/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
tørretrumbler kører ikke rundt.
Fra : ara
Vist : 3010 gange
50 point
Dato : 06-07-10 18:38

Hej.

Vi har en ZANUSSI tørretumbler der ikke vil køre rundt mere.
Når man drejer på trumlen går den meget let.
Hvad er der galt og kan jeg selv lave det.
Hvad vil delene ca. koste.

mvh

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 06-07-10 18:41

Citat
kan jeg selv lave det.

Det ved vi ikke

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 06-07-10 18:44

Citat
Ubesvarede 2
- Besvarede 75
- Annullerede 21
- Slettede 0
Ialt 98

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-07-10 18:44

Så kan drivremmen være sprunget...

Kan du høre motoren køre?

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-07-10 18:46

Hvad er der galt og kan jeg selv lave det.
> Det ved du bedst selv

Hvad vil delene ca. koste.
> det kommer an på hvad der er gået i stykker.

Ud fra dit spørgsmål, vil svar på første del være nej, det kan du nok ikke...

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 06-07-10 18:47

"Er der noget jeg skal være opmærksom på ?"

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 06-07-10 18:53

Køb en ny rem, den sidder som regel rundt om tromlen. reservedele købes f.eks. hos "repart"

http://www.repart.dk/?banner=Google

MVH@ns

Jeg tror sagtens du kan skifte remmen selv, det er lettere end så meget andet

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 06-07-10 18:53

Det er højest sansynligt remmen der er knækket, den er ikke særlig dyr måske omkring 100 kr. men om du kan skifte den selv er et godt ? da der er meget forskel på hvordan man kommer ind til den. Men prøv at pille toppen af maskinen så kan du se om du mener selv at kunne skifte den.

PPK

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 06-07-10 18:58

Er der spænding til maskinen ?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-07-10 19:03

- har du prøvet sikringsknappen? Den sidder som regel bag på maskinen...

Kommentar
Fra : ara

Dato : 06-07-10 19:29

@brorteil.

Hvis du ikke har noget at bidrage med så lad venligst være at blande dig i mine indlæg.

Du henviser til min profil og jeg godkender når jeg har fået et brugbart svar og ikke før.
Hvis alle bare poster løs som du gør i starten af mit indlæg godkender jeg sgu ikke, men annulerer
da jeg ikke har fået et brugbart svar.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 06-07-10 19:32

Motoren kører fint, den står og brummer.

Jeg vil lige prøve at trække maskine fri imorgen.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 06-07-10 19:45

Citat
brorteil.

Hvis du ikke har noget at bidrage med så lad venligst være at blande dig i mine indlæg.

Du henviser til min profil og jeg godkender når jeg har fået et brugbart svar og ikke før.
Hvis alle bare poster løs som du gør i starten af mit indlæg godkender jeg sgu ikke, men annulerer
da jeg ikke har fået et brugbart svar.

Jeg svarer som det passer mig.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 06-07-10 19:47

Du skal have en rem på plads. Den er måske bare hoppet af.

Fejlen er ofte overbelastning eller for slap rem.

Det skal formentlig gøres ved at tage bagklædningen af.

Remmen må hverken være for stram (ødelægger lejer) eller for slap ( går i stykker) .

Når en ny rem har kørt nogen tid justeres den efter.

man husterer ved at kløsne motoren og flytte den i beslaget.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-07-10 19:50

Citat
Når man drejer på trumlen går den meget let.

Citat
Så kan drivremmen være sprunget...

Jeg mener du har fået svaret. Hvis den kører let rundt.

Der er vel ingen der kan svare på om du selv kan udskifte den, du kan godt nok købe en ny drivrem

Citat
http://www.repart.dk/?banner=Google

som der er henvist til

Du må først skille den ad og se om det er drivremmen og overveje om det er besværet værd.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 06-07-10 19:53

Tak for svaret transor.