/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Syrener
Fra : hatmand
Vist : 1176 gange
50 point
Dato : 05-05-03 08:15

Jeg har en kæmpe syrenbusk der ikke er beskåret etc. i sikkert mange år. Den skulle meget gerne væk, men hvad er den nemmeste måde at gøre dette på. Har forsøgt at grave, men det virker umuligt............

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-05-03 08:28

Se det kommer jo an på om det skal være gratis eller må koste lidt.

Sådan nogle karle har jeg før trukket op med min Patrol 3,3 TD. Et 20mm fortøjningstrosse i krogen foran, 4WD-lav og så fuld knald tilbage, så plejer de at komme op. Kan man ikke komme til med traktorer, 4WD'ere og lastbiler, er der folk der kan komme og sprænge sådan en op. F. eks. er pil noget satans lort at grave op. Men der borer de et hul ned under roden, propper en stang dynamit ned - bang - og så hopper pilen selv op af hullet.

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 06-05-03 15:29

når vi skal have gamle træer fjernet - og vi har fjernet en del - bruger vi en skovtrold med talje - men det er jo ikke altid lige til at komme ind med en bil i haven så vi benytter et andet træ til at fæste taljen med og så er det bare at arbejde med skovtrolden - indtil roden og træet løsner sig - skovtrolden gør jo at selv en spinkel pige som jeg kan "rykke" træer op.... god arbejdslyst

Accepteret svar
Fra : ymot

Modtaget 50 point
Dato : 08-05-03 23:04

Det er ikke umuligt at grave syrenen op (men det koster lidt kræfter!!!)
vi havde selv en i haven! men jeg ved ikke hvor gammel den var? men op det kom den !!

Vis du bruger en spade eller drænsspade,hak rundt om den først ,hak ind under den hele vejen rundt,1 mand skubber på den anden hukker ind under hele vejen rundt.

Det virkede for mig ,men vis der er plads ,er det da lettere med en traktor

Godkendelse af svar
Fra : hatmand

Dato : 02-07-03 11:18

Tak for svaret ymot.