/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Serviceeftersyn af Hyundai accent?
Fra : bantam
Vist : 548 gange
100 point
Dato : 05-05-03 11:16

Hej gruppe

Vil lige høre jeres mening. Vi købte en accent som helt ny juni 2002, og
skal altså nu til det første årlige service.

Værkstedet siger at da den kun har kørt 5000km skal den efterses i
bremserne, og renses for bremsestøv.

Det betyder at det vil komme til at koste c. 3900,00 kr.

Kan det virkelig være rigtigt? har man ikke lov til at sige at det vil man
ikke have og de skal bare lave det ordinære eftersyn?

Vi kan jo hos AGL selv få lavet et bremseeftersyn til c 300, 00 kr, og hvis
der er noget, så stadig få det billigere der. Der er efter vor mening ikke
noget galt, den bremser perfekt.

Hvis man i garantiperioden får lavet bremse hos AGL gælder garantien så ikke
mere, og er vi altså nødt til at gøre hvad værkstedet siger der skal gøres
ved deres serviceeftersyn for at det gælder?

håber nogle ved lidt om det.

Hilsen
Bantam

---

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 05-05-03 11:45

Der har netop været gang i den der med eftersynene. Importøren kan ikke pådutte dig nogle udgifter med henvisning til at "ellers gælder garantien ikke". Nu er du vel ikke så heldig at du er medlem af FDM, for det der lyder som en lækkerbidsken for deres juridiske afdeling.

Kommentar
Fra : vissenpind

Dato : 06-05-03 07:19

det er ligemeget hvor du får lavet din bil, det behøver ikke at være et hundai værksted, men
bil skal lavet efter foreskrifterne, for at garantien dækker.
Det du skal have lavet er et årligt eftersyn, efter min mening er det en meget
god ide at få bremserne efterset, da hundai ikke har de bedste bremser, med det
mener jeg at deres bremsevæske ikke holder ret længe, det skal skiftes ret hurtigt
den første gang, kunne forestille mig at der kom fugt i det, under transporten med båd
fra korea.

mvh
vissenpind

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-05-03 08:48

Enig med Vissenpind. Find en god mekaniker og lad ham kigge skidtet efter iht servicebogen. Bremsevæske kan mekanikeren også checke, det tager kun et øjeblik.

Og Hyundai giver du bare fingeren. 3900 for et par timers arbejde - de må jo ha' slået hovedet.

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 30-09-03 17:12

Tak for svaret 3773.