/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fjerne Anti Malware doctor - hvordan?
Fra : ingelein
Vist : 2525 gange
100 point
Dato : 04-07-10 11:39

Hej
Mandens PC har fundet alt muligt "farligt" med Anti Malware doctor programmet (Aner ikke, hvor vi har dette program fra).
Det er et fake program, som bare vil have os til at købe den fulde version for at vi kan komme af med det skidt, som vi slet ikke har.
Men jeg kan ikke fjerne dette program.
Der er nogle anvisninger på hvordan man remover programmet, men desværre på engelsk - og man skal ind og fjerne nogle filer manuelt.

Findes der en enklere opskrift på det?
Det kan ikke fjernes med FJERN fra kontrolpanelet.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-07-10 11:41

Du kan evt. prøve Revo uninstaller, den er vældig probat...

http://www.revouninstaller.com/

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-07-10 11:42
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-07-10 11:49
Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-07-10 12:09

Citat
Der er nogle anvisninger på hvordan man remover programmet, men desværre på engelsk

Citat
Remove Antimalware Doctor (Uninstall Guide)
http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-antimalware-doctor

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-07-10 12:14

Nåe ja det er på englisk, troede ikke det var noget problem!

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 04-07-10 13:28

Du får den så på DK

Fjern Antimalware Doctor Automatisk med Malwarebytes' Anti-Malware:

Det er muligt at infektionen du prøver at fjerne ikke vil tillade dig at hente filer til computeren.
Hvis dette er tilfældet, skal du hente filerne fra denne guide på en anden computer og overføre dem til den infiserede computer.
Brug evt. en CD/DVD, eksternt drev, eller USB pind.

Først skal processen der tilhører Antimalware Doctor stoppes så rense proceduren ikke forstyrres.

Hent følgende fil og gem på Skrivebordet.
http://download.bleepingcomputer.com/grinler/rkill.com

Når den er hentet, dobbelt-klik på rkill.com for at stoppe processer der er tilknyttet med Antimalware Doctor.
Vær tålmodig, programmet kigger efter forskellige malware programmer og stopper dem.
Når den er færdig lukker det sorte vindue automatisk og du kan gå til næste trin.

Hvis du får en besked om at rkill er en infektion, skal du ikke blive bekymret.
Denne besked er bare en falsk advarsel fra Antimalware Doctor som forsøger at stoppe programmer som kan fjerne det.
Hvis du støder på sådan en advarsel som lukker Rkill, så prøv at lade advarsels vinduet være åbent og kør Rkill igen.
Ved ikke at lukke advarslen kan man typisk snyde malwaren som prøver at beskytte sig selv, så rkill kan afbryde Antimalware Doctor.

Så, prøv at køre Rkill indtil malwaren ikke længere kører.

Du vil nu kunne køre resten af guiden.

Hvis du stadigvæk har problemer med at køre rkill.com,
kan du hente iExplore.exe http://download.bleepingcomputer.com/grinler/iExplore.exe
eller eXplorer.exe http://download.bleepingcomputer.com/grinler/eXplorer.exe, som er omdøbte kopier af rkill.com, og prøve dem istedet for.

GENSTART IKKE computer efter kørsel af rkill da malware programmet bare vil starte igen.

Nu skal du så hente Malwarebytes' Anti-Malware, eller MBAM, fra følgende link og gemme det på Skrivebordet:

Malwarebytes' Anti-Malware
https://store.malwarebytes.org/342/cookie?affiliate=1878&redirectto=http%3a%2f%2fdownload.bleepingcomputer.com%2fmalwarebytes%2fmbam-setup.exe&product=29945

Når det er hentet, luk alle programmer og vinduer på din computer, inklusiv dette.

Dobbelt-klik på mbam-setup.exe på Skrivebordet. Dette vil starte installationen af MBAM på din computer.

Følg vejledningen når installationen starter og vælg sproget Dansk. Brug standard (default) indstillinger og når installeringen er færdig,
marker både Opdater Malwarebytes' Anti-Malware og Start Malwarebytes' Anti-Malware.

Klik på Færdig. Hvis MalwareBytes' be'r dig om at genstarte, gør det IKKE nu.

MBAM vil nu starte automatisk og du vil se en besked om at du skal opdatere programmet før udførsel af en scanning.
Da MBAM automatisk vil opdatere sig selv efter installering, klikker du på OK for at lukke denne boks, nu skulle hoved vinduet gerne vises.

På Scanner fanen, vælg Udfør fuld scanning (Perform full scan) og klik på Scan for at starte scanning af din computer efter Antimalware Doctor relaterede filer.

MBAM vil nu starte scanning af din computer for malware. Denne process kan tage noget tid.

Når scanning er færdig åbner en besked boks, klik OK for at fortsætte.

Du er så på tilbage på hoved Scanner skærmen. Klik på Vis Resultater (Show Results).

Du vil nu se en skærm med fundet malware.

Så klikker du på Fjern Valgte (Remove Selected) for at fjerne den viste malware.
MBAM vil nu slette alle de filer og registrerings nøgler og tilføje dem til program karantæne (quarantine).
Når der fjernes filer, kan det være at MBAM kræver en genstart for at fjerne nogle af dem.
Hvis der kommer en besked om at MBAM kræver en genstart gør venligst dette.
Når computerer er startet igen og du er logget ind, fortsæt med de sidste trin.

Når MBAM er færdig med at fjerne malwaren, åbnes der en scan log og viser den i Notepad. Luk Notepad vinduet når du har kigget det du vil "kigge".

Du kan nu afslutte MBAM programmet.

Din computer skulle nu være fri for Antimalware Doctor programmet.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-07-10 13:51

Citat
Anti Malware doctor

Svindel firma, fatter ikke de ikke er blevet STOPPET for lang tid siden.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-07-10 15:52

Hej Klaudi
1000 tak for den lange fine vejledning. Jeg havde allerede downloadet et remove anti-mailware program
http://www.pcthreat.com/parasitebyid-9024en.html
overført det til USB og omdøbt filen til iexplore. ex, som der stod.
DEt scannede og fandt også de filer, som hører til malware doctor, men de vil have penge for at fjerne dem - .

Til gengæld virker min explorer heller ikke efter at jeg har gjort, som jeg skulle.

Nu overvejer jeg en format c: - men får at vide at disken er optaget af noget andet - og om jeg vil tvangsfjerne det. Hmmmmm. Jeg kommer kommer faktisk ikke videre, for selvom jeg siger J til at tvangsfjerne, kører jeg i "sløjfe".

Hvordan er den rigtige kommando til at formatere C: ?
Jeg har skrevet msd i " kør", og derefter format c: ud for prompten.

Tror at jeg skal læse i gamle papirer.

Jeg kan ikke opdatere med min skive, fordi den version XP på omtalte PC er nyere end den jeg har på min skive.

Hjælp ????
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-07-10 15:59

Du kan ikke formaterer C drevet fra en kommando prompt i windows
men hvis du kan starte i dos hedder det format c:

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-07-10 18:13

Har du prøvet at gendanne systemet
START
alle PROGRAMMER
Tilbehør
System værktøjer
Systemgendannelse.

Eller kan en ??? CHKDSK/ F måske være en bedre ide, end en helt ny installering,
da du ikke mister så meget = programmer og filer.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-07-10 18:14

Eller bare sætte din Windows skive i drevet og ellers følge DEN,
INDTIL du kommer til INSTALL eller REPARER.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-07-10 18:20

Og når du så har en REN maskine, nu eller senere.

SÅ brug et program som Acronis og / eller Returnil
Har du ikke acronis, så smid en PM og jeg lægger et link til dig
Returnil
http://www.returnilvirtualsystem.com/rvs-home-free

http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-07-10 20:15

Hej Disken_revised
Ups. Der dukkede en mængde andre problemer op. PC'en bruges af gemalen til at surfe og læse avis - såmænd ikke til ret meget andet. Mailen er sat op som en af TDC. "undermails".

Pc'en er en gammel Compaq over 10 år gammel, så lagerkapaciteten er heller ikke ret stor.

I øjeblikket klarer vi os med at boote på en diskette, fordi vi ikke har det rigtige password til PC'en. PC'en har været utrolig langsom siden Antimalware programmet er hoppet på systemet.

Alt i alt nok en god ide at skifte til en ny bærbar. Hidtil har manden ikke brudt sig om at bruge min bærbare fordi han synes at tasterne er for små. Men det er der da råd for med et eksternt tastatur.

Foreløbig tak for alle fine input til mit spørgsmål.

Mange hilsner
Ingelein Ja, sådan føler jeg det efter mange timer ved den rådne PC

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-10 20:44

Citat
Pc'en er en gammel Compaq over 10 år gammel
mon der er Windows 98 på den? Sådanne gamle computere med forældede styresystemer burde slet ikke have lov at komme på internettet, der findes ingen sikre sider, skidtet kan komme fra selv de mest hæderlige sider på nettet.
Mon ikke det er på tide at få et topmoderne styre system på den gamle Compaq
http://www.linuxmint.com/blog/?p=1429 selvfølgelig på dansk og med de fleste programmer installeret på forhånd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-10 20:46

Det er da ikke mandens maskine du bruger til strikkeriet vel?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-07-10 22:17

programmet er ganske uskadeligt,..
kan endda være gavnligt hvis du ikke har andre 'renseprogremmer'

hvis du er interesseret i det fulde program, kan du få filerne af mig, !
hvis du vil fjerne det, skal du bare slette hele mappen det ligger i,

mappen hedder 'Fighters'
og ligger i stifinder / programmer / Fighters
muligvis ligger der også stumper i registreringsbasen,
men prøv at fjerne mappen 'Fighters' først,.. det fjerner programmet fra min PC

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-10 22:36

Citat
programmet er ganske uskadeligt,.
magen til gang vrøvl skal man lede længe efter, programmet er et falsk rogue antispyware program som suger andet skidt ind på computeren, blandt andre flere trojanere.
Hvis man været uheldig og klikket et sted man ikke burde klikke og fået programmet ind på sin computer, så er der et større oprydnings arbejde, vejledningen fra Klaudi er fin og burde kunne løse problemet, det er ikke "bare at slette i en mappe" de forskellige tilføjelser gemmer sig mange steder EA_HS du burde tænke dig om før du bliver skiver noget usandt

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-07-10 22:58

Hej o.v.n.
Næh, PC'en kører med win XP Sp3, så styresystemet er ok.

Når jeg er lidt nænsom og ikke kasserer de gamle maskiner er det fordi
mit Designaknit 7 Prof. kører på 16 bit. Nye maskiner kører enten med 32 eller 64 bit. Så man er faktisk lidt tabt, hvis man kun har en 64-bit Pc.

Vi har haft barnebarn herhjemme i den sidste uge, men jeg tror ikke at han har rørt mandens pc, fordi han har haft min bærbare til rådighed. Hvilken 15 årig dreng gider sådan en gammel Compaq?

Det kunne være helt interessant at vide, hvordan man får pådraget sig sådan et sygt rogue program. I morgen vil jeg se at fjerne det efter Klaudis anvisning. Jeg havde jo fået ødelagt min Explorer og andre ting.

REvo uninstaller kunne faktisk fjerne "doctoren" - når jeg valgte avanceret scanning. Nu er det forsvundet fra programmer i kontrolpanelet, hvor man kan fjerne programmer, men programmet figurerer stadigvæk og kommer med meddelelser fra processlinjen (højre hjørne ved uret). Jeg har været inde i sikkerhedscentret, hvor det angiveligt skulle ligge med næsten identiske ikoner som Windows ikonerne - men her ligger der ikke noget af "doctoren".

Jo, jeg har måttet starte PC'en med en start-diskette fra Win 98, som tillader at man åbner i Dos. Jeg har derefter haft gang i de 6 boot disketter. Skidtet virker igen, men er langsomt.

I morgen prøver jeg Klaudis metode til at fjerne "doctoren".

Tak for al hjælpen
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-07-10 23:03

Hej o.v.n.
Jeg ville jo gerne prøve dit topmoderne styresystem - men problemet med at slette harddisken eller omformatere den er at jeg ikke kan få adgang til disken. Jeg har prøvet at formatere via Dos og format c: men har fået oplyst at jeg ikke kan slette (har glemt begrundelsen). HD'en er "arvet" fra kommunen, så måske er den forsynet med en eller anden form for blokering.
Jeg kan prøve igen i morgen.
Hvis jeg kunne få adgang til at installere nyt styresystem, gjorde jeg det. Skaden ville jo i så fald det ikke duede være begrænset.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-10 23:30

Prøv at starte computeren fra CD drevet, der vil du ikke møde nogen påstande om at der er et nyere system på, hvis altså du vælger at formatere drevet før du installerer på ny, det er så længe siden at jeg installerede Windows XP at jeg ikke kan huske de forskellige sider, det tror jeg Klaudi (og andre) kan forklarere meget bedre, men du skal vælge Ny installation og så trykke nogen bogstav taster når du bliver bedt om det, et af bogstaver vil formatere drevet, vendt på yderligere hjælp, min forklaring er noget tynd jeg er ved at gå over til Linux og der kan jeg forklare hvordan og hvorlades
når du har renset computeren (før du opgiver og geninstallerer) så kan internet forbindelsen altså godt repareres, det er bare en af de ubehagelige følger af det skide program i ved et uheld har fået ind, indrøm det eller ej, der skal klikkes på et eller andet (som i nok ikke burde have klikket på) på en internetside for at få programmet ind på computeren

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-07-10 04:36

Uuooops,... havde desværre forvekslet programmet med PC Fighters, sorry sorry
(glem det vrøvl jeg skrev)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-07-10 10:20

Hej o.v.n.
Selvfølgelig er der klikket på et eller andet - sådan helt af sig selv plejer det jo ikke at gå.
Nu prøver jeg lige Klaudis opskrift.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 05-07-10 13:15

Citat
men problemet med at slette harddisken eller omformatere den er at jeg ikke kan få adgang til disken.

Denne skulle gerne (smadre) din disk, så du bagefter kan bruge den til noget fornuftigt.
http://www.killdisk.com/
Ellers kunne du tage disken ud, og formatere den i en anden maskine.

Grunden til du ikke kan ´slette´den kan være de har brugt et program som dette
http://www.faronics.com/en/default.aspx, hvis det er tilfældet, skal du have
et såkaldt tilførelses program, for at fjerne det.
Men tvivler på det er DET, der skulle være fejlen.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 05-07-10 13:20
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-07-10 15:12

Hej DISKEN_revised

Citat
Grunden til du ikke kan ´slette´den kan være de har brugt et program som dette
http://www.faronics.com/en/default.aspx, hvis det er tilfældet, skal du have
et såkaldt tilførelses program, for at fjerne det.
Men tvivler på det er DET, der skulle være fejlen.

Yes, det var vist lige det - for maskinerne, som kommunen har benyttet på det sted er "frosne" med et FREEZE Program fra Faronics.

Hm..... Jeg ringer lige til Faronics.

Mange hilsner
Ingelein - som dog allerede har købt en ny bærbar til manden. Sådan er jeg jo heller ikke - altså nærig over hele linjen

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 12-07-10 12:06

Tak for svaret Klaudi.
Jeg har printet din besvarelse ud - det kunne jo ske igen. - Jeg har også smidt den gamle pc ud. Livet er for kort til lange ventetider og gammelt bras.
Men jeg holder nu ved min egen gamle pc.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-07-10 16:07

Velbekommen og held og lykke med den nye pc