/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Kabel til cigaret tænder
Fra : sidal26
Vist : 1158 gange
400 point
Dato : 07-07-10 17:22

Hej

Jeg har i dag købt en 26L køleboks bestilt via nettorvet. Da jeg kom hjem manglede kabel til bilens cigarettænder stik. Jeg skal bruge kablet og boksen på lørdag, hvorfor jeg ikke kan vente de 14 dage som butikken skal bruge på at skaffe varen. Jeg vil også nødig returnere varen.

Er der nogen der ved hvor jeg skaffer et kabel der kan anvendes til dette formål? Det skal have en cigaretstik i den ene ende og et 8-tals stik i den anden ende.

Jeg bor i Århus og kablet skal helst kunne afhentes i nærheden eller nå at blive sendt frem inden lørdag.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-07-10 17:28

Du kan nok få et kabel med cigarettænderstik i den ene ende . Men oottalsstik er vist et navn du selv har fundet på. Så det er nok sværere. Prøv hos en autoelektrikker og tag boksen med. Så kan det være han kan fikse noget som passer.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-07-10 17:39

Jeg ville returnere den og så købe denne billige i Harald Nyborg http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8529&n=20100

Her er adressen
Harald Nyborg
AARHUS
Tilst Søndervej 1,
8381 Tilst

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 07-07-10 17:40

Der er noget der hedder et 8 tals stik

http://www.elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath=5709_5676_6518

Prøv her

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-10 17:42
Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-10 17:47

Citat
Der er noget der hedder et 8 tals stik

Jamen de er da til 230 v Det er dem der sidder på de fleste nettrafoer.....

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-07-10 18:00

prøv hos Thansen

på deres hjemmeside har de i hvert fald en masse og så har de måske det du skal bruge i butikken

http://www.thansen.dk/products.asp?c=4012594412&n=1199166632

Kommentar
Fra : kj

Dato : 07-07-10 18:47

Jeg vil også sige at det er et 220V Apparatstik, jeg har et hav af dem, forstærker, steroanlæg m.m.
Vedr. konverteringsstik vil jeg også sige Harald Nyborg, eller Thansen. De køleboxe jeg har købt, er stikket integreret i(fastmonteret), og ligger i en lille lomme et eller andet sted i i boxen lige ved siden af kabelindgangen.( Ja! jeg har haft et par stykker)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-10 19:17

Citat
og ligger i en lille lomme et eller andet sted i i boxen

Du siger faktisk noget

Punkt 1 lyder det utroligt det skulle være leveret "med manglende dele"

punkt 2 er der ofte et lille rum eller lign. hvor den slags ligger (da den er til både 12 og 230 v - sådan er det også med f.eks. ladeapparater der kan køre på begge dele....

Så prøv nu lige at "studere" brugsanvisningen" rigtig godt...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-10 19:19

PS...

Det kan også være en fastmonteret ledning der blot skal trækkes ud "af et rum"

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 07-07-10 19:21

Tak for jeres hurtige input. Der er dog ikke umiddelbart nogen løsning på kablet, idet T-hansen ikke har kablet - jeg har prøvet tidligere i dag.
Umiddelbart kan det blive nødvendigt at jeg returnerer og køber i fx. Harald Nyborg.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-10 11:25

Citat
Umiddelbart kan det blive nødvendigt at jeg returnerer og køber i fx. Harald Nyborg.

nemlig og gå så i Jem og Fix i stedet for.
Vi har lige købt en på 40 L. der og den er tip top.