/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
beckski..tip om kemi
Fra : skingur
Vist : 473 gange
1 point
Dato : 04-05-03 22:14

med fryd ser jeg et tip om kemi - altid dejligt for en natur og tekniklærer in spe at lære mere! og hvad ser jeg...en titel på en bog!!! Jamen hvad dælen skal jeg bruge det til!

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 04-05-03 22:33

Tja....køb den

http://www.eurofins.dk/
Her kan man læse en masse om kemi, og de seneste keminyheder. har en del om kemi og miljø, som en natur og teknik lærer måske kunne bruge.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-05-03 22:35

køb den...har du nogen anelse om, hvor mange bøger jeg skal investere i på seminariet???? Gys!!!

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 04-05-03 22:38

Jeg kan virkelig ikke se hvad der er galt med det tip.

Manden anbefaler en god bog om et emne der måske interesserer nogle, og som måske er letlæselig for alm mennesker uden den store kemikende

Bantam

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 04-05-03 22:40

det var også ment som en joke, men kunne forestile mig at det er pæn dyrt. men du kan vel finde nogle bøger brugt, eler de skal måske være up-to-date? Du kunne jo prøve www.dba.dk (ved godt du ikke spurgte)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-05-03 22:46

mjae...kan da godt se hvad I mener..
men der er ingen pris på bogen, ikke et ISBN nummer så jeg let kan bestille den... arrrrgh, IKKE ET LINK JEG GRATIS kan klikke mig ind på...det var nok mest der, skoen trykkede!!.. jo, og så lidt fordi jeg også har læst afsindig mange gode bøger- såvel skønlitterære som faglitterære..men jeg er blevet lidt tips-forskrækket og vil derfor ikke lægge dem ud som tips!
Håber I forstår hvad jeg mener..det er lidt subtilt..det er også noget med at "de gode gamle kloge" brugere ikke må begynde at lægge sentaistiske tips ud..hifhjm!!!!!

Ak ja...har drukket rødvin og er nu ved at bage 8 kilo farsbrød - det favner hele huset om jeg så må sige!
Kh Christina

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 04-05-03 23:30

Altså Skingur nu er det 2. gang du nævner de farsbrød, hvad f..... skal du med 8 KILO FARSBRØD????????

Undrende godnat hilsen
Bente :0)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-05-03 23:36

Jeg skal på feltobservationskursus på livø. Hvad er et feltobservationskursus uden farsbrød?!!

Vi bliver 20....

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 04-05-03 23:42

Jamen så god tur da, lad os krydse fingre for et godt vejr til jeres feltobservationer..

Godnat
Bente

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-05-03 23:45

godnat herfra også
Christina

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 04-05-03 23:47

men alligevel, 8 kg...........efter at have bagt så meget, må du da blive mæt bare ved tanken om mere farsbrød

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 04-05-03 23:47

yes yes, god nat dér

Accepteret svar
Fra : beckski

Modtaget 11 point
Dato : 04-05-03 23:47

tænk engang ....
wow hvilken storm.
når man har titel og forfatter, så er der ingen problemer i at finde bogen
desuden vil jeg gerne have frihed til at informere om gode links ligesåvel som jeg melder om gode bøger --- om det er reklame eller hvad, det sk***** jeg på!! - med mindre man ikke må

og tak, BANTAM
held og løk, Skingur!

hilsen
beck - der iler videre til en bredere kemi-bog end Mygind

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-05-03 23:50

godnat beckski...bare klø på, vist bare mig der er nærtagende i dag!!!

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 04-05-03 23:52

når nu jeg har nævnt nogle bøger skal i lige vide, at det er et af de laveste niveau'er man får kemi på.
men jeg er af den opfattelse, at vil man vide noget på universitetsniveau må man vide ALT det grundlæggende først - om det så tager flere år!!
Jeg ved f.eks først nu, hvorfor der kommer "tåge" i champagne-flaske-halsen lige når proppen hopper af

beck

(kopi af tip) - kunne ikke vælge hvor det skulle være

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 04-05-03 23:53

havd kommer det så af???

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 04-05-03 23:54

det er vel kulsyren, der blander sig med ilt?

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 04-05-03 23:55

.....under tryk forskellen

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 05-05-03 00:04

nej, ser du, luften der står under proppen er særdeles sammenpresset (deraf prop-hoppet) og samtidig mættet med vanddamp.
når udvidelsen af gassen under proppen sker udvidelsen uden udveksling af varme/kulde med omgivelserne (praktisk talt - og fordi det sker så hurtigt)
En Adiabatisk udvidelse (uden udveksling af varme med omgivelserne) gør at temperaturen falder i gassen. Da gassen er mættem med vanddamp vil dette vand kondensere til tåge

og så er det ganske sandt !!!

hvis i skal have en kilde, så slå op i Chang, Physical Chemistry

beck

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 06-05-03 20:25

så ved i det

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 21-05-03 13:28

Tak for svaret beckski. jeg var vist lidt pernittengrynet den aften...