/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
secunia Psi + Drivermax
Fra : samsung68
Vist : 1004 gange
110 point
Dato : 08-07-10 19:53

Hej med jer

Er der nogen der kender til disse 2 programmer? Psi har kørt godt, men nu bliver den ved med at ville opdatere programmer som er installeret og opdateret indtil flere gang. Lige nu 4 gange "Sun Java ire 1.6.x/6x". Skal jeg afinstallere programmet eller?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-10 01:17

Lige netop Sun Java er ikke god til at slette tidligere versioner når der kommer nye til, det er disse gamle java at PSI finder, slet dem manuel eller brug JavaRa til at opdate Java med: http://raproducts.org/ Java Ra kan søge og opdatere java og har en funktion som fjerner gamle java efter opdatering, programmet er gratis.
PSI er et godt program som holder øje med om dine programmer trænger til opdateringer men den kan ikke afinstallere de gamle programmer.
Prøv at køre PSI efter at du har brugt Java Ra til Sun Java, så kommer der ingen fejl

Kommentar
Fra : samsung68

Dato : 12-07-10 16:13

Hej o.v.n

Har prøvet at trykke på linket, men der står en masse dog ikke noget med at downloade JavaRa. Vil du være sød at præcisere det lidt nærmere.

Ved godt jeg har været lidt længe om at svare, men i den varme kører det ikke helt optimalt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-07-10 16:30
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-10 18:14

Jeg anbefaler at du bruger muligheden for at opdatere fra Sun hjemmesiden: http://java.com/en/download/manual.jsp du kan få Java Ra til at benytte den side eller gå direkte til den, PSI går vist også ind på Java download siden, det er et stykke tid siden at jeg lod PSI håndtere Java
Lige under linjen Windows downloads vises ude til højre i min browser: Verify now
den kan du klikke på så undersøger siden om du har nyeste Java, og så kan du bruge Java Ra til at fjerne ældre versioner

Kommentar
Fra : samsung68

Dato : 15-07-10 16:48

Hej med jer

jeg kunne godt bruge verify now, men prøver jeg at downloade JavaRa skriver den at Kodak ikke kan læse eller finde denne side og desværre må afbryde installationen. Psi har på trods af sidste opdatering stadigvæk problemer, men det siger sig selv når pc ikke vil ha` JavaRa. Hvad gør man så? ja, jeg er ikke pc nørd, men jeg lærer det vel nok en dag med hjælp fra jer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-10 17:29

Klik på linket fra Klaudi, det starter download direkte og så får du en zip fil hjem på computeren du skal selvfølgelig vælge at gemme filen
når den er på computeren så højre klikker du på JavaRa.zip som filen hedder og vælger Udpak alle, så har du programmet i en almindelig mappe som du åbner og dobbelt klikker på JavaRa
det er ikke noget du skal blande Kodak ind i - hvad gør du forresten for at få denne meddelelse fra Kodak?
programmet har 4 muligheder og du skal først vælge at opdatere Java (Search For Updates) siden fjerner du ældre versioner af Java (Remove Older Versions)

Kommentar
Fra : samsung68

Dato : 19-07-10 22:02

Med mindre jeg ikke kan se at jeg har svaret, og takket for jeres hjælp. Ja, så ved jeg ikke lige hvad der er sket, men så siger jeg igen mange tak for hjælpen og det hele virker nu.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-07-10 22:22

Velbekommen

Så er det jo at du skal klikke på accepter ved et af svarene, ellers annulleres spørgsmålet....