/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægten på nettet
Fra : thoustrup
Vist : 895 gange
100 point
Dato : 09-07-10 20:41

Hvilket program vi I anbefale, hvis jeg vil ligge min slægt op på nettet, jeg fundet det der hedder myheritage, men at sige det er gratis, det er jo kun for dem en lille slægt, 250 personer, jeg har over 1800 personer og så koster det ca. 700 kr. Programmer er ligeledes fyldt med en masse tilbehør og finesser, jeg ikke har brug for.
Kan I anbefale et program til at ligge sin slægt op på nettet, vel og mærke et program der ikke kræver at man selv skal bygge alt op selv, det har jeg ikke forstand på. Der behøver kun at stå de data jeg har skrevet og minimum et billede pr. person. Programmet skal være let forståeligt og gerne på dansk.
For øvrigt så kan min 3 år gamle bærbar og min 5 år gamle stationære pc slet ikke trække den nyeste version af myheritage

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-07-10 20:43
Accepteret svar
Fra : brorteil

Modtaget 110 point
Dato : 09-07-10 20:52

Jeeg bruger Legacy

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 09-07-10 20:56

Er prisen på de 295 kr pr år eller for en gang?
Er der nogen begrænsning på antallet af personer?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 09-07-10 21:53

Jeg benytter et program på nettet som hedder http://www.geni.com/ og har kun positive ting at sige om det. Det er gratis og fylder ikke op på computeren. Der findes en betalingsudgave hvor slægtsnavnene bliver matchet med andres stamtræer. Det er dog på engelsk men meget nemt at forstå.

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 09-07-10 22:00

tl Grow
Skal man selv ligge alle personer enkeltvis ind, eller kan man ligge dem samlet måske via GEDCOM?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-07-10 22:56

Vedr, FTM, så er prisen en engangsbetaling, og der er - i princippet - ingen begrænsning i antallet af personer.

Jeg har omkring 6.000 personer.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 09-07-10 23:12

Jeg kan ikke svare på om du evt. kan lægge dem samlet ind.
Jeg oprettede dem enkeltvis i div. bokse, men syntes det er meget nemt. Jeg startede blot med navne og samhørighed/slægtsskab i div. bokse og udvidene dem senere med flere data vedr. fødsel/dødsdag og evt. foto af personerne. Jeg har fået oprettet min fars slægt helt tilbage til 1725
og tænker på at få lagt min mors ind også, selv om den er noget "rodet"
Som der står anvist, så start med dig selv og vælg diverse veje. Tilbage på din side og senere evt. din nuværende famile og deres børn. Du kan både gå tilbage og frem i tiden med udgangspunkt i dig selv.
God fornøjelse med hvad du nu beslutter dig for!
grow

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 10-07-10 00:49

Hej

Så vidt jeg har hørt kan man lægge en gedcom ind første gang - altså når man selv starter en GENI side - men derefter er det enkeltvis.

Lis

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 10-07-10 09:24

Citat
Det er dog på engelsk men meget nemt at forstå.

Netop i dag har jeg modtaget en mail fra Geni.com, at deres program nu er oversat til 40 sprog. Om dansk er deriblandt, ved jeg så ikke. Jeg bruger det ikke selv.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 10-07-10 10:45

Tak for orienteringen - karen D
Har lige ændret min opsætning på geni til dansk. Det vidste jeg ikke!
mvh. grow

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 06-08-10 21:44

Tak for svaret brorteil.