/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bremserne på bilen - sætter sig fast
Fra : pylleb
Vist : 4795 gange
150 point
Dato : 03-07-10 23:01

Daws herinde.

Jeg har et evigt problem med min Suzuki Swift ældre årgang, når den har stået nogle dage enten i garagen eller i lufthavnen, så sætter bremserne sig fast, bruger ALDRIG håndbremsen. Når man så endelig får den til at køre "skurer" den helt vildt og endnu mere "skurer" den når man drejer.
Det er bare så skiiiiiidetræls - går den igennem et syn hvis den har det mindste man kan høre på bremserne......?

Kan man evt. gøre noget så det IKKE sker igen igen igen .......?

Takker mange gange på forhånd...........skide bil......*GGG*

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 03-07-10 23:09

Kunne tyde på at du har en rust på skiverne.
Få dem renoveret, for det er nok også galt med kaliberne.
Jeg tror ikke du får dem synet.
Du bliver måske nødt til at skifte skiver og klodser.
Den bedste måde at sørge for det ikke kommer igen, er at smøre dem med det rigtige på de rigtige steder.
Kobberfedt der hvor det ikke kommer i kontakt med gumme, og korrekt bremsefedt de steder hvor det gør.
Kobberfedt holder længere, men æder gummi.
Delene får nok billigst ved www.refako.dk Du kan jo vælge thansen, men det er nok ikke så god kvalitet.
Er du lidt snild på fingerene, er det noget du selv kan gøre.

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 03-07-10 23:29

Takker for din mail, men sjovt nok ved sidste syn gik den ikke igennem fordi bremserne ikke var blevet smurt, bremsede skævt - men manden der lavede bilen kunne ikke fatte de skulle smøres, bremserne - man kan jo ikke hver gang bilen står stille i en uge lade den komme på værksted......øvver.lidt for dyrt.
Joe.......er lidt snild på fingrene, men er en Pige - og ikke ligefrem biler jeg laver mest --------ærgerligt..........smiler.

Accepteret svar
Fra : PrivateDK

Modtaget 150 point
Dato : 04-07-10 00:50

Det forståes.
Bremseklodser skal kunne glide nogenlunde, ellers slipper de ikke.
Kender du så ikke én du kan blinke lidt til og se tilpas hjælpeløs ud, som kan kigge på dem.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-07-10 03:19

Klodserne skal kunne bevægesig i kaliberne.
Du skal have klodserne ud, rense klodsernes og kalibernes glideflader. klodserne får ofte lidt rust og kaliberne samler støv og sand, og begge dele får klodserne til, at sætte sig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-07-10 04:45

Hvorfor køber folk riskogere ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-10 08:26

Bremser er noget som skal bruges, du skal ikke være bange for at de slides op, risikoen for at bremserne sætter sig fast er meget større hvis ikke de bliver brugt regelmæssig, med det at bruge bremserne mener jeg at du skal træde rimeligt hårdt på bremsen hver gang du skal ned i fart, ikke noget med at koble ud og lade bilen selv løbe farten af sig, det kan godt være at du har hørt at det ikke er så benzin økonomisk men dem der siger det skal jo ikke betale din værksteds regning når du skal have nye bremser - ikke fordi de er slidt op men fordi de ikke er blevet brugt.
Så husk at bruge bremsen når du har været på værkstedet og fået løst dit aktuelle problem
Citat
Hvorfor køber folk riskogere ??
det har ikke noget med bilmærke at gøre, men det har noget at gøre med køre/bremse vaner bremserne på en Mercedes sætter sig også fast hvis ikke de bliver brugt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-10 08:32

Citat
Kan man evt. gøre noget så det IKKE sker igen igen igen .......?

Takker mange gange på forhånd...........skide bil......
bilen er god nok, det er dig som skal op på bremsen for fremtiden når du skal ned i fart, jeg har selv haft en Suzuki Swift årgang 1998, den kørte jeg 110.000 km. i uden at bremserne satte sig fast, men 2 gange - og kun de 2 gange kom der nye bremseklodser i, det er en meget overkommelig opgave at skifte bremseklodser

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 04-07-10 20:06

har haft det samme problem, hver gang vi kom til lufthavnen efter en el 2 ugers ferie havde bremserne sat sig fast. Efter jeg nu altid bruger håndbremsen til daglig men aldrig når jeg stiller den i lufthavnen har problemet løst sig selv.

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 04-07-10 21:08

Hold da helt fast sikke mange gode råd jeg her fik og tror jeg kan bruge dem alle - I er godt nok en flok søde " mænner " ......smiler

Altså........... takker for alle de gode råd i har sendt mig - men hvem skal jeg blinke til af jer......Griner......nåe.......må se om een af vennerne er tjenstevillig, kan jo altid give en køretur hvis den bliver synet til August.

Så kommer det evige problem med at give point til jer - åh........hvordan er det lige man gør...

Åh..i grunden er der nogle af jer der er mekaniker - så det er troværdige svar jeg får..! ups - lidt ment i spøg.

Godkendelse af svar
Fra : pylleb

Dato : 04-07-10 21:12

Tak for svaret PrivateDK.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-10 21:16

Godt du kunne bruge vores hjælp du acceptere et svar ved at klikke på Accepter nederst i det indlæg som hjalp dig mest, og denne bruger får så de point du har sat spørgsmålet til.
Jeg er ikke mekaniker men bondemand, jeg har en bror som er mekaniker og det er ham jeg støtter mig til i bilspørgsmål held og lykke med synet, det er en god lille bil du har, du finder sikkert ikke andre som er så billig at køre i

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-10 21:17

Og husk så at bremser er noget som skal bruges, ellers ruster de fast

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-07-10 21:39

At man ikke skal aktivere håndbremsen når bilen skal stå i længere tid er vel barnelærdom