/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Forhåndssamtykkeerklæring
Fra : jesper.s
Vist : 5347 gange
50 point
Dato : 05-07-10 11:20

Hej.

Er der et sted man kan finde en formular med forhåndssamtykkeerklæring, vedr, uskiftet bo, som vi selv kan udfylde?

Kommentar
Fra : themis

Dato : 05-07-10 11:27

prøv Familieadvokatens Formularservise

Formular nr. 287

Mange hilsener

Jørgen U Grønborg

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 60 point
Dato : 05-07-10 11:45

http://www.domstol.dk/Selvbetjening/blanketter/dodsfald/uskiftetbo/Pages/default.aspx

og her er den ganske gratis, det er den ikke hos familieadvokaten

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 05-07-10 11:52

Tak for svaret smuller54. God sommer.

Kommentar
Fra : themis

Dato : 05-07-10 11:58

Den gratis formular på domstol.dk er ikke en forhåndssamtykkeerklæring til uskiftet bo.

Formularen er beregnet til samtykke, når dødsfaldet er sket.

Familieadvokatens formular er en rigtig forhåndssamtykke erklæring, hvor der også er mulighed for at stille betingelse om, at særbarnet sikres uigenkaldelig arveret efter den længstlevende.

Familieadvokatens formular indeholder også mulighed for at kræve det uskiftede bo skiftet, hvis længstlvende etableret et nyt papirløst samliv.

Familieadvokatens formular fremsendes sammen med en vejledning i udfyldelsen, og man kan gratis stille spørgsmål herom til en advokat med over 30 års erfaring i arveret og dødsbobehandling.

Hvis du vil have en forkert formular, der ikke kan bruges til det ønskede formål, skal du naturligvis følge smuller54's råd og spare de 200 kr.

Med venlig hilsen

Jørgen U Grønborg