/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Bærbar vs Mediecenter
Fra : troldenesdhb
Vist : 470 gange
110 point
Dato : 09-07-10 15:43

Jeg vil købe en netværks harddisk. Så vil jeg have det sådan at jeg kan ligge film, billeder og musik på disken, det skal så afspilles på mit Fladskærms TV.

Hvad er ulempen ved at købe en bærbar som mellemstation til TVèt istedet for et mediecenter?

Med en bærbar, kan jeg jo både få Blueray afspiller DVD afspiller og en maskine der kan se netværket og afspille fra det? Bliver formaterne rigtige? og hvad skal jeg være opmærksom på?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-10 17:54

Citat
Bliver formaterne rigtige?

Hvilke formater

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-07-10 22:25

størrelserne på skærmen 16:9

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 09-07-10 23:28

Køb et mediecenter. Der er bedre mulighed for opgradering.
Du kan jo også få bluray og dvd-afspiller til mediecenter. Hvis du har trådløst netværk, kan du jo bare købe et netkort med Wi-Fi

Sådanne en som denne f.eks:
http://www.pcworld.dk/art/10971

Mvh
CiViC

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 110 point
Dato : 10-07-10 01:14

Vi har en PC efter samme model som dem CiviC linker til, det er dog en "Point Of View", den findes også i en AsRock udgave.
Det fungerer fint, vi har haft lidt problemer med støj og varme, nok fordi den står i en reol.
Selv om vi ikke har så mange meter fra vores trådløse router og trods det at vi har flyttet en del rundt på trådløse modtager, er det trådløse net ikke hurtig nok til bl.a. video afspilning, så vi har trukket en ledning.
Vi har endnu ikke fundet et perfekt trådløs tastatur, måske fordi vi ikke vil betale over 1000,- for det.
Vi har en USB tuner som vi bruger til at optage TV gennem.

Vi kører Windows 7, men opgav at bruge dens Medie Center, det fungerer for ringe. I stedet fandt vi "Media Portal", det virker.

Vores har "kun" DVD afspiller, men den kan man altid udskifte med en Blue-ray.

Alt i alt er det en meget fleksible løsning, der kan meget mere end end netværksharddisk.

Man kan naturligvis også vælge en bærbar, men skærmen og tastatur får man ikke brug for, og de er almindeligvis dyrere end en stationær.

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-08-10 10:27

Tak for svaret BertelBrander.