/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Reparation af badeværelseydervæg
Fra : bv32
Vist : 581 gange
35 point
Dato : 03-07-10 14:01

Jeg har et hus fra 1946 og skal gøre noget ved mug i badeværelset (ved overgangen fra tegl/kalksandstenydervæg til loft. Loftet er et træloft og alle badeværelsevægge er beklædt med noget der ligner et ca. 3 mm tyndt pudslag der så er blevet malet med hvad der må være det vandtætte lag. Denne maling ser ud til at være blevet porøst da der stille og rolig opstår mørke pletter ved overgangen fra væg til loft. Jeg har prøvet at vaske væggen med Rodalon og så pletforsejler på. Det holder ca. et halvt år så vender problemet tilbage. Nu har jeg tænkt mig at fjerne en del af det her vandtætningslag, som jeg så pudser op med mørtel (f.eks. diffusionsåben Vandex mørtel) og maler med vådrumsmaling. Er det godt nok? Iøvrigt, er der nogen der kender denne her beklædning, hvad er det for noget?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-10 15:06

Jeg kender det ikke for, jeg har ikke set det....

Men når der samles fugt i dette hjørne, skyldes det at væg der er koldere end det øvrige rum og dårlig ventilation i området...

Jeg er ikke sikker på at du får løst dit problem, før din væg bliver "varm" / isoleret.

vh Ben

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-07-10 22:52

Jeg fik løst mit problem med mug, ved at installere en ventilator lige over bruseområdet og sørge for at der bliver skrabet efter hvert bad.