/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Vådrumssikring
Fra : bv32
Vist : 4115 gange
40 point
Dato : 09-07-10 20:56

Er vi enige om, at vådrumsspartelmasse er en vådrumssikring i sig selv? Er det ikke en af måderne at lave et vådrumsmembram på? Så skal man jo nok male med vådrumsmaling bagefter. Er der maling der kan anbefales? Noget der let kan vaskes af...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-07-10 21:05

Vil du male direkte ovenpå spartelmassen ?

Du har ikke tænkt dig noget væv af en slags ??

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-07-10 21:39
Kommentar
Fra : poolmasn

Dato : 09-07-10 22:34

Nej, vådrumsspartelmasse er til små huller i en fx gipsvæg. Du skal bruge vådrumspasta eller vådrumsgummiehud til projektet. Er det inde i en bruseniche du vil male?
Mvh. Poolmasn

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-07-10 22:46
Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 09-07-10 22:59

det er ikke det samme. du skal prime det først 2 x og så give det en slag gummihud.
så kan du bagefter sætte det op du vil, det være fliser eller lign.
husk gulvet også.
god fornøjelse

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 09-07-10 23:28

Det er i brusenichen og lige ved siden af. Der er tale om en murstensvæg som er pudset. Så vidt jeg kan læse mig til er der ikke krav om dissideret vådrumssikring ved murstensvæg.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-07-10 23:31

bv32 -
NEJ - det er vi ikke enige om - lovmæssigt skal du etablere en membran som også er en flydende masse du smører ud over gulvet, og op af væggene inden du behandler på anden måde med fliser eller maling, her skal du selvfølgelig også bruge en godkendt vådrumsmaling, nu er det selvfølgelig vigtigt hvad det er for et "fugtigt" rum du taler om, og HVOR LOVLIG du ønsker at være ???
Vådrumsspatelmasse er under ingen omstændigheder tilstrækkeligt - kun til udjævnheder inden du foretager den egentlge behandling.
Hvis det er badeværelse eller bruseniche er du nødt til den "store" behandling, er det kun et vaskerum eller bryggers kan du måske lave en lettere og billigere løsning, men spartelmassen er ALDRIG nok......
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-07-10 23:31

såvidt jeg kan læse i mit første link så er det alene ved beton
Citat
På væggene skal der heller ikke være vådrumsmembran, hvis disse er af beton.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-07-10 02:46

Nej
http://webtest.dyrup.dk/servlet/Satellite?cid=1124808767781&aid=1060685269998&pagename=Internet%2FPage%2FGenericPageNL&c=Page&a=DP_Product
det skal være vådrumsmembran du skal bruge

glans25+ jo højere glans jo mere hårfør er den

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-07-10 07:42

vådrumsspartel er IKKE en vådrumssikring. det er bare en spartelmasse der kan tåle lidt mere fugt end en almindelig spartelmasse. vådrumssikring er en gummihud som smøres på inden man lægger fliser. den skal på hele gulvet og væggene i brusenichen. og der er ret skrappe krav til udførelsen, så hvis du ikke ved noget om det, bør du lave en meget grundig research inden du går igang.

Kommentar
Fra : poolmasn

Dato : 11-07-10 00:08

Smuller: det link må være gammelt for i 95 kom der krav om vådrumsmembran ved alle typer gulv og væg. Fordi det står på Internettet behøver det ikke være sandt!!
Smuller: Hvorfor rådgiver du om ting du slet ikke har forstand på? Det forvirrer da mere end det gavner.
Mvh. Mureren / Poolmasn

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-07-10 11:40

Kritikken er hermed taget til efterretning, vi har selv været igennem en renovering, men det er selvfølgelig flere år siden. Jeg mente at den henvisning, var god nok. Så det var i den bedste mening.

Men du har ganske ret i denne sag.

Mvh Smuller54