/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
autofuldføre kontaktperson på ny e-mail
Fra : Leo.pedersen
Vist : 1213 gange
100 point
Dato : 08-07-10 10:10

Hej

Jeg har oprettet omkring 300 kontaktpersoner i Microsoft Outlook 2003.

Når jeg skriver en ny e-mail, så kan jeg selvfølgelig starte med at finde kontaktpersonen og så oprette e-mailen ud fra kartotekskortet - jeg kan også vælge at klikke på ordet "til" i den nye e-mail og så søge i kartoteket.

Men jeg kan også se at jeg blot kan starte med at skrive navnet på min kontaktperson - og i mange tilfælde får jeg også den korrekte op (nogen gange et par stykker, hvor jeg så med pilene kan vælge den rigtige).

Jeg er IKKE gode venner med musen (hvis det var vorherres mening jeg skulle lege med mus, så var jeg født som en kat) - dvs. jeg er ude efter en løsning uden museklik.

PROBLEMET (OPGAVEN):
Der er mange af mine kontaktpersoner som jeg ikke kan "fange" ved at skrive noget af deres navn - jeg har forsøgt både med deres fornavn, efternavn, firmanavn og hvis jeg kender starten af deres e-mail adresse, så har jeg forsøgt med at skrive noget af den.

Hvordan definere jeg hvad der skal autofuldføres i "til" feltet på en e-mail?

Hilsen

Leo Lund
www.leolund.dk

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-07-10 10:22

Mig bekendt er autoudførelse først "aktiv", når du mindst én gang har sendt en E-mail til den pågældende adresse, og så er det iøvrigt underordnet om personen står i dine kontaktpersoner.

Du behøver ikke bruge musen, men kan bruge piletasterne.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 08-07-10 10:31

Hej

Flere af dem som jeg har problemer med, dem sender jeg e-mail til flere gange om måneden - og alligevel kommer de ikke op som forslag.

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-07-10 10:55

måske du finder dem ved at sætte et komma efter første bogstav som du kan huske og tryk retur ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-07-10 11:05

Det lyder til gengæld underligt.

Har du prøvet - undtagelsesvist - at bruge musen for at scrolle ned i listen over forslag?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-10 11:30

Er personerne i dit adresse kartotek? Sorterer du efter fornavn, efternavn eller kaldenavn? Det kan have betydning for visnings forslag hvordan du sorterer dine kontakter

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 08-07-10 12:12

Hej

Jeg har individuelt valgt sorteringsfelt på de enkelte kontakter - nogen efter navn og andre efter firmanavn og enkelte ud fra en kombinantion.

Jeg har som sagt forsøgt at "fange" ved at skrive de enkelte navne - men der er en del som jeg bare ikke kan "fange" selv om jeg ofte sender til dem.

Når jeg så ikke får fat i dem ved autofuldførelse, så finder jeg deres kartotekskort og opretter derfra en ny e-mail.

Kan det tænkes at jeg skal skrive e-mail adresse ind helt manuelt for at få Outlook til at autofuldføre næste gang. (jeg har ikke testet det, idet dem som giver problemer, det er kunder - som ikke skal have tilsendt en test mail).

Hilsen

Leo Lund

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 09-07-10 01:09

Jeg kender ikke Outlook, jeg bruger andre mail programmer, men er der noget som hedder autoudførelse i det program? Jeg tror at Outlook (lige som andre programmer) kommer med forslag fra adresse kartoteket og ikke hvem du tidligere har skrevet til, men som du ikke har gemt i adresse kartoteket.
Har du prøvet at skrive kundens navn i stedet for at begynde på en e-mail adresse? I min Evolution (Evolution er Linux folkets Outlook) kommer der forslag lige så snart jeg skriver for eksempel et k så kommer hele rækken af kontakter hvis fornavn begynder med K, mine kontakter er sorteret efter fornavne, men det kunne også være efter efternavn og så ville alle Pedersen og Poulsen komme frem som forslag hvis jeg skriver et p og jeg kan med pil taster og Enter flytte det rigtige navn op i adresse linjen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-10 01:11

Se bort fra mit sidste indlæg, det er forsøgt ser jeg nu

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 08-08-10 15:07

Tak for svaret o.v.n..

tak til alle for forsøget - jeg fik ikke løst problemet.