/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
plumb i cylinder billeder
Fra : scootergrisen
Vist : 1906 gange
50 point
Dato : 26-06-10 20:27

Hej jeg mangler nogen billeder til min hjemmeside som viser plumben i cylinderen på for eksempel en Puch Maxi og hvordan man fjerner den.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-06-10 23:17

Hvorfor skal man fjerne den?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-06-10 00:52

Kode
Hvorfor skal man fjerne den?

Hvad... et normalt spørgsmål fra Flash77 ??? Hvad sker der ?
Man fjerner plumben for at få mere benzin/luft ind i cylinderen og dermed få hurtigere acceleration og højere topfart.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 27-06-10 10:23

Det kunne godt nok være smart hvis man havde sådan en plumb i næsen... Så ville jeg også fjerne den hvis det gav mere luft og benzin til hjernen....

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-06-10 16:19

Citat
Det kunne godt nok være smart hvis man havde sådan en plumb i næsen... Så ville jeg også fjerne den hvis det gav mere luft og benzin til hjernen....

Det sådan nogen svar jeg huske dig på.
Troede lige du var blevet normal.... ik fordi det skulle være noget at stræbe efter.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-06-10 17:52

Hmmm billederne er fjernet. Ellers var der faktisk en lille billedserie på nettet, hvor man fik en fin instruktion i at bore ind langs plumben, slå låseringen i stykker, hvorefter skidtet kunne pilles ud. Selv havde jeg succes med at trække dem ud, vha hjemmelavet udtrækker.

En stump vandrør. En svær spændeskive (stor). En stump gevindstang. To møtrikker.

Så var det bare at spænde. Og i letmetalcylinderne kom de bare ud. På

MS'ernes støbejernscylindere kunne man risikere de var skruet i (med gevind) og fæstnet med en svejsning. Sådan en har jeg med held vredet ud (uden udbøring af svejsningen først).

Under alle omstændigheder bør man retfærdigvis sige, at kørsel med sådanne konstruktive ændringer på offentlig vej, kan medføre konfiskation af køretøjet. Forsikringen dækker ikke. Bøde. Osv osv.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-06-10 22:01

Citat
Hmmm billederne er fjernet.

Øv men vil du skriver linket der hvor de lå det kan være jeg kan finde dem andre stedet på samme hjemmeside.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-10 22:49

Intet billede, men en vejlkedning:

http://www.scootergalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=6191

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-10 22:55

Ps. Flere tun-tips til knallerter her: http://www.burnout.brygge.dk/tun-index.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-06-10 23:19

Tak men jeg ville egentligt kun have nogen billeder og ikke forklaring på hvordan man gjorde.
Det var fordi der var en som skrev det mangler noget om "plomb" eller plumb som det vist staves så jeg tænkte jeg ville skrive noget om det på min hjemmeside også et par billeder.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-10 14:17

Citat
..og hvordan man fjerner den.

Citat
...ikke forklaring på hvordan man gjorde

Hmm....
Tjaeh... så har jeg åbenbart misforstået dit spørgsmål ...Sorry
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-06-10 18:25

det okay det var bare et par billeder af det så jeg kan vise hvor den sidder henne.