/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
canon camera
Fra : huelya87
Vist : 796 gange
45 point
Dato : 29-06-10 22:41

er der en der kender noget til canon camera'er kunne nemlig godt tænke mig en spejlrefleks camera. men der er bare mange forskellige med mb og og serie?? Er der en der kan anbefale mig en rigtig god en af dem. der er bare mange varianter og vælge imellem???

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-06-10 22:44

Hvad må det koste?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-06-10 22:48

Du skal ikke købe de dyre af dem.. Find et til under 700 kr. - de er bedst.

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 29-06-10 22:51

de må højst koste 2500. men det skal være digital spejlrefleks

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-06-10 23:01

Pyt med om det er spejlrefleks. Køb noget der kun har digitalt zoon... Alt det optik, det koster og vejer kun ekstra...

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-06-10 23:03

Citat
de må højst koste 2500. men det skal være digital spejlrefleks

Det kan du ikke få til den pris!

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 29-06-10 23:04

OKay.. Hvad for en kan du anbefale. Canon skal det være. den skal være rigtig god

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-06-10 23:10

Her kan du finde rigtig gode kameraer! http://blog.seniorennet.be/retrocameras/archief.php?ID=413

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-06-10 23:20

For et par hundrede kroner mere end de 2500 du nævner, kan du få et Canon EOS 1000D + 18-55mm hos www.kamerashop.dk

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 02-07-10 08:41

Citat
de må højst koste 2500. men det skal være digital spejlrefleks

Du må op med 12 K

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 02-07-10 09:38

Prøv at se Tænk's test af kameraer, der kan du finde det bedste af de testede og så vælge der fra. Find så den bedste pris på nettet!
God jagt!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-07-10 16:04

Canon EOS 1000D med 18-55 mm linse til 2494 hos kamerashop.dk
Men derudover skal du betale 65 i fragt. Det er altså også bedst at investere i et større hukommelseskort. Og helst osse en taske.

Men selve kameraet med linse koster det du siger..
Fint, fint kamera til den pris.
http://www.kamerashop.dk/

Jeg har selv en EOS 500D med 18-200mm linse.......

Kommentar
Fra : kj

Dato : 03-07-10 10:22

Det er egenglig kun et spørgsmål om valg af kamerahus, og der er mange om budet, så det må dreje sig om objektivernes kvalitet, og her kan det også betale sig at kigge på Nikon. Efter min mening er de medfølgende standardobjektiver ikke af særlig god kvalitet, Canons 18-55mm har jeg selv og er ikke tilfreds. Hvade jeg råd ville jeg købe et virkelig godt Tamron Zoom, det havde jeg på mit Olympus OM2 analoge spejlreflex, det medleverede Zuiko objektiv var var også der noget skod.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-07-10 15:03

Jeg synes at min 18-200mm linse er rigtig god..... Selv om jeg ikke ved ret meget om linser...
Der er en fornuftig zoom i og den er ikke for stor og tung til at have på kameraet hele tiden.

---Det var vist lidt held, at det lige blev den..
Selvfølgelig kan man altid købe en bedre linse på et senere tidspunkt, men linsen er jo som regel noget billigere, hvis man køber den sammen med et kamera som et sæt.

------Men med et budget på 2500 kr ER der ikke så mange muligheder...

Der er et Nikon D40 black med 18-55mm linse til 2384 kr. Men der er så kun 6,1 megapixel, hvor canons EOS1000D har en opløsning på 10,1 megapixel.

Huelya87, Jeg synes du skal kikke på pricerunner.dk . -Der kan du se, hvilke kameraer, der findes i øjeblikket, og hvad de sælges for. Du kan også se, hvor et bestemt kamera er billigst. Og der er en masse information om hver enkelt kamera, med anmeldelser fra både private og professionelle.

http://www.pricerunner.dk/cl/29/Digitalkameraer?man_id=63&attr_2001201=2006786&sort=3

Kommentar
Fra : kj

Dato : 03-07-10 15:17

Hellere 6,1 megapixel og et knaldgodt objektiv, end 10megapixel og et elendigt objektiv. Kig også lige på chiipstørrelse, nogle kameraer kører med 1/4 størrelse chip, andre ½ og de meget dyre fuld chipstørrelse( regnet ud fra det gamle analoge format 24x36mm)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-07-10 16:06

Jaah, måske er det bedre med et 6,1megapixel kamera end et 10.1 megapixel kamera......
Men er det ene 18-55mm objektiv bedre end det andet 18-55mm objektiv???

Jeg forstår ikke, hvad du mener med "chipstørrelse", kj?

Nu har jeg sammenlignet de to objektiverr, der følger med de to kameraer, Canon EOS1000D og Nikon D40black.
Canons koster uden kamerahus fra 999 kr, og har billedstabilisator, som er rigtig godt. Den får en alascore på 92 ud af 100.

Nikons koster 1119 kr, har IKKE billedstabilisator og får en alascore på 84 ud af 100.

---Jeg kan ikke se, hvorfor du tror at objektivet til Nikon er bedre end objektivet til canon, kj?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 04-07-10 08:34

Citat
Men er det ene 18-55mm objektiv bedre end det andet 18-55mm objektiv???

Kære Birgitta, der er en enorm forskel på objektiver, det ses også på prisen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-07-10 14:22

Ja, brorteil, men her taler vi om to specifikke objektiver, til næsten samme pris. Det ene et canon og det andet et Nikon? Vi må jo gå ud fra de objektiver der hører til sættet.

Hvis man skal købe hus og objektiv hver for sig, så kommer det altså til at koste over de 2500 kr.
Canons kan fås billigst, men DET har billedstabilisator, --i modsætning til det fra Nikon. Og Canon får en alascore på 92. Nikons alascore er kun på 84.

Jeg KAN vedgrød ikke se, at Nikons objektiv skulle være bedre end Canons??

HVORDAN ser I det??

Accepteret svar
Fra : brorteil

Modtaget 45 point
Dato : 04-07-10 20:24

Citat
Jeg KAN vedgrød ikke se, at Nikons objektiv skulle være bedre end Canons??

Det ER bedre, uden tvivl. Linsernes kvalitet er bl.a. afhængig af slibningen og den process er
ikke billig.

Godkendelse af svar
Fra : huelya87

Dato : 04-07-10 21:39

Tak for svaret brorteil.

Kommentar
Fra : Lilledudi

Dato : 16-08-10 22:17

Hej huelya87.
Jeg kan godt forstå at du godt kunne tænke dig et spejlreflex, der så mange muligheder med sådan
en,man udvide med meget udstyr efter behov og interesse, du skulle gå en tur i elgiganter de har en canon D 1000 til omkring 2500 kr.