/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvordan fjerner man reklamer i MSN ?
Fra : scootergrisen
Vist : 2229 gange
60 point
Dato : 10-07-10 23:29

Jeg har windows live messenger og vil gerne have fjernet de reklamer som ses i bunden af programmet hvor der er et billed og man man chatter med nogen så er der også en tekst reklame nederst.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-07-10 23:43

Det gør du ikke, Live messenger er et gratis program og så længe det er det så vil der være reklamer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-07-10 23:57
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-07-10 23:58

eller dette

Selvfølgelig kan man fjerne reklamerne fra Windows Live Messenger, hvis man da ikke vælger at skrotte programmet helt til fordel for en mere fleksibel IM-klient. Vi viser hvordan
http://www.pcworld.dk/art/9151?page=1

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 11-07-10 00:10

Tror det virkede. Jeg venter lige til jeg har prøvet at chatte med nogen og se om der er reklamer.
Jeg brugte dette java program : http://patch.mess.be/?p=light

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-10 00:18

Hvis det er den lille reklame boks i bunden af Live Messenger så er den meget nem at fjerne, åben Internet indstillinger på klik på fanebladet Sikkerhed, klik på Usikre websider og klik på knappen Websider, tilføj adressen: rad.msn.com til de usikre sider og klik på Ok så er Live Messenger reklamefri
du kan selvfølgelig også tilføje rad.msn.com til HOST filen, virkningen er den samme

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 11-07-10 01:32

Kode
du kan selvfølgelig også tilføje rad.msn.com til HOST filen, virkningen er den samme

Ja det var det jeg engang havde prøvet selvom de så lidt åndsvagt ud når der stod "siden blev ikke fundet" eller noget i den stil hver gang der hvor reklamen var.

Men spørgsmålet er om det også virker ved de tekst reklamer som er i bunden når man er igang med en chat.

Men jeg skal lige prøve og chatte med nogen så finder jeg ud af det og vender tilbage.

Igentligt vil jeg ikke bruge MSN fordi jeg syns microsofts programmer ofte er dårlige og gør mange ting som jeg ikke vil have det skal gøre... man skal ofte vælge mange ting fra istedet for at vælge dem til... men nu der af og til nogen som spørger om man har msn også faldt jeg i fælden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-10 01:36

tilføj du bare den server til Usikre websider i Internet indstillinger, det har jeg gjort og der er kun en tom hvid boks, ikke noget med: Serveren blev ikke fundet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-10 10:10

Der er ingen reklamer når man bruger Skype.
Der er både tekst og billeder......................................det koster gratis.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 11-07-10 21:05

Jeg har forsøgt at rette i HOST filen, men får beskeden 'Adgang nægtet' men kun på min WIN7 maskine ikke på XP'eren???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-10 22:53

Olarsen du burde selv oprette et spørgsmål, men da svaret kan være aktuel her også så vil jeg forklare: Det er den øgede sikkerhed i Windows 7 og Vista som spiller ind her og du skal have fuld kontrol over HOST filen.
For at være sikker på at det er den rette fil du vil ændre, så klik på Funktioner og på Mappeindstillinger i Stifinder, fjern markering ved Skjul navne på kendte filtyper, gem med Anvend og OK, det er nemlig den HOSTS som ingen efternavn har du skal ændre
Og nu kan du højreklikke på HOSTS og klikke på Egenskaber, klik på fanebladet Sikkerhed og marker dit brugernavn, klik på Rediger og sæt markering i Fuld kontrol og gem ved Anvend og OK, sig ja til advarslen om at du ændrer ved sikkerheden på computeren, nu kan du redigere HOST filen og gemme ændringerne.
Af sikkerheds grunde bør du ændre Fuld kontrol tilbage til indstillingen fra før, efter at du har redigeret

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-08-10 10:33

Har fundet ud af at reklamerne ikke kommer efter jeg har geninstalleret windows. når logger på msn får jeg hvergang en besked om at installer adobe flash for at der er nogle ting der skal virke også trykker jeg anuller hver gang. Så nu kommer der ikke nogen reklamer og det ka da godt være det er lidt irriterende at trykker anuller hver gang man logger på men det er lang mindre irriterende end reklamerne i sig selv.
Det lader til at msn bruge samme flash plugin som internet explore... og da jeg ikke bruger internet explore har jeg ikke behov for at downloade flash til den.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 10-10-10 16:09

Er der nogen der har en god måde at fjerne de reklamer på ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-10-10 16:48
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-10-10 16:57

http://www.kandu.dk/spg148696.aspx#1711808
og der står ikke noget om at siden ikke kan vises når du tilføjer rad.msn til usikre websider

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-10 17:36

Dovenskaben længe leve.... dvs jeg har ikke læst hele tråden igennem, men du får fjernet reklamerne på denne måde

http://www.kandu.dk/Spg142389.aspx