/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
langsom 2.53Ghz efter en Trojan
Fra : Bukholt
Vist : 220 gange
40 point
Dato : 05-05-03 01:36

Jeg har haft en Trojan, men den er blevet slettet. I opstarten af win stod der at den ikke kunne finde "ramsys.exe" filen, men det har jeg så fravalgt i "msconfig.exe". Hvis jeg kører et spil eller mere end et par programmer af gangen låser min computer sig fast, og jeg er nødt til at genstarte...
Er jeg nødt til at formatere min HD, eller er der en anden løsning på mit problem?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 05-05-03 03:24

du kunne prøve en genindstallering ( derved mister du jo ikke dine data)
og hvis det så ikke hjælper så må du lige fortlle hvilken trojan det det var for at man bedre kan finde ud af hvad den har lavet.

Kommentar
Fra : als

Dato : 05-05-03 10:33

Hvordan slettede du din trojan?? Det er vigtigt for at give dig et korrekt svar. Ligeledes: Hvad hed den? Hvordan fandt du den? Med din virusscanner? Trojaner kan som regel fjernes uden at der sker ting og sager, vel at mærke hvis man fjerner den korrekt. Hvis du bare sletter en fil eller nøgle eller hvad ved jeg, så går det galt.

Kommentar
Fra : Bukholt

Dato : 05-05-03 15:21

Den hed TROJ MULTIBND.12

Kommentar
Fra : Bukholt

Dato : 05-05-03 15:25

Jeg fandt den med Norton Anti, og den kunne ikke selv reparere fejlen, så jeg slettede den manuelt. Jeg havde kørt med virusen i ca. 2 måneder, men min comp er stadig ligeså ringe efter jeg fik den slettet. Der var også et par .exe filer i lokale indstillinger\temp\ som var inficeret. De er ligeledes slettet....kald mig en idiot, men jeg tog chancen at slette dem da de var inficeret...

Kommentar
Fra : als

Dato : 05-05-03 16:16

Problemet er at du sikkert har slettet en vital fil. Hvad der ligger i temp-mappen er ligegyldigt og kan rolig fjernes. Man kan jo altid være bagklog men det havde selvfølgelig været det bedste om du havde lavet dit spørgsmål her f ø r du havde slettet filen. Idiot er du nu ikke. Den fejl skal alle prøve på et tidspunkt. Hvis den ikke kunne repareres har den jo nok ligget i Nortons karantæne-område og der gør den ingen skade. Som technet siger kunne du jo forsøge med en genindstallering (ikke formatering), men jeg tror ikke rigtig på den må jeg nok sige, men det er da forsøget værd. Hvis det ikke hjælper er det nok bedst med en formatering, selv om det er skide irriterende.

Når du engang har fået en clean pc, så må du ind på Spywarefri.dk og hente nogle af deres gode værktøjer. Flg. anbefaler jeg: SpywareBlaster, Spybot (eller Ad-aware), Browser Hijack Blaster og IE-Spyad. Det er gode programmer som ikke konflikter med noget som helst. De fylder ikke meget og sløver ikke din pc. Og husk de skal opdateres ligesom din virusscanner. Så er du godt sikret. Opdatering er bidende nødvendig. Også din windows.

Kommentar
Fra : Bukholt

Dato : 05-05-03 17:45

Hvis jeg nu vælger "ny installation" på min XP disc, går det hele så tabt...?

Kommentar
Fra : als

Dato : 05-05-03 19:10

Bukholt her har du en rigtig god forklaring som er bedre end hvis jeg skal skrive en lang smøre:
http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/geninstall.htm
mvh als

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-05-03 12:26

Bukholt hvordan ser det så ud?

Kommentar
Fra : Bukholt

Dato : 06-05-03 12:34

Tjo ser du....min XP cd er en "cracked" så den vil ikke starte op når man tænder op for computeren, hvilket jeg ikke helt forstår, da den jo kunne da jeg installerede den da jeg fik computeren..Den kunne jo være at man skulle være fornuftig og investere i en rigtig Win XP.

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-05-03 12:55

Måske har Microsoft indlagt noget i deres downloads og at det er derfor. Jeg ved det ikke. Måske er der andre som kan komme på banen med en eller anden god idé.

Kommentar
Fra : Bukholt

Dato : 06-05-03 13:07

Als du får ellers mange tak for de gode fif du er kommet med.