e

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-10 12:38

Tror disken tænker på at visse IKKE kører med en lovlig installation

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 13:01

Citat
Tror disken tænker på at visse IKKE kører med en lovlig installation

Min er ? lovlig, men jeg kan sg_ ikke opdatere fra MS.
Jeg mener dog at man også kan hente SP3 hos MS,
jeg har den selv på en disk, som er hentet jeg engang hentede hos dem.

Om spørger? har problemer med samme ved
jeg ikke men hvis update eller download starter af sig selv, så er der jo problemer.

Men det må han jo komme nærmere selv.
Hvis han vil hente updates, skal han jo begynde på den rigtige side.
Og installere deres AKTICE X for overhovedet at komme videre.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 13:02

Citat
men hvis update eller download starter af sig selv

men hvis update eller download IKKE starter af sig selv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-10 14:12

Den bedste måde at opdatere XP med servicepack 3 er (efter min mening) at hente og brænde en CD, og så køre den inde fra programmet.
Du bør rydde op og defragmentere først.

Ps. Man kan godt have en lovlig XP som ikke kan opdateres................eks. hvis den ikke er registreret, og det behøver den jo ikke absolut være, for at bruge den lovligt.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 11-07-10 15:21

Citat
Ps. Man kan godt have en lovlig XP som ikke kan opdateres................eks. hvis den ikke er registreret, og det behøver den jo ikke absolut være, for at bruge den lovligt.

Hvis man IKKE registrerer den kan det jo være bedøvende ligegyldigt, så får man jo ikke alle funktionaliteterne med...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-10 17:14

Næ nej men du kan stadig opdatere med den sp3 CD.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 18:36

Citat
Ps. Man kan godt have en lovlig XP som ikke kan opdateres................eks. hvis den ikke er registreret, og det behøver den jo ikke absolut være, for at bruge den lovligt.

Tja: den har jeg ikke hørt før/ = hvis den ikke er registreret
Jeg har aldrig skulle registrere nogle af mine = ENDNU, men det kommer vel.

Næ: det er WGA jeg ikke kan komme igennem.
Jeg har ganske vist et par (knæk´s) der skulle rette på det,
men syntes ikke det burde være nødvendigt, når den er lovlig.

Kan nævne at jeg har en gammel XP Home SP1 som også er lovlig
men kan på ingen måde aktiveres, den kan end ikke starte op
UDEN EN BLÅ SKÆRM (efter at have aktiveret den), HVOR DER STÅR ULOVLIG SOFTWARE.

Den har jeg ALDRIG oplevet før,,,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-10 19:31

Der er jo forskellige udgaver af XP ------------- mindst en af dem skal aktiveres, for at opdatere over nettet.

Kommentar
Fra : leiflp

Dato : 11-07-10 19:38

Indlæggene har taget en gal retning. Det har intet at gøre med, om jeg har en lovlig windows, det har jeg, og jer får også automatiske opdateringer. Firewallen er windows firewall. Jeg har servicepack 3. Jeg får en advarsel, om at min pc er i fare, hvorefter denne advarsel forsvinder efter en rum tid, og firewallen er startet op.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-10 19:43

OK - sorry.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 19:46

Citat
Jeg får en advarsel, om at min pc er i fare, hvorefter denne advarsel forsvinder efter en rum tid, og firewallen er startet op.

Og hvad er så spørgsmålet _ IGEN

Din Firewall er langsom = fordi den netop søger efter programmer
og anden ondskab, der forsøger at komme ind/ud

Angående FARE? så står der højt og tydeligt, hvad der er galt,
hvis du ellers åbner DEN = din firewall altså
det kan være manglende Antivirus/ Firewall

Mangler du en rimelig god firewall så se her = gratis og rimelig nem at bruge
DEREFTER kan du så slå Windows fra, så får du ikke meldinger derfra/
medmindre du ikke har antivirus program, for så får du stadig en melding.
Har du BEGGE, så åbner du Windows firewall og slår den fra.
http://www.pctools.com/

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 11-07-10 19:47

Det er en gængs fejl på mange "ældre" komputere....

Det skyldes den rækkefølge den ved opstart starter "residente" programmer op (iconerne ved uret)

Det kan du næppe ændre på Har tidligere haft flere maskiner med problemet og har aldrig fundet en løsning.....

Advarslen bliver simpelthen loadet INDEN den er færdig med at loade firewallen....

Men reelt ER det jo ikke noget problem - din firewall virker 100% - det ved XP bare ikke før lidt efter....

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 19:51

Citat
det ved XP bare ikke før lidt efter....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-10 19:52

Du kan evt prøve at fjerne nettilslutning - derefter deaktivere firewall - genstarte maskinen og aktivere firewall igen.....

Det kan måske få den til at loade i en anden rækkefølge....

At du skal huske at fjerne nettilslutning er kun pga. det ikke er smart at være koblet op UDEN firewall....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-10 19:54

Der skulle IKKE grines, disken - det var skam ramme alvor

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 11-07-10 21:42

Citat
det var skam ramme alvor

Griner ikke af DIG men___

Hvem har/ kender IKKE det lille problem.

Og så har mennesker STADIG Windows Firewall?

Den er mere UTÆT end MIG_ efter 1 kasse øl...!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-10 23:03

Refi har ret og der er ingen sikkerheds risiko ved det, netværket bliver først aktiveret længe efter at firewallen er på plads, men det kommer der ikke nogen meddelelse om, så det er bare noget man skal vænne sig til, at overse den "advarsel" som ikke er en rigtig advarsel

Godkendelse af svar
Fra : leiflp

Dato : 12-07-10 00:29

Tak for svaret refi. Ok jeg finder mig i det. Min pc er ganske rigtig en model af en ældre årgang. Tak.