/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Ang. lov om "post"
Fra : piaskov
Vist : 588 gange
200 point
Dato : 05-07-10 21:59

Hej og god aften.
En af mine veninder har bedt om hjælp.
Hun er tilmeldt en gratis spilleklub på nettet. Nærmere betegnet er det et ugeblad der har en side hvor hun spiller.
Det er gratis at oprette sig der.
Hun kan så vælge at blive "guld" medlem men så koster det 79 kr. pr. md.
Nu er hun så kommet i en situation som hun ikke ved hvordan hun skal håndtere.
Der er et par af de andre spillere der har sendt hende nogle breve derinde.
Hun kan IKKE få lov at læse dem fordi hun ikke vil betale...altså blive "guld"medlem.
Er det så i det hele taget lovligt ??
Hun siger at SPIGO som spillet hedder ikke vil gi' tilladelse til at hun åbner hendes private breve.
Hun må betale ved kasse 1 hvis hun vil se indholdet af hendes egne breve.
KAN DET PASSE ...og hvor kan man finde noget om det
Personligt tror/mener jeg da hellet ikke det kan være rigtigt...det lyder da utroligt

Kommentar
Fra : webm

Dato : 05-07-10 22:06

Selvfølgelig kan man ikke komme ind og se ting på en betalingsside. Det er jo netop det der er "fidusen" ellers får de jo ikke nogen penge i kassen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-07-10 22:09

Ja personligt syntes jeg da ikke det er ok.
Så burde de jo netop lave det så "guld" medlemmerne ikke kunne skrive til andre end "guld".
Men det var jo IKKE det der var spørgsmålet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-07-10 22:13

Citat
Hun siger at SPIGO som spillet hedder ikke vil gi' tilladelse til at hun åbner hendes private breve

sådan er det mange steder på nettet
kan se at det er Freeway ApS der står bag (bla. sider som dating.dk, arto.dk og trendsales.dk) så gætter på at de prøver at holde sig inden for lovens rammer

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-10 22:14

Datingsider laver det samme nummer.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 05-07-10 22:31

Citat
Hun kan IKKE få lov at læse dem fordi hun ikke vil betale...altså blive "guld"medlem.
Er det så i det hele taget lovligt ??

Hvad skulle det ulovlige være i at lave et lukket site? Det er jo helt op til den enkelte person at aceptere reglerne eller holde sig væk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-10 22:57

Citat
Hun må betale ved kasse 1 hvis hun vil se indholdet af hendes egne breve.

Det er ikke hendes egne breve, men breve sendt til hende.
Det er jo fidusen - at sende breve fra "de andre" så nysgerrigheden får hende til at betale.
Hvis du ikke er logget ind på kandu (som dog er gratis) kan du heller ikke deltage, men bare kigge på.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-10 18:28

Citat
Det er ikke hendes egne breve, men breve sendt til hende.

Netop Eyvind...men er det da ikke at betragte som privat post...det mener hun og jeg vil da gi' hende ret.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 06-07-10 19:24

Om brevet er privat eller ej, kommer jo ikke sagen ved.......

Hvis betingelserne for at modtage post er at man skal betale et medlemsskab - ja så er den jo ikke længere

Skriver jeg 100 mails til dig men din udbyder har lukket forbindelsen - så kan du heller ikke læse dem UDEN at betale regningen

Nå jo - du kan logge på via naboen (så betaler han regningen)

Et underfrankeret brev ??????? - skal man også betale for - selvom det er en regning.....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-10 19:36

Citat
Skriver jeg 100 mails til dig men din udbyder har lukket forbindelsen - så kan du heller ikke læse dem UDEN at betale regningen

Ja du har desværre nok ret igen igen søde refi.
Hun må gi' sig må hun.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-10 19:37

Tak for svaret refi.
ja ja ja så er det sån'

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-10 19:43

Selv tak...

Herregud - hvis det "morer" at spille sådanne steder betyder et mindre gebyr vel heller ikke alverden

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-10 19:47

Citat
hvis det "morer" at spille sådanne steder betyder et mindre gebyr vel heller ikke alverden

ja men det ka' du da ha' ret i refi...men det er jo ikke det hun mente.
Det er vist mere princippet i det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-10 20:38

Principper er til for at brydes - det skaber nye

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-10 20:41

Citat
Principper er til for at brydes - det skaber nye

Høhø ja der har du så ret igen igen .