/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lakken på bil er "knoppet" efter voks ??
Fra : Hemmje
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 03-07-10 10:42

Hej

Efter jeg har givet bilen voks så er hele lakken hvor den er blevet vokset, fyldt med små knopper (ligner små pollen) der er over hele bilen og det sidder fast i lakken, dog hvis jeg tage ren våd klud så ryger det af, dog kommer det hurtigt igen.

HVAD ER DET? Og hvordan undgår man at der kommer alle de grimme prikker i lakken efter bilen er blevet påoleret og vokset?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-07-10 10:45

Det er voksen der ikke er "fordelt" godt nok....

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 03-07-10 10:47

Fordelt? Mener du den ikke er poleret nok i lakken eller at der er brugt for meget? eller?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-07-10 10:58

Nu ved jeg jo ikke lige hvilken arbejdsgang du har brugt.....

Men enten er polermiddel eller voks IKKE "fordelt/poleret" godt nok ud...

Citat
dog hvis jeg tage ren våd klud så ryger det af, dog kommer det hurtigt igen.

Det ryger ikke af - du kan bare ikke se det før det tørrer ind igen....

Du må igang med en polerig igen - desværre.....

Voksen "dæmmer" blot klumperne ind......

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-07-10 11:40

Hvis ikke du har afrenset lakken først, -så er det snavset ser har klumpet sig, og så er det bare at bruge meget knofedt, med udskiftning hyppig af poleretvisten, - ellers må du starte forfra, med afrensning af lakken forinden slutpolering. Afrensningsprocessen er normalt med "Reininger."

Kommentar
Fra : vonmissy

Dato : 28-07-10 19:21

Og husk endelig ikke at polere bilen i solskind med mindre du har noget specielt der kan tåle det..