/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Brug af outlook online?
Fra : OnkelJoachim
Vist : 565 gange
200 point
Dato : 04-07-10 12:30

Hej alle.

Min far har en mindre virksomhed hvori hele hans foretning styres gennem hans mail og kalender som ligger i outlook. Problemet er bare, at han kun kan tjekke mail, se kalender og tilføje ting til hans kalender hjemme fra. Og da min far ofte er i udland er dette et stort problem.

Kan man på noget måde gøre sådan, at min far kan administrere hans mail, kalender mm uanset hvor han er i verden, fra en bærbar evt.?

Hans mailkonto kører gennem hans eget domæne hvori hans hjemmeside også ligger (jeg ved ikke om det gav nogen mening )

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-07-10 13:09

Umiddelbart, kan han lade sin PC stå tændt hjemme og så via remote desktop styre denne.

En server opsætning af Outlook (med outlook webacces) kræver jo alligevel at en serverPC står tændt. Prisen på dette kan jo hurtigt løbe op.

vh Ben

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 04-07-10 13:25

Men, hans hjemmeside ligger jo på en server, et eller andet sted, kunne man ikke forestille sig at hans kalender også kunne det.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-07-10 13:26

Men hans outlook . pst ligger på hans PC...

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 04-07-10 13:31

kan man ikke uploade det. Har microsoft ikke nogle løsninger, altså det må gerne koste noget, det er trods alt hele hans firma, det vigtigste er bare at alt synkronisere, således at hvis noget bliver ændre hjemmefra, så kan han se det i hvilket som helst sted, og ligeledes den anden vej.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-07-10 13:32

Så skal han føre sin kaldender via hjemme siden.
Men mange har jo gjort deres outlook til deres kontaktflade eller alt det vi i gamle dage brugte en mayland-kalender til.
vh Ben

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 04-07-10 13:35

Det skal jo være sådan at han i og for sig kan logge på sin outlook via nettet. Hvem kan lave sådan noget for en, hvem skal man kontakte.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-10 13:58

Har din far en Windows Live ID (Hotmail) ? Eller beder du ham om at oprette sig som Windows Live bruger, det er gratis: https://signup.live.com/signup.aspx?mkt=da-dk&rollrs=12&lic=1
og så flytter han sine dokumenter og kalendere i skyen, nærmere betegnet Windows Live Skydrive, der er 25 GB online plads som er godt til sikkerheds kopier af vigtige dokumenter:
http://gallery.live.com/liveItemDetail.aspx?li=0f83db63-281b-4d00-b796-741acf3051a1
den gamle mail adresse kan også flyttes til Windows Live og så læse mails og dokumenter fra en hvilken som helst computer med internet forbindelse, log ind med Live ID og få adgang til det hele.
her står der om at samle sine mail konti i Hotmail: http://hotmailoneinbox.dk.msn.com/

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 04-07-10 15:22

Vi klarer dette problem med logMeIn.com
som i enkeltbrugerversion tilmed er gratis

Jeg sad sidste uge - som så ofte før
på hotellet i København
ikke alene kan jeg styre kalenderen for aftaler om sushi-kurser
men tilmed kan jeg sidde på hotellet og udstede fakturaer
det er især på de japanske møbler
og fremsende dem til kunden via mail

Det er et meget lækkert program
som jeg er vældig glad for

Mvh - SEM

Med venlige hilsener fra
JAPANSKEDANMARK.DK

Tomiko & Svend-Erik Mortensgaard
Net: www.japanskedanmark.dk
www.japanskemoebler.dk
www.japanskte.dk
www.washlet.dk

Kommentar
Fra : grow

Dato : 04-07-10 15:25

Gør som o.v.n. skriver og opret evt. også en Dropbox-konto. Her kan hentes kopi af alle de sider som han benytter på firmacomputeren. Enhver ændring, lavet i udlandet, vil automatisk også blive ændret der hjemme og omvendt.
https://www.dropbox.com/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-10 16:26

At kunne bruge sit Office program i "skyen" lyder rimelig fornuftig synes jeg, det ser ud som den tilføjelse jeg viste i går om Outlook er til Vista og nyere, den kan nok ikke bruges hvis det er en XP maskine, men så kan din far jo bare vænne sig til at have dokumenter og Outlook kalender på Skydrive, forslagene om at bruge et fjernstyrings program som LogMeIn og lignende kræver at computeren derhjemme står og kører, ikke særlig praktisk eller strømbesparende hvis man er væk i flere dage ad gangen, jeg fandt en lille hurtig guide til at komme i gang med at bruge web Office og som allerede fortalt er det gratis og der er hele 25 GB gemme plads:
http://www.pcworld.dk/galleri/office_web_apps_guide?
klik på pilen oppe til højre for at bladre gennem de 9 sider