/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
Mystisk markering for udligning i C5
Fra : Leo.pedersen
Vist : 1201 gange
500 point
Dato : 02-07-10 10:17

Hej

Jeg bruger Microsoft Dynamics C5.

På en af kunderne har jeg en salgsfaktura, som står markeret som udlignet i en kassekladde eller i ordresystem - dvs. den har en "pil" som peger til venstre.

Betalingen står som næste postering, men har ingen markering.

Dvs. jeg kan ikke udligne fakturaen med betalingen.

Jeg har ikke ordremodulet.

Jeg mener at kunne huske at jeg kom til i "journal" - "arkiv" at markere for "kopier ordre", hvorved der jo er dannet en ordre, som så "holder fast" i den oprindelige postering, således at hvis jeg danner en præcis kreditnota på dataene, så vil C5 automatisk udligne (det har jeg set udført ved en som har C5 ordremodul).

Dvs. der ligger sandsynligvis en ordre et sted og blokkere for denne udligning.

Hvordan får jeg fat i denne ordre, og får fjernet den?

Kan det tænkes at der er andre forklaringer til markeringen for "udligning"?

Der er ikke nogen kassekladder med posteringer, så det er ikke her der står en postering og holder fast i posteringen.

Hilsen

Leo Lund
www.leolund.dk

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-08-10 16:29

Kan du ikke rette det på en PC der har ordremodulet ?

Det regnskab du er i gang med er jo oprettet på en PC med dette, kan du ikke låne denne og fjerne bindingen / refferencen?

Jeg ved ikke om det er muligt at komme ned og skrive direkte i databasefilen..

vh Ben