/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Er TomTom brugervenlig.
Fra : vedikkealt
Vist : 929 gange
100 point
Dato : 28-06-10 05:50

Er TomTom brugervenlig i hverdagen, hvad angår kort opdateringer fra TomTom, eller skal der ligesom hos Garmin konstant bruges koder, også selv om man har købt en livstidsopdatering.

Hvor lang tid tager det at opdaterer en TomTom første gang ?, hos Garmin er mellem 2 og 4 timer helt normalt.

Garmins City Navigator er noget bras, en lille tur omkring Hobro med 93 Waypints blev til 756 km., på 14,32 timer, af den grund at den retter Waypoint ind i alfabetisk rækkefølge.....

Nogen her der har erfaring med TomTom og gratis programmet Tyre ?

...Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-10 06:34

Jeg har TomTom men aner ikke hvad Tyre er kortopgradering er nemmest og som regel billigst fra det gratis program TomTom Home, ja TomTom er meget nem at bruge men ingen er vist fejlfri, min navigations maskine ville have at jeg skulle køre i ring om Give sidste sommer, jeg skulle til Horsens og afbrød ringen da jeg genkendte samme Q8 service station tredie gang derefter var der ingen problemer heller ikke på hjemturen

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-06-10 07:11

Tyre er et gratis program på nettet.

Kunne ikke lige finde det rette link

Her kan du oprette den rute du ønsker at køre i din ferie, så opretter du de steder du ønsker at komme forbi = Waypoints ... og så overfører du ruten til din TomTom, og så kører det bare for dig....

Selv om det står på Tyre, at det også kan bruges til Garmin, så er det i min optik ikke sandt.

Accepteret svar
Fra : olehenne

Modtaget 100 point
Dato : 28-06-10 07:57

Har brugt TOM TOM i tre år nu og været meget tilfreds. Opdateringer hentes via T T Home de er gratis. Men jeg får da hele tiden tilbud om nye kort til rabat pris. Men kan godt leve med kortet ikke er med alle nyeste ændringer. Er du en gang registreret som bruger, skal du ikke bruge koder fra din egen PC, det husker den for dig!
Min kone er glad for at det ikke er hende der få skylden, hvis vi kører forkert!

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 28-06-10 14:59

Hej vedikkealt

Jeg har ikke erfaring med Tyres, men har prøvet forsk. TomToms og de har generelt været enormt brugervenlige hver gang. De har ikke altid været lige nøjagtige, men altid lette og med gode menuer og brugsmuligheder. Den seneste, jeg prøvede, var dog opdateret mht. landkort og veje, så den ikke viste en stik forkert ... men generelt et af de bedste mærker, synes jeg.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-06-10 18:56
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-10 13:56

TomTom er Ok. , jeg vil blot henlede opmærksomheden på alternativerne: Garmin & Eagel

GARMIN er efter min bedste overbevisning bedre (..læs: Intuitiv) ..end TomTom's ditto

Jeg var dog imponeret over et par GMS Apps. til Apple's iPhone's både for; LAND- og SØKORT
..over Danmark (ca. 400 kr. for abonnementet/programmet).
Det virkede nu ret overbevisende under vores tur gennem Køge-Bugt ombord på en LM-23 Motorsejler i sidste uge! ...samt finden 'frem&tilbage' på landevejen på cykel i div. lokaliteter.
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-07-10 06:13

Tak for svaret olehenne.

Ja ... det er noget nemmere med TomTom ... har lige købt en 750.

Den ryger jo lige ind på kort opdaterings siden uden brug af alverdens koder ...

Så nu mangler jeg bare at få noget bruger erfaring ... ... og for mig kommer det dælme ikke lige af sig selv...

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 07-07-10 08:20

Tak for det! God fornøjelse med den, men vi siger af og til "hende":
"Du skal nu ikke bestemme alt"! Så får vi en ny rute beregnet.