/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Antenneledning montering
Fra : Carner
Vist : 2801 gange
300 point
Dato : 09-07-10 18:18

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-07-10 18:30
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-07-10 18:32

Samling af kabel med F-stik:
1) Kablets yderste kappe afisoleres ca. 10 mm. fra enden.
2) Den flettede skærm bøjes bagud af kablet og fordeles jævnt og rundt.
3) Folieskærmen skæres væk.
4) Der af-isoleres ca. 6 mm. af den inderste skumisolation.
5) F-stikket skrues fast på kablet indtil skumisolationen er kommet igennem den smalleste indvendige passage på stikket. Herefter skulle inderlederen gerne stikke 1-2 mm. ud over stikket og stikket er samlet korrekt.

NB: Kablet må ikke kunne trækkes ud af stikket uden at bruge vold. Hvis det kan det, så skal du bruge et mindre F-stik eller prøve igen og bøje folieskærmen med bagud af kablet.
Kilde: http://www.av-connection.dk/?PGr=224

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-07-10 18:33

Det er vel ikke ledningen men stikket, der er problemet.
Vigtigt er at stikket skal passe til kabeldimeteren. 'Ellers går det ikke. Har du ikke købt dem sammen er der mulighed for det ikke passer.

skræl et ca. 3cm af kappen. bøj yderleden tilbage udenpå kappen . afisoler ca 1,5 ck af inderlederen . skru stikket på med inderlederen stikkende ud igennem det lille hul i midten.

Ydelederen i et coaksialt kabel er det som nogle ukyndige kalder skærmen . Den er af flettet kobbertråd eller af al folie. Al er på de dårlige billige kabler. De er sværere at montere stik med Al-folie.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-07-10 18:34

Citat
Korrekt montering af antenneledning ??

Med den får du ikke mange signaler frem.
Jeg ved hvordan det skal gøres,men er ikke så god til benævnelserne.
Så vi ser lige om der ikke kommer nogle kompetente personer frem,ellers vender jeg tilbage.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-07-10 18:41

Meget fin udlægning af Klaudi.
Her bruger jeg så 5-6 mm:
Citat
Herefter skulle inderlederen gerne stikke 1-2 mm

Men det er bare min måde.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-07-10 19:28

Jeg misforstod nok billedet:
Citat
Med den får du ikke mange signaler frem.

Så det som der var gjort forsøg på montering.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-07-10 19:44

Bare stik kablet ind bag i fjernsynet, så kommer der et billed frem.

hawaii7

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-07-10 20:02
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-07-10 20:06

Citat
NB: Kablet må ikke kunne trækkes ud af stikket uden at bruge vold.

- jo Klaudi, man må netop IKKE bruge vold når man trækker stikket ud...

Kommentar
Fra : Carner

Dato : 10-07-10 13:30
Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 10-07-10 15:32
Godkendelse af svar
Fra : Carner

Dato : 10-07-10 15:47

Tak for svaret Klaudi.

Du har ganske ret, jeg havde selvfølgelig også set disse svar,
Men syntes den jeg ved en tilfældighed fandt, også giver et god beskrivelse.

Venlig hilsen og
God Weekend.

CXarner

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-07-10 15:53

Velbekommen

Ja det er et fint billede, har gemt det, så er det bare lige ?et om man kan finde når man skal bruge det en anden gang