/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Avl af jagthunde
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 1607 gange
300 point
Dato : 26-06-10 10:42

Hvad er seriøs avl af jagthunde, skal de præmieres i hoved og røv, skal de lyses og testes for alskens sygdomme og knoglelidelser, eller skal opdrætteren følge de kreterier som den pågældende specialklub har sat for seriøs avl?

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 26-06-10 10:44

Kreterier=kriterier

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-06-10 11:16

Det er vigtigt at du får nogle gener fra en chihuahua med når du avler jegthunde.

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 300 point
Dato : 26-06-10 17:04

Jeg vil gerne dele spørgsmålet op. Der findes hundesports folket, hvor selv den bedste jagthund ryger ud af dansen, hvis den har en defekt efter deres regulativer, blodlinjer og vise versa et folkefærd helt i deres egen verden.

Den kategori der er flest af, er jægere som har gennemgået et grundkursus i hundetræning, og har lydighed og apportering rimeligt på plads og de klare for det meste det der skal til. Jeg har da set ikke racerene hunde, være glimrende jagthunde og det tæller mest for mig, de lider også sjældent af de fremavlede defekter, som desværre ses hos de fremavlede hunderacer.

Det vigtigeste er at hunden løser sine opgaver, og er til at være sammen med både for mennesker og andre hunde.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-06-10 22:19

Det vigtigeste er at hunden løser sine opgaver, og er til at være sammen med både for mennesker og andre hunde.

Ovenstående skrev Betterwisser, og sådan bør det være.

Men derudover skal specialhundeforeningerne have tak for deres arbejde med at fremavle hunde med bestemte karakteristika, så en kommende hundeejer/jæger har mulighed for at anskaffe sig en hund som i bred forstand modsvarer de krav som jægeren stiller. Formår jægeren så at udvikle den pågældende hund, går det hele op i en højere enhed. Men det kræver naturligvis sin mand/kvinde og et dybtgående kendskab til den pågældende hunds muligheder og lærevillighed.

Desværre har jeg set en del hundesportsfolk bruge en hulens masse år på at udvikle hundene til udelukkende at fuldføre diverse prøver så optimalt som muligt - for at få en masse sølvtøj med hjem - uden derudover at bruge hundene til praktisk jagt.

Som der skrives i tråden, kan blandingsracer udvikle sig til fremragende jagthunde, og er jægeren samtidig en dygtig hundefører, er der ingen grænser for hvad man kan lære en sådan hund.

Men min nye münsterländertæve er produkt af et gedigent avlsarbejde, og da jeg samtidig, efter snart 45 år som hundefører, har opnået den rette erfaring, ser det nu ud til at den bliver bedre end mine tidligere hunde.

Konklusion: Er man god til at oplære hunde, så kan næsten alt bruges. Vi vil have jagthunde - ikke cirkushunde.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-06-10 22:22

Er lige kommet hjem fra Skagen. Fint blandingsvejr - men lidt for blæsende.
Jeg har aldrig tidligere set så mange skydetårnsrædsler. Ulovligt placerede og snedkereret i alle forefaldende materialer. Jeg fatter ikke at S&N undlader at gribe ind. Og på 3 dage så jeg ikke skyggen af et rådyr. Hugorme var der nok af.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-06-10 09:45

"Der findes altså kun en Kennel Spangkilde, og er det mon denneher Ballegaard så ofte har skrevet om??

Kan du klare et jaeller et nej Ballegaard???

[PDF] Münsterländeren Münsterländeren - 12.37Filtype: PDF/Adobe Acrobat - Hurtig visning
Kennel Spangkildes Vandrepokal uddeles til 1. vinderen, ...... Kennel Spangkilde. Opdrætter Knud Erik Jensen, Spangkildevej 4,. Spettrup, 8722 Hedensted. ...

Mvh.
Tonganeseren"
Her er, iflg. flere eksperters oplysninger, adressen på en aldeles kompetent Münsterlânder opdrætter, som har formået at fastholde racens oprindelige kvaliteter - desuagtet han møder modstand fra store dele af DMK, hvor hovedparten af medlemmer tilsyneladende helst vil udvikle prøvehunde i stedet for jagthunde, ja, man ikke engang forsøger at kombinere tingene, for så havde der været en mening med galskaben.
Jeg synes man skal erindre sig, at pågældende kommune har ladet vejen han bor på opkalde efter kennelen, så det må da også borge for kvaliteten !! Ellers havde man nok fundet et andet navn ? Dét at få opkaldt en vej efter sig, er bestemt en tillidserklæring !!! Og så oven i købet mens vedkommende stadig er i live - det er ikke mange forundt !!
Sandhedsvidnets spørgsmål om man skal lade hunden undersøge i h...d og r.., må besvares med både et ja og et nej ! Hvis man vil avle med sine hunde, bør man naturligvis få undersøgt for de dårligdomme en race er kendt for, som f.eks led - og knogleproblemer, øjenproblemer, tandproblemer og andet. Hvis man i den pågældende race har restriktioner med hensyn til avl, skal man naturligvis rette sig efter dét, men ellers skal man blot avle løs - som englænderne siger: breed a lot - kill a lot !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-06-10 10:39

Er det ikke tankevækkende at disse alvorlige arvelige lidelser, eller defekter er fremavlet på bekostning af nogens mening om. hvad en korrekt raceren ( det smager sgu lidt af tysker ) hundetype, skal indeholde og femvise og det gælder for alle hunderacer.

I nogle tilfælde er der efter min mening øvet vold imod hunderacen og nærmest begået dyremishandling i deres vanvittige " avlsarbejdet " her tænker jeg f. eks. på hunde der ikke kan få vejret, bassethunde længere end en svensk lastbil, hvor ryggen ikke kan bære dem.

Det er ens pligt at have en hund som nyder jagtens glæder, på samme vilkår som ejeren, og det kræver meget mere af manden end af hunden.
Heldigvis er typen af potensdrenge, med atituden jeg skal vise jer, på bekostninmg af hunden ved at være væk, hvis I falder over ham så gør ham opmærksom på det, lige såvel som hvis sikkerheden bliver brudt med skydevåben.

Jeg kan kun give Tonganesere ret i, at skydetårne er lavet i matrialer og sat op af folk, der ikke har tænkr en døjt på natur eller andres syn på den, Der findes glimrende grønne malinger eller trykimpræneret træ til formålet.
Havde to grævlinger inde på 1 meters afstand igår på jagten med en halv times mellemrum, den ene var en ordentlig krabat som løb i rundkreds da jeg sagde goaften til den .
God dag til dem som har fortjent det og også lidt til de andre.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-06-10 12:34

Hej Øjenvidnet4

OK - så kom vi så langt. Jeg har også fundet frem til at Kennel Spangkilde har et godt ry - og altid har haft det. Måske er det her "hunden ligger begravet". Det skyldes måske succesen at "nogle" får "ondt i r....", det er set tidligere.
Et gennemgående træk i Ballegaards skriverier om Spangkilde har faktisk været groft injurerende, og jeg håber da at indehaveren af Kennel Spangkilde herefter vil træffe nogle fornuftige dispositioner desangående.

Mvh - og føj hvor er det varmt.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-06-10 12:59

Hej Tonganeser.

Jeg mener bestemt at Ballegård er så fandens misundelig, at han udelukkende af den grund omtaler kennelejeren som han gør, nemlig som du rigtigt skriver, stærkt injurierende og helt uden hold i virkeligheden - men det er jo så typisk for den hertug !
Desværre tror jeg ikke, at kennelejeren foretager sig noget, al den stund han mig bekendt slet ikke skriver eller læser på KanDu, men han skulle efter sigende, jeg kender ham ikke, være en ganske fornuftig og rolig fyr, som ikke ønsker ballade ? Men hunde-opdræt og hundearbejde, skulle han være yderst ferm til ! Men det vil jo vise sig !!

Jeg håber du er fit for fight igen efter behandling - rigtig god bedring og held og lykke med din nye hund - der er vel ikke noget avlsmateriale fra bb1 inde over din hund ??

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-06-10 14:45

Jeg håber du er fit for fight igen efter behandling - rigtig god bedring og held og lykke med din nye hund - der er vel ikke noget avlsmateriale fra bb1 inde over din hund ??

Hej Øjenvidnet.

Nu vil jeg ikke fortælle om hvordan jeg kom galt afsted, fordi jeg kvajede mig så gudsjammerligt, at en beretning ville få alle til at skrige af grin. Jeg kan konstatere en betydelig bedring, og med tiden får jeg nok den fulde førlighed i venstre arm tilbage. Det er derfor slut med bukkejagten for denne gang.

Og nej, min hund stammer fra en helt anden linie end der hvor Ballegaard har hentet sin hund. Sælgeren kendte dog Ballegaard - hvilket resulterede i et brøl af latter.

Da vi ankom til kennelen og skulle se hvalpene, klappede opdrætteren i hænderne - og ud kom 9 hvalpe farenede. De hoppede henrykt op af trådhegnet, og en af tævehvalpene opførte sig atypisk. I stedet for at kæmpe sig vej sneg den sig nedenunder de andre og dukkede op lige nedenfor os. Så købte vi den. Skulle nok have haft to af slagsen.

Hver dag er en fornøjelse sammen med hunden. Den har det lidt svært, hvis der er for mange mennesker - f.eks. på en gågade i udsalgstiden, men det er forståeligt. Jeg flipper også ud i mylderet. En skam at man ikke kan vedlægge billeder.

Mvh.
Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 28-06-10 09:52

Til Sandhedsvidnet.

Min mening er, at man GENERELT skal følge de standarder der er gældende for pågældende race og dermed følge de anvisninger som den pågældende specialklub har afstukket. Hvis ikke man deltager i diverse generalforsamlinger, hvor disse ting normalt bliver enten vedtaget eller forkastet blandt medlemmerne, så mener jeg ikke man kan tillade sig at blive tvær ! Det må være flertallet der bestemmer !
Man har gennem snart en del år set diverse hunderacer blive "lavet" om, specielt inden for retrieverne og spaniels, de såkaldte "field trial" hunde, som løber fra alt, men efter min mening ofte kommer til kort som jagthunde ! Næsen kan ganske enkelt ikke følge med !! Ligeledes når man ser på mange af disse hundes bygning: De er spinkle og mangler fedtlag og hårlag, som de "originale" hunde har for at kunne holde varmen, specielt ved meget vandarbejde ! En tung hund er ikke ønskværdig, men det må være muligt at holde på formerne på en standard-hund, blot man fodrer og motionerer rigtigt, samt naturligvis udnytter hundens fortrin og personlighed !
Det "danske" ord field trial er jo direkte oversat, prøvehund - der er vist også andre racer end de nævnte der kender til problemet.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 28-06-10 18:41

Kære alle

Jeg har desværre haft en kleiner af danske bloclinier og der var ikke meget at råbe hurra for, men efter jeg har erhvervet mig en kleiner med tyske blodlinier og der er tilfældigvis Spangkilde i linierne, har jeg fået en meget lære villig hund, omgængelig og en stor moter og her menes der stor jagtlyst, så Bent Ballegaard er helt galt på den med de uhørlige udfald der er mod denne meget seriøse kennelejer.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-07-10 19:31

- kom nu videre....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 02-07-10 23:13

Kniudsen den intelligente udmelding må du lige udybe

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-07-10 09:25

BB! er på spanden - han kan ikke bevise noget om, at kennel Spangkilde IKKE er én af de bedste Münsterländer-opdrættere i DK. Glæden over andres succes er som en rød klud for BaldeBendt, som ikke ejer evnen til at kunne glædes, men som bliver misundelig, vel at mærke af den ondskabsfulde form, når det går godt for andre - en yderst kedelig egenskab for et menneske !
Men lille Bendt - tag nu og vis dig som et mandfolk og få gjort noget ved træningen med egen hund, så kan du måske blive en lille notits på DMK's hjemmeside - ikke som en god jagthund, men som én der kan begå sig til en lille præmiering på uofficiel markprøve, uden line, vel at mærke !!

Øjenvidnet2+2

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-07-10 10:19

more I jer på blå stue eller er det sommer varmen..

Jeg er ikke hunde avler og jeg har aldrig haft en kennel lige som jeg A L D R I G har brugt strøm til mine hunde alligevel har jeg to gange deltaget ved Danmarks Mesterskabet..

Hvad har ejeren af Kennel Spangkilde opnået - jeg spørger blot??

Hvilke hunde placeres der år efter år flest af på DMK vinderprøver????
Af hvilke blodlinier er den Kl. M. som blev Dansk mester?

Hvorfor har kennel Spanking skiftet hunde race - fordi han er frosset ud af DMK!!!!!!!!!
Ingen vil længere have med han at gøre han er frosset ud - kends gerningerne kære Øjenvidne,dem kan man man ligesom sandheden ikke løbe fra

Undskyld forresten havde jeg for 42 år siden et kuld ruhårs hvalpe - så jeg har skam en gang været hundehandler/avler...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-07-10 10:36

Det er skam en alvorlig sag at indrømme, at man er/har været HUNDEHANDLER !!!!!!
Ok - det er dog en indrømmelse af de store og vistnok eneste gang du indrømmer noget suspekt
Så jeg vil opfordre til, at man passer ekstra godt på, når/hvis man skal have noget med BaldeDrengen at gøre !!
Nu du er i gang med indrømmelserne: Kan du så ikke svare på, om du kender noget til krybskytteri blandt dine venner eller omgangskreds ? Lad os nu få tingene på bordet !

Øjenvidnet2+2=4°

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 04-07-10 11:10

Knudsen faktum er at kennel Spangkilde har lavet utrolig mange alsidige brugshunde, det var flotte hunde der på udstilling var højt præmieret, på prøver har de virklig kunnet begå sig og når det så er sagt lille Knudsen, så kunne de gå på jagt og holde en hel dag det er ikke sådan nogle støvlepudsere som i render rundt med, efter to såter render de i røven på jer, ikke en skid jagtlyst, MEN en Spangkilde hund, den har samme eminente fart og stil en hel jagtdag

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-07-10 19:50

- så er vi pludselig over i krybskytterri.Jo jeg kendte engang en fra D.L.S. som blev taget i den slags, men han hørte hverken til blandt ,mine venner eller min omgangskreds.

Og Sandhedsvidne skal jeg finde den artikkel frem igen om den stakkels familie fra Juelsminde, som blev snyt af Kennel spankilde. Og hvorfor svare du ikke på, hvorfor Kennel spangkilde har skiftet hunde race og klub - samt om det ikke er sandt at han er frosset ud af D.M.K. lokalt!!!!!!!!

Og hvorfor han ikke har deltaget på prøver eller udstillinger i nu snart to år??????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-07-10 20:43

Du er og bliver en løgnhals - Ballegaard. Brevet fra familien fra Juelsminde har du selv konstrueret - med hjælp fra din støttepædagog.
Og skulle der være noget om snakken, så burde familien aldrig have haft hund. Den slags bider squ mens de er hvalpe. Men ærlig talt - så er brevet af samme skuffe som da du postulerede, at du ville opleve hæder og ære ved landsmødet hos DLS.
Bøvs - Ballegaard.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-07-10 21:58

Tombe igen igen er du fanget i en løgn, tyve knægt. Brevet har været offentlig gjort i Münsterländeren D.M.K.`s medlems blad og det er skrevet af en journalist fra Horsens Folkeblad, som den ulykkelige familie hendvendte sig til.

Og Hvornår har jeg skrevet, at jeg ville deltage i D.L.S.`s landsmøde aldrig..
Husk nu hvad jeg skrev eller dummer du dig igen.........

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 04-07-10 22:22

Der har du ret Ballemand vdr. generalforsamlingen, det var jo den hersens igen hemmelig mand, i en grøn skotøjsæske, som lå på sine indfaldende knæ, og tryllede dig om igen at fatte dine dressur redskaber, således at de kunne få styr på tingene, på dit sædvanlige høje gennemarbejdet niveau, som dengang du var korttids medarbejder i DLS, hvorfor mødte du ikke op, med den store opbakning som fatamogamaet havde lovet dig på generalforsamlingen?

Men du har så også her svigtet totalt igen, overfor dine hemmlige tilbedere, der ville give dig så meget opbakning, at du kunne løbe som en gal hund oven ud af Skamlingsbakken.
Du selvfølgelig har lovet fuld diskration til dine tilbedre, da du næppe overhovedet selv kender dem, kan dette nok holdes fra din side.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-07-10 22:45

Det ændrer intet at dit hjemmestrikkede brev har været bragt i DMK bladet. Men hvis du kan fremvise beviser på brevets ægthed, så er det naturligvis en helt anden sag. Men det kan du ikke - ynkelige kvaj.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-07-10 00:18

Selvfølgelig kan jeg det - tro du blot jeg er dum, du burde vide bedre.....

Og alle medlemmer af D.M.K. sidder lige nu og griner af dig, for de har også læst brevet i Münsterländeren og ved at jeg intet har med det brev eller den sag at gøre..
Du er igen igen ude på et vildspor,fordi du lytter til fulderikker.
Jeg troede eller at du var blevet klogere efter som to af dine gode venner ikke længere er ibland os, men nej nu forsøger du med med en ny Knud E. Jensen. - Er der virkelig noget om historien med rengøringdkonen uheld i arbejdstiden.
Svar hellere på om jeg til stadighed skal blive ved med at kalde dig en tyv i et offentligt rum????

Også kan du for øvrigt true lige så meget du vil mig kan du ikke skramme. Nu har du forsøgt i flere år og jeg kan kun sidde tilbage og grine over dine dumme forsøg. H.H. Fik du skræmt fra vid og sans, ved at true ham med din ven politimesteren i Helsingør, som nu et halv år efter endnu ikke har foretaget sig noget omkring din anmeldelse, men den går ikke med mig. Dertil kender jeg for meget til din person og lille Nold....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-07-10 08:40

Citat
Også kan du for øvrigt true lige så meget du vil mig kan du ikke skramme. Nu har du forsøgt i flere år og jeg kan kun sidde tilbage og grine over dine dumme forsøg. H.H. Fik du skræmt fra vid og sans, ved at true ham med din ven politimesteren i Helsingør, som nu et halv år efter endnu ikke har foretaget sig noget omkring din anmeldelse, men den går ikke med mig.

Hov hov bb1, nu stopper du.!!!
Mig skal du ikke rode ind i dine små julelege.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-07-10 09:07

Kæreste lille H.H.

Det behøver jeg skam heller ikke - det gjorde du så rigeligt selv dengang..

Så rolig nu.

Men eksemplet med at man ved at bruge øgenavne også siden hend ved ikke at kæde dem direkte sammen med mandens egentlige navn. Godt kan skrive slemme ting om folk. Det burde du da vide eller have lært i den tid du har været med i debatten her inde..

Så altså ingen får mig til at svare på om S.E.J. er den samme som lille bette rødhårsmalede Nold elsket af alle sine naboer,både de nærmeste og dem lidt længere væk især på de Danske små øer, samt ejer af Kennel strøm,spang,spam- kilde.
Der hvor man kan købe en hunde hvalp, der har fået så meget strøm, så man ved at stikke en El pære i r.... på den kan spare på elregningen hjemme i stuen,men pas på det kan være svært at fange hvalpen, når man skal have lyset slukket for at sove - måske er det Tombens problem?????

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-07-10 09:37

Citat
Kæreste lille H.H.

Det behøver jeg skam heller ikke - det gjorde du så rigeligt selv dengang..

Så rolig nu
.
bb1, du er egentlig en sjov fætter.
Når man spørger i nutid - svarer du i datid...
Men selvfølgelig, det er også en måde at komme ud af dilemmaet på.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-07-10 09:56

Alle burde lære af historien og egne fejl. Så ville verden se meget bedre ud end den gør....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-07-10 13:36

- skrev lommefilosoffen Ballegaard, alt imens han gentager sine egne fejl - endda den ene gang efter den anden.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-07-10 13:42

Ja, ja, den er god med dig - Ballegaard.

Men her er så sidste nyt fra Soap-forestillingen i Løsning/Bottrup Underdogs.

Nu har jeg fået at vide, at Bette Nold er identisk med Knud Erik jensen - altså indehaveren af Kennel Spangkilde i Hedensted. Akikurat som du Ballegaard selv har udbasuneret.

Så - bette Bent, nu hænger du endnu engang i lort til halsen.

Og hvorfor er Ballegaard så skidesur på Knud Erik (alias Bette Nold) som er midt i fyrrene?.

Joh - ser I. Ballegaard var medlem af HJS hvor Bette Nold var formand. På et tidspunkt blev Ballegaard snuppet i at lyve, og da Ballegaard samtidig tilsidesatte klubbens regler om godkendt parring, blev Bette Ballegaard smidt på porten af en enig bestyrelse. Herefter begyndte Ballegaard at chikanere og bagtale formanden - altså Bette Nold (aliad Knud Erik Jensen), idet han ikke kunne overkomme at gå efter den samlede bestyrelse.

Men sådan er bette Ballegaard. Laver han noget lort, så forfølger han den eller de som helt efter bogen har smidt ham på porten - akkurat som dengang Ballegaard blev smidt på porten af DJ.

Men tilbage til det kildne sprøgsmål om fadderskabet til Bette Nold. Iflg. Bette Nolds alder skulle undfangelsen være sket på en kristen friskole i 1965 - og den stolte fader skulle være den navnkundige E.B.Berthelsen - som Bette Ballegaard også har set sig sur på. Nu forholder det sig således, at den navnkundige E.B.Berthelsen forrettede tjeneste i Hæren fra 1961 til 1967 - og derfor umuligt kunne fungere som lærer på en kristen friskole. Fra 1968 til 1971 gik den navnkundige horebuk - E.B.Berthelsen - på lærerseminarium i Silkeborg - på Th. Langs Seminarium. Fra 1971 - 1972 opholdt E.B.Berthelsen sig i Sverige - på et antropologiinstitut - og først i 1973 ankom E.B.Berthelsen til Kraglund kommuneskole - hvor han slog gækken løs.

Men nu står det altså klart at Bette Nold er samme person som ejeren af Kennel Spangkilde - altså Knud Erik jensen.

Jeg tror helt bestemt at lystløgneren Ballegaard nu får et problem i det lokale. Bette Nold er nok ikke helt tilfreds med at blive udhængt som bastard (uægte) af en rengøringskone og en eller anden liderbuk på en kristen friskole.

Tsk, tsk, tsk.

Med venlig hilsen

Tonganeseren.

Kommentar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 05-07-10 16:13

Hejsa alle

Jeg vil lige oplyse jer om at ejeren af kennel spangkilde er afgået ved døden

Ære være hans minde
Erasmus M

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-07-10 16:54

Det var lidt af en "lammer" du offentliggør. Og så fik jeg travlt. Det forholder sig nemlig således, at jeg i dag sendte et brev til aføde som afgik ved døden i fredags - indeholdende alle de modbydelige løgne Ballegaard har bragt til torvs.
Jeg ringede omgående til præsten - og fik telefonnummeret på afdødes hustru. Jeg satte hende ind i situationen - fortalte om brevets indhold og bad hende smide brevet væk, idet jeg havde forestillet mig at de efterladte ville åbne afdødes breve.
Men afdødes hustru, Hanne, tog situationen med allerstørste ro og takkede for henvendelsen.
For nu lige at feje ballegaards modbydeligheder af bordet - så har afdøde Knud Eriks mor aldrig arbejdet på en skole - og hermed skulle situationen være afklaret.
Og skal vi så tilslutte os dit budskab - Erasmus Montanus.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 05-07-10 17:14

Hvis du BB1 kunne leve op til dit fundne ordspil, ville verden ligne edens have hvis den findes, med det svineri du laver og opfinder for for andre.
Håber du er stolt over dine mobberier af andre igennem tiderne, du skulle fanden have lov til at prøve på mig dit opfejede skravl

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-07-10 21:33

Velkommen Bettewisser sjovt, der lige kom liv i dig....

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 05-07-10 21:46

Pryder sig med lånte fjer din skavtmikkel, hvorfor byder du nogen velkommen i anden mands tråd ?, er du ikke bibragt lidt opdragelse,undskyld det mest kvajede spørgsmål der kunne stilles.

Har du malede nogen rødhåret for nylig, eller jagtet nogen ud af byen med dine beskidte bagvaskelser og løgnehistorier dit skvat.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-07-10 00:04

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 08-07-10 15:16

Kære bb1

Et citat fra dig af
Citat
Nold elsket af alle sine naboer,både de nærmeste og dem lidt længere væk især på de Danske små øer, samt ejer af Kennel strøm,spang,spam- kilde.
Der hvor man kan købe en hunde hvalp, der har fået så meget strøm, så man ved at stikke en El pære i r.... på den kan spare på elregningen hjemme i stuen,men pas på det kan være svært at fange hvalpen, når man skal have lyset slukket for at sove

Var det ikke en ide du for en gang skyld gav en undskyldning på grund af denne tåbelige og perfide udtalelse.?
På DMK`s hjemmeside har man gud ske lov skrevet et par rosende ord om K E J , han var nemlige en mand som arbejdede for DMK og var en stor hjælp når der skulle skaffes terræn til deres og andres markprøver, han vil blive savnet.

TRD

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-07-10 15:21

Jamen, jamen, jamen. Ballegaard har skal lov til at bagtale og svine andre til. Han har jo sin kunstneriske frihed - selv om han ikke ved en pind af hvad den slags betyder.
Mage til sjofel adfærd skal man lede længe efter. Men nu kender hele Hedensted til sagn - og det skaffer nok ikke Ballegaard flere lune smil fra forbikørende. Føj for en led karl.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-07-10 16:03

K.E.Jensen blev begravet i dag - hvis I ikke kan vise respekt for det, så kan jeg!!!!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-07-10 17:10

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 08-07-10 16:03

--------------------------------------------------------------------------------
K.E.Jensen blev begravet i dag - hvis I ikke kan vise respekt for det, så kan jeg!!!!!

----------------------------------------

Og du taler om respekt, din lille lede undermåler. Du kender slet ikke til så fint et ord, i hvert tilfælde ikke hvorledes og hvornår det bruges. - Du burde spærres inde, så du ikke kan genere fornuftige, voksne mennesker mere !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-07-10 18:16

Hej bb1, det lyder hult og ikke særligt gennemtænkt når du skriver;
Citat
K.E.Jensen blev begravet i dag - hvis I ikke kan vise respekt for det, så kan jeg!!!!!

Er det ikke lidt sent at få bondeanger..?
Når man scroller div. indlæg igennem opdager man hurtigt, at du bb1 - om nogen, har tilsvinet K.E.J gode navn og rygte til. Som rosinen i pølseenden har du ovenikøbet den dum-frækhed, at skrive ; "at vise respekt"
Da jeg læste dine respektløse ord, begyndte det at koge i mig og jeg tænkte ved mig selv; enten er bb1 umådelig dumfræk - eller også er bb1 blottet for empati. Jeg nægter at tro du skrev; "at vise respekt" på grund af dumhed.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-07-10 19:03

Dumme svin er til at leve med, det kniber med medløbere og sliprige ondskabsfulde løgnagtige hyklere, der praler med deres svinestreger, og i deres psykose, slår korses tegn og bliver pladder hellige, vender de barske realiteter 180 gr rundt, når der ikke er nogen vej tilbage, hvad mener du BB1 er der en spejleffekt her.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-07-10 19:47

Dumhed ytrer sig også ved ikke at efterleve nogle helt basale leveregler som bl.a. indeholder næstekærlighed og evnen/viljen til at gøre noget for at holde sammen på de mennesker der lever i den pågældende kulturkreds.
Hvis man tilsidesætter sådanne regler med positivt indhold, så er man dum.
Tidligere løste man problemer på en mere håndfast måde - og kunne derved holde de værste elementer i snor. Men i dag, hvor selv et tjat i roen kan udløse en voldstiltale, så er der nogen der udnytter situationen.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 08-07-10 19:51

Kære H H

Jeg kan helt tilslutte mig disse ord du har skrevet i dit sidste indlæg og der er
Citat
eller også er bb1 blottet for empati.

TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-07-10 23:35

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-07-10 18:16

--------------------------------------------------------------------------------
Hej bb1, det lyder hult og ikke særligt gennemtænkt når du skriver;
Citat
K.E.Jensen blev begravet i dag - hvis I ikke kan vise respekt for det, så kan jeg!!!!!

Er det ikke lidt sent at få bondeanger..?
Når man scroller div. indlæg igennem opdager man hurtigt, at du bb1 - om nogen, har tilsvinet K.E.J gode navn og rygte til. Som rosinen i pølseenden har du ovenikøbet den dum-frækhed, at skrive ; "at vise respekt"
Da jeg læste dine respektløse ord, begyndte det at koge i mig og jeg tænkte ved mig selv; enten er bb1 umådelig dumfræk - eller også er bb1 blottet for empati. Jeg nægter at tro du skrev; "at vise respekt" på grund af dumhed.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg lider ikke af bondeanger ( hvad det så ellers er for noget ) Jeg står ved hver et ord jeg har skrevet om kennel spanking eller spangkilde.

Men H U S K i denne debat er det ikke mig, der har bragt K.E.J.`s navn ind i debatten!!!
Det var heller ikke mig, der rettede henvendelse til hans kone, som forlod ham for et halv år siden!!

Det var Tombaneseren oraklet fra Humlebæk, så ondskabsfuld er den mand i sin bestræbelse på, at skade andre..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-07-10 01:41

Svar
Bondeanger er med i supplementet for ODS: kommer af det svenske bondeånger. Betyder fortrydelse, skamfølelse, ubehag efter rus.

I følge Den Danske Ordbog: ubehagelig følelse der opstår i forbindelse med at man inderligt fortryder noget man har gjort eller sagt (fx. i fuldskab), synonym: moralske tømmermænd.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-07-10 02:36

Tombaner - så efterlev det selv!!!!

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 09-07-10 07:00

Kære bb1

Jeg må desværre konstatere, at du er et psykotisk tilfælde, i meget svær grad, først skriver du at, et citat fra dig.
Citat
K.E.Jensen blev begravet i dag - hvis I ikke kan vise respekt for det, så kan jeg!!!!!

Det lyder som H H skriver meget hult, men nu skriver du så efterfølgende.
Citat
Jeg lider ikke af bondeanger ( hvad det så ellers er for noget ) Jeg står ved hver et ord jeg har skrevet om kennel spanking eller spangkilde.

Men H U S K i denne debat er det ikke mig, der har bragt K.E.J.`s navn ind i debatten!!!
Det var heller ikke mig, der rettede henvendelse til hans kone, som forlod ham for et halv år siden!!

K E J er blevet rost her på Kandu for hans store arbejde inden for DMK og for hans seriøse og fremad synet avl på alsidige brugshunde, det har du nedgjort, fordi du i din febervildelse og mistænksomhed tror han har skrevet og har udtalt sig til folk om ting du har forbrudt dig imod, jeg kan til din orientering oplyse dig om, at alle dine meriter er almindelig kendt
Nu begynder du så efterfølgende også at løfte sløret for hans familiære situation, trods manden er afgået ved døden så jo du mangler empati for en død mands eftermæle og hans familie der er tilbage, jeg vil ikke bruge et fremmedord for det jeg siger nu, for jeg tror ikke du forstår hvad det betyder, så derfor på simpel dansk, du er et gennemført utiltalende dumt svin
TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-07-10 08:02

TRD
Du kan tro og tænke hvad du vil, det kommer overhovedet ikke mig ved og slet ikke så længe du er en tøse dreng, der end ikke vil være sit eget navn bekendt..

Der er her i debatten kommet ting frem, som K U N kan komme fra Kennel Spanking.....

Om det er K.E.J. der har skrevet eller sagt det er i den forbindelse ganske uden betydning afsendere er tydelig nok. Det er grunden til at jeg ikke lider af hverken det ene eller andet og DU TRD er slet ikke nok inde i tingene, til at kunne tillade dig, at deltage i debatten. Det er der to andre, der er for de boer her i området, men de har også nu afsløret sig selv...

Du kan jo for eksempel se hvem, der er holdt op med at skrive her i debatten overhovedet - jeg har registret hvem, der er forsvundet af Jer hylere...

Nu er det imidlertid totalt slut med Kennel Spangkilde, så der er overhovedet ikke spor grund til, at debattere den overhovedet.
Den har ikke leveret hvalpe længe og kommer altså heller ikke til det nu..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-07-10 08:10

Nej Morten grunden er, at der findes personer,som dig. Der er så kloge på hvad Bent Ballegaard gør. Uden at kende ham.

Lod I være med, at være det - så kunne I lære meget af ham.

Finder du det forresten ikke mærkeligt, at det er meget længe siden han har skrevet i Jagtpolitisk debat eller jagtdebat.

Hvorfor mon - jeg tror ikke det er fordi han er blevet skræmt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sådan skrev man i et andet debat forum.

Det kunne du og de andre hylere lære af........

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-07-10 08:18

Hej bb1.
Det bliver værre og værre med dig.
Først skriver du - jeg citerer; "K.E.Jensen blev begravet i dag - hvis I ikke kan vise respekt for det, så kan jeg!!!!!"

7 timer senere skriver du - jeg citerer; "Jeg står ved hver et ord jeg har skrevet om kennel spanking eller spangkilde."

Dine 2 sætninger harmonerer ganske enkelt ikke med hinanden. Og som den berømte rosin i pølsens ende, skulle du liiiiige klemme ud af sidebenene, at ægteparret så sandelig også var skilt...
Jo jo, du udviser sandelig den fornødne respekt, må jeg sige...

Jeg tror du skrev din første sætning i et anfald af "det er jo noget man siger i anledning af en begravelse - og det lyder godt. Samtidigt har jeg fortalt omverdenen at jeg er en respektabel mand"

Jeg synes, at du pr. efterdags - hvilket vil sige fra nu, aldrig nogensinde tager ordet, Kennel Spangkilde i din mund.

Jeg er dybt skuffet over dig, gamle dreng.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-07-10 09:32

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-07-10 08:10

--------------------------------------------------------------------------------
Nej Morten grunden er, at der findes personer,som dig. Der er så kloge på hvad Bent Ballegaard gør. Uden at kende ham.

Lod I være med, at være det - så kunne I lære meget af ham.

Finder du det forresten ikke mærkeligt, at det er meget længe siden han har skrevet i Jagtpolitisk debat eller jagtdebat.

Hvorfor mon - jeg tror ikke det er fordi han er blevet skræmt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sådan skrev man i et andet debat forum.

Det kunne du og de andre hylere lære af........

He, he . . . ovenstående er et indlæg Ballegaard selv har skrevet. Alle elementer passer sammen - især den helt forrygende anbringelse af punktum.
Ballegaard - for fanden da. Gør os nu ikke for dumme.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 09-07-10 13:19

Kære bb1

Hvad er det du har registreret? for du skriver
Citat
Du kan jo for eksempel se hvem, der er holdt op med at skrive her i debatten overhovedet - jeg har registret hvem, der er forsvundet af Jer hylere...

Er du sikker på din tankevirksomhed har så stor kapacitet, at den kan registrere noget som helst, ud over ondskabsfuldheder?
TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-07-10 14:03

Mht bb1's indlæg - den med Morten.
En gammelt sag fra jagt & Natur. Årstallet er 2003.

Jeg har sakset herlighederne.....

Forfatter: unbekannt
Indsendt: 31. okt. 2003 - 08:48
Emne: Hvad er nu det for noget?

Må man kun diskutere DJ og ikke DLS her på sitet længere?!
Er det en misforståelse, eller er det NetNatur der har bekendt kulør?!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Forfatter: unbekannt
Indsendt: 02. nov. 2003 - 00:44
Emne: pc

Ja det kunne det være rart at vide.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Forfatter: unbekannt
Indsendt: 02. nov. 2003 - 00:52
Emne: Det vil jeg da også gerne vide.

En gæst skrev torsdag den 30 okt. kl. 11/30

Alle indlæg vedr. Bent Ballegaard og DLS er slettet i dette emne. Redaktionen. ER det en gæst der har skrevet det ? - eller.

Hvorfor må DLS banden fortsat skrive,men ikke Bent Ballegaard ?
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Forfatter: Redaktionen
Indsendt: 02. nov. 2003 - 10:56
Emne: Kulør

Det er ganske korrekt, at Netnatur.dk har bekendt kulør. Vi har aldrig lagt skjul på, at Netnatur.dk er et uafhængig magasin, uden forbindelser til etablerede organisationer. Hvilken farve det så er, må andre afgøre.

Gæsteindlægget er skrevet af redaktionen, fordi teksten blev tilføjet i et eksisterende indlæg, skrevet af en gæst.

Kære Hans H. Dit indlæg i denne tråd udtrykker ganske klart, hvorfor redaktionen engang i mellem finder det nødvendigt, at slette indlæg. Vi ønsker en sober debat, der ikke styres af indbyrdes diskussioner mellem enkeltstående personer og foreninger. Disse har ingen almen interesse, hvorfor vi anbefaler at disse foregår andetsteds.

Retningslinjerne for deltagelsen i Netnatur.dk debatforum har vi længe givet udtryk for, og dem vil vi efterleve ved at slette indlæg, når vores grænser overskrides. Det sker heldigvis meget sjældent, men blev det i omtalte tilfælde. Mest af alt fordi det emne, der blev diskuteret i tråden skiftede over til en intern diskussion mellem enkelt medlemmer fra DLS og Bent Ballegård. Sådanne indlæg vil blive slettet - også i fremtiden.

Redaktionen har ingen ønsker om at styre dette forum, men engang i mellem finder vi det nødvendigt at gribe ind. Både DLS, DJ, DOF, Bent Ballegård etc. er stadig mere end velkommen til at anvende dette forum. Ingen er udelukket for at deltage og alle emne er velkommne, sålænge diskussionerne foregår sobert.

Redaktionen
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Forfatter: Morten k
Indsendt: 02. nov. 2003 - 19:05
Emne: Til Hans H.

Fordi Hr. Bent Ballegaard Brænder sit lys i begge ender

Forfatter: unbekannt
Indsendt: 02. nov. 2003 - 20:38
Emne: Morten.

Nej Morten grunden er, at der findes personer,som dig. Der er så kloge på hvad Bent Ballegaard gør. Uden at kende ham.

Lod I være med, at være det - så kunne I lære meget af ham.

Finder du det forresten ikke mærkeligt, at det er meget længe siden han har skrevet i Jagtpolitisk debat eller jagtdebat.

Hvorfor mon - jeg tror ikke det er fordi han er blevet skræmt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Forfatter: unbekannt
Indsendt: 03. nov. 2003 - 08:33
Emne: Indlæg

Det var jo også lidt hedt på et tidspunkt....

At han p.t. ikke optræder, betyder nødvendigvis ikke, at han ikke poster indlæg under andre "alias", men han skal jo også være velkommen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Forfatter: unbekannt
Indsendt: 03. nov. 2003 - 09:38
Emne: Gæst.

Redaktionen har lige forklaret sin holdning og straks er du der med riven igen dumme gæst...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Forfatter: Morten k
Indsendt: 03. nov. 2003 - 10:39
Emne: Til Hans H.

Hej Hans... jeg er skam ikke ude på at svinde noge til osv...

Jeg er har bare hørt man skulle træk noget fra af det Hr Bent Ballegaard siger..
Det kan skam godt være Hr Bent Ballegaard er en klog Hr. Men hvor klog hvis han bliver smidt ud af to jagt foreninger.

Og mig som ny jæger får jo det indtryk på ham når jeg høre sådan noget om ham.!! At han bliver smidt ud af Dls. og så Dj.

Jeg er sku ikke ude på at jorder Hr Bent Ballegaard.Jeg fortælle bare mit syn på ham p.g.a det man høre..

Men han er sikkert en meget meget klog mand inden for mange ting.!!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Forfatter: A.S.O.
Indsendt: 03. nov. 2003 - 10:44
Emne: Sv. Hvad er nu det for noget

Hej alle ! Kan det virkelig passe at man skal sidde tilbage med den følelse, at debatten nærmer sig niveauet på gul stue i børnehaven : : :
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Som man kan se i de ovenstående indlæg - der blev virkeligt diskuteret på højt niveau.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-07-10 14:05

Kan du ikke huske hvor du aldrig skriver på de andre jagtdebatfora,.
Fordi du er smidt ud grundet din svinske opførse!!!!!!!!!!.
Så du burde have givet ham fatamogana Morten, den korrekte udlægning på din egne besvarelse til dig selv, du er nået længere ud end en stadard krage vender på.
Du har jo selv skrevet dette rygklapper indlæg, med den tegnsætning. Få dog HÆ eller skolelæren til at hjælpe næste gang, så er det ikke så tydeliget eller nærmere pinligt når du vælter dig i hjemmebrygget selvros

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-07-10 16:19

Betterwisser du er blot en Læs dog hvem, der svare Morten han under skriver med sit eget navn og ham er jeg hverken i familie eller bekendt med.....

Tombe du dumme dig blot igen...

Og endelig H.H. du skal skelne imellem at nævne folks navn og så et kælenavn, som kun meget få kender..
Jeg har skrevet negativt om Kennel og den måde den blev drevet på,men det var altså ikke mig, der trak mandens navn ind i debatten, at så går hend og dør - det kan ingen da sku` forudse..
Så stop dine skriverier, der er ikke mere kød på den historie.
Det er slut nu helt slut med Kennel Spangkilde og godt for det...

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 09-07-10 16:36

Kære bb1

Du må undskylde, men dit sidste indlæg gør dig ikke klogere at høre på, du må være ret så mentalt forstyrret siden du fortsætter i samme uelegante stil
Fordi nogen roser en tidligere seriøs kennelejer der har opdrættet rigtig mange gode brugshunde, behøver DU ikke at forpligtige dig til at svine ham og hans familie til og svar nu på mine sidst spørgsmål her i dag 09-07-10 13:19.
Der er masser af kød på denne her historie, for her er der et tydelig bevis for, hvad du er for en personage, eller lad mig sige det på en anden måde, man kan ikke altid drage en konklusion af folk når man ser et billede af dem, men i dit tilfælde, er et billede af dig, det samme som at se en meget usympatisk, utiltalende lusket mindre begavet gammelt fjols.
TRD

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-07-10 18:12

Dit lede svin, at det er slut med en menneskeliv det godt?, en mand som du praler med, har malet folk rødhåret og jaget ud af byen sadt deres huse til salg osv, og tilsvinet hans hunde arbejde, og nu fryder sig offentligt omkring hans død.
Prøv det samme med dem af lidt større caliber din lille lort.
Din infantile stodder du har jo selv skrevet det indlæg. hvor du roser sig selv i store vendninger, det eneste folk og jægere kan lære af dig, er svindel, omgåelse af love og regler og bondsk middelmådig grådighed og falsk hovmod, det hele på andres bekostning.

Du er nødt til at udnytte andre, bare for at beholde din jagt dit pjok.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-07-10 18:48

Sådan, betterwisser - hvor har du ret !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-07-10 20:32

Ja, det er rart at nogen siger tingene uden omsvøb. Manden er rablende skør og dum. En farlig kobination.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-07-10 22:15

betterwisser - du skal være den første jeg byder op til dans,kom frit frem tøsedreng!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-07-10 22:31

He he. Du skider i bukserne når du ser Betterwisser.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-07-10 22:33

Men, men, men - Ballegaard. Du har fået mange opfordringer om at skride fra hjemmesiden. Hvad med at følge de velmente råd.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-07-10 22:39

Jeg har skrevet det til dig før og gør det gerne igen. Selvom du er for indskrænket til at fatte det..

Hverken du eller andre får nogensinde lov til at bestemme hvad jeg skal og ikke skal eller hvor og hvad jeg må/skal skrive.

Du har igen igen i din iver for at svine andre til dummet dig ved at stikke snotten i noget du ikke havde det mindste kendskab til. Den kan du altså ikke blot tørre af på mig

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-07-10 22:42

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-07-10 22:48

Det eneste du kan danse er vist dance makarbre, og din østasiatiske mave rulniinger kommer du sgu ikke langt med hverken her eller hos danske møér din klaphingst.

Hvis jeg forstår dig rigtigt, og der er taget til efterretning, skal jeg lære dig en ganske hurtige pirouette, fra Betterwissers danceskole ved lejlighed, ganske gratis in mente fra Bette Nold din lille lort

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-07-10 23:44

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-07-10 23:56

Det vil jeg edermageme godt se.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-07-10 01:18

Det vil jeg også, men betterwisser er en alt for lille stodder til, at vedkende sig sit navn, så vi kan mødes......

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-07-10 10:54

UUUUHADA drenge...
Jeg kan fornemme, at I er ved at støve boksehandskerne af..??

Må jeg foreslå, at I afholder kampen på neutral grund - og over 3 omgange (I har heller ikke kondi til mere.)

Jeg tilbyder vederlagsfrit, at være den der sælger billetterne til kampen. Jeg sørger også for div. annonceringer, osv...

NØØØØJJJJJ det bliver en spændende kamp.!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-07-10 11:32

Jeg vil have del i overskuddet - som selvfølgelig skal være dobbet op for den som vinder!!

Det gør jeg på forhånd. For bettewisser er allerede disket på forhånd fordi han gemmer sig bag en andens navn...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-07-10 11:39

Er gået i træningslejer:

http://www.youtube.com/watch?v=hsdtZ6fea0g

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-07-10 11:43

Jeg har fundet et billede ag better -wisser.

http://www.youtube.com/watch?v=TGouPeDLl_s

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-07-10 11:47

Ja selvfølgelig skal vinderen ha' "dobbet" op (hhmmm.... hvad betyder det ord.?)

Nej nej, betterwisser bokser under navnet - "the beast from north east"
Så kan du bokse under navnet - "jutlandia kid"

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-07-10 11:50

Citat
Jeg har fundet et billede ag better -wisser.

bb1, du har sort humor, har du.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-07-10 13:09

Det vil blive en ulige kamp. Betterwisser er en stor atletisk bygget mand med arme som køller - og 20 år yngre end vraget ballegaard.

Da Ballegaard gik i skole, blev han dagligt gennembanket af de andre drenge, fordi Ballegaard sladrede om alt og alle. Ballegaard var rædselsslagen for at få tærsk. Når en selv yngre dreng nærmede sig med et klart budskab begyndte Ballegaard at slå med armene som en vindmølle - mens han hylede Buhhhhh, buuuuuhhh - og søgte skjul hos læreren. Han er stadig panisk bange for at få en på gummerne.

Derfor kan der ikke blive nogen match ud af det her. Dertil er forskellen for stor. Ballegaard kan knapt nok stå oprejst mere, er umanerlig fed og bliver stærkt forpustet, blot han skal bevæge sig et par meter. Manden er out på forhånd.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-07-10 13:16

Hej Tonganeser.
Det lyder unægteligt sådan, at betterrwisser og dig kender hinanden - og at du har gået i skole sammen med bb1..??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-07-10 23:29

Ja, jeg kender Betterwisser og har set et par billeder af ham, og jeg kender en af Ballegaards tidligere klassekammerater - en pige. og så er jeg jo af næsten lokal afstamning. Min stadig nulevende fater bor mindre end 6 km fra Ballegaard.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-07-10 23:47

Selv gik jeg på Th. Langs skole i Silkeborg, og for lige at få lidt jagtligt ind i billedet, så hed en af mine klassekammerater Keld Ragn Jensen, hvis far hed Leif Ragn jensen. Familien boede lidt uden for Silkeborg - i et særdeles hyggeligt gammelt hus, hvor vi drenge ofte kunne studere Leif`s arbejder.
For et par år siden ringede jeg til Leif for at undersøge om vi havde en ganske særlig fælles bekendt. Det havde vi ikke, hvilket forekom mig mærkeligt, idet vedkommende ofte har pralet med sit indgående bekendtskab med tegneren.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-07-10 02:08

Hvad er det dog der sker med oraklet fra Humlebæk, tyveknægten,tonganeseren, som aldrig har sat sin fod på Tonga, som har en gammel arvetante, som ingen ting efterlader sig fordi hun kun var husbestyrerinde hos den store hellige gårdmand, som sad i bestyrelsen for den kristne friskole, som Tomben/ E.B. Berthelsen i en kort tid var lære på, men blev smidt ud af fordi en rengøringskone blev gravid..

Nu fortæller han selv at han tidligere har ringet til en afdød, som han lige har gjort det til K.E.J.
Leif Ragn Jensen døde i 1993 i en alder af 82 år.. Så hvis du Tombe, som du selv skriver har ringet til ham for et par år siden – fik du så forbindelse?
Dette her indlæg viser med alt tydelighed, hvad det er du er ude på, at skabe en debat, hvor der ingen er!!
Fred være med dig i din rødvins rus. I guder find dog noget fornuftigt at tage dig til. En anden har ind imellem nat arbejde, så jeg skal være vågen og ædru..

Forresten kan jeg oplyse dig om, at jeg gik i en ren drenge klasse - så igen er du fanget i en løgn....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-07-10 08:45

Gad vide hvornår Sandhedsvidnet afslutter denne seance - det er efterhånden trættende at høre på løgnhalsen og storskryderen bb1, som kører i samme rille han altid har gjort - ufatteligt hvad andre jægere ser af lys i det skvadderhoved som kun har penge i hovedet - en rigtig led og usympatisk fyr !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-07-10 10:22

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 11-07-10 10:41

Kære Tonganeser

Jeg tillader mig at citerer dig for at have skrevet
Citat
Selv gik jeg på Th. Langs skole i Silkeborg, og for lige at få lidt jagtligt ind i billedet, så hed en af mine klassekammerater Keld Ragn Jensen.

Men så skriver du pludselig at
Citat
For et par år siden ringede jeg til Leif for at undersøge om vi havde en ganske særlig fælles bekendt.

Det er mere end et par år siden Leif døde, det må være Keld du henviser til, eller?
TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-07-10 10:47

Øjenvidne har du nogen sinde mødt bb1 - siden du kan komme med sådanne fine betegnelser???

Vær nu ærlig. Jeg er nemlig sikker på, at du ikke står på min telefonliste...

En hver annonym kan skrive som du gør. Blev du moppet meget i skolen, siden du fortsætter som voksen eller er du blot ikke blevet voksen endnu???

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 11-07-10 10:56

jeg står på din telefonliste
HF

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-07-10 11:02

--------------------------------------------------------------------------------
Kære Tonganeser

Jeg tillader mig at citerer dig for at have skrevet

Citat
Selv gik jeg på Th. Langs skole i Silkeborg, og for lige at få lidt jagtligt ind i billedet, så hed en af mine klassekammerater Keld Ragn Jensen.

Men så skriver du pludselig at

Citat
For et par år siden ringede jeg til Leif for at undersøge om vi havde en ganske særlig fælles bekendt.

Det er mere end et par år siden Leif døde, det må være Keld du henviser til, eller?
TRD

Naturligvis var det Kjeld jeg ringede til. Tsk, tsk. Han døde engang i 1993.
Ja, man skal være nøjagtig - her på tråden. Der er squ kontrol på, desværre ikke stavekontrollen for nogles vedkommende.

Det er bare morsomt - det her. For nogle år siden fortalte Ballegaard vidt og bredt om at han engang gik i klasse med Kjeld Ragn Jensen. Det vakte en del moro - idet vi ikke havde nogen Bent i vores klasse - helt op til 2. mellemskoleklasse. Ballegaard fortalte også, at han plejede at komme i Det Ragnske hjem. Mærkværdigvis kunne hverken enkefru Ragn Jensen (som nu må være død) eller sønnen Kjeld erindre noget om et fjog ved navn Bent Ballegaard Knudsen.

Men sådan er der så meget.

Og endelig - til Ballegaaard. Det er rigtigt at du i et par år gik i en ren drengeklasse, men du har for Fanden da mere end 5 års skolegang bag dig.

Ooooooooooooog dog.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-07-10 11:06

Se nu bare her - endnu en navnefejl:
Jeg har lige skrevet:
Naturligvis var det Kjeld jeg ringede til. Tsk, tsk. Han døde engang i 1993.
Ja, man skal være nøjagtig - her på tråden. Der er squ kontrol på, desværre ikke stavekontrollen for nogles vedkommende.

Se nu bare her. Kjeld lever naturligvis i bedste velbefindende. Det var selvfølgelig Kjeld jeg ringede til.

Det må være varmen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-07-10 11:12

så jeg skal være vågen og ædru.. skrev Ballegaard:

Hej TRD. Hvordan laver du de der fine kasser med citater????? På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-07-10 11:31

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 11-07-10 10:47
--------------------------------------------------------------------------------
"Øjenvidne har du nogen sinde mødt bb1 - siden du kan komme med sådanne fine betegnelser???

Vær nu ærlig. Jeg er nemlig sikker på, at du ikke står på min telefonliste...

En hver annonym kan skrive som du gør. Blev du moppet meget i skolen, siden du fortsætter som voksen eller er du blot ikke blevet voksen endnu???"
----------------------------------------------------------
Naturligvis har jeg mødt dig - ikke mindre en to gange, men om jeg har gjort mig fortjent til at komme på din telefonliste ved jeg jo ikke !!
Det var mit ÆRLIGE svar, sinke
Men det er faktisk mest fra diverse fora på internettet jeg kender dig og det er og har været en ganske forfærdende opdagelse at gøre. Alt og alle er du uvenner med, p.g.a. dine bizarre holdninger og beskyldninger - men klogere og mildere med årene kan man ikke just sige du er blevet, tværtimod !
Med hensyn til mobning af mig i skolen, kan jeg kun svare benægtende - jeg var nemlig for stor og for klog til at lade mig mobbe - du skal, som Tonganeseren lige har skrevet, lære at bruge stavekontrollen inden du trykker på send-knappen - Forstod du dén, MOPPE

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-07-10 11:41

Citat fra Ballehof: "En anden har ind imellem nat arbejde, så jeg skal være vågen og ædru.."
-----------------------------

Ja, han gør rent i et bordel om natten med MOPPEN !

Øjenvidnet1+2+2+2-3

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-07-10 13:59

Når man laver en fejl finder man blot på en ny løgn - Tombe bevis, at jeg har sagt at jeg gik i skole med Kjeld! Jeg har sku`aldrig gået i skole i Silkeborg men hvor er det typisk for dig!!!!!

Jeg gik i skole i H. B. J. og K. så fortæl lige hvilken af dem, der var piger i min klassen, det kan da ikke være så svært. Du skriver jo altid: Nu skal der rydes op og sandheden skal frem, hvorfor lyver du så, men som jeg lærte i skolen. Den der lyver stjæler og det passer.....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-07-10 14:01

Ja,ja lille øjenvidne, så må vi konstatere: At du ikke kender mig, så alle dine udtaelser er fri fantasi

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-07-10 14:05

Ja, Tombe kan ikke holde rede på, hvem der er døde om hvem der fortsat lever..
Han har da også midstet tre af sine gode venner her i år. Det må være svært at holde styr på. Først R-sen så 2 X J-sen ikke så sært, at så ikke kan holde rede på to Jensner mere!!!!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-07-10 14:41

Varmen trykker.....varmen trykker....pyhhhhh
Der slynges om sig med navne, tidsregninger, skoler, byer, landsdele og sogne.....

Nu vil jeg se tour de france, der er deltagerne heldigvis ikke dopet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-07-10 15:45

Jeg har sku`aldrig gået i skole i Silkeborg men hvor er det typisk for dig!!!!!

Nemlig, men det overså du i farten, da du skulle prale med dine fine bekendtskaber. Hvad bliver det næste? Fine forbindelser med kongehuset eller Hr. Møller?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-07-10 18:29

bb1

Nu har jeg dig !! Jeg har ved flere lejligheder kaldt dig en tyveknægt - derfor er det meget passende, at du nu indrømmer fakta, at du er en tyveknægt:" men som jeg lærte i skolen. Den der lyver stjæler og det passer....."
Så min bedømmelse af dig er sand: En dorsk klump, som er lige så fuld af løgn, som han er fed, og det siger ikke så lidt !!! Og så er det ikke engang løwn, som din "gode" ven fra nordjylland altid sagde

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-07-10 19:54

Min gamle ven og drukkammerat, William James (1842 - 1910 ) sagde;

"Der findes ingen værre løgn end en sandhed, som bliver misforstået af den, der hører den"

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-07-10 19:55

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-07-10 22:22

Denne her er osse skide god;

"Der skal en klog mand til at håndtere en løgn. En tosse bør holde sig til sandheden"

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-07-10 00:24

Det har du sku` ret i H.H. – men desværre findes der mennesker, som ikke er
intelligente nok til at forstå dine visdoms ord, men hvad det er jo heller ikke alle, der har gået på Th. Langs privat skole i Silkeborg…

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-07-10 08:35

Ballegård-Knudsen

"En tosse bør holde sig til sandheden" - skrev Heidi-Ho - Dette gælder specielt for LANDSBYTOSSER, som Safarihøvdingen så rammende kaldte bb1 i ét af de utallige udsagn som så rigtigt er møntet på fantasten Bendt Ballegård-Knudsen - ser du lille bb1 - det er sandheden - hvor har du iøvrigt gået i skole ??

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 12-07-10 08:38

ballegaard har du fundet ud af hvem jeg er på din telefonliste
HF

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-07-10 14:03

Gu' ved om ham der sagde disse ord;
Jeg ved, du tror, du forstår, hvad du tror, jeg sagde, men jeg er ikke sikker på, om du er klar over, at hvad du har hørt, ikke er, hvad jeg mente.

Kan gentage passagen i en 40 hestes huggert.!

Citatet er forøvrigt Richard Nixons....tjaee...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-07-10 14:07

hvor har du iøvrigt gået i skole ?? Øjenvidne spørg din ven Tombaneseren han ved det jo.
Jeg har skrevet: H., B., J., og K.. så jeg har svaret.....

H. Franzen du står der ikke under det navn.....

Jeg kendte kun en af det navn. Han var type hus fabrikant....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-07-10 14:10

H.H. her er en du kan bruge:

Han troede han fes,men han romle sked
Også trådte han tilbage og gled..

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-07-10 14:54

Uha da...det er jo latrinært.!
Det hører aldeles ikke hjemme i et pænt fora.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-07-10 14:57

Et eksempel på Ballegaards form for humor.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-07-10 15:11

Denne her;
De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak
Den er go'..

Ciatatets ophavsmand..?? Tjaeee.. gæt engang.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-07-10 16:19

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-07-10 14:57

--------------------------------------------------------------------------------
Et eksempel på Ballegaards form for humor.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Bedre end dig du er helt blottet for humor - svar du hellere på det du ER blevet spurgt om, at påstå en helt masse her er omkostnings frit og det er du til gengæld god til, at benytte dig af. Du glemmer blot at du er kendt selvom du gemmer dig bag annonymitet....

Oraklet fra Humlebæk - tyven E.B. Berthelsen, der har problemer med navnet Jensen.......

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-07-10 16:26

Ballegård-Knudsen

Igen gør du dig skyld i en løgn med denne udtalelse:"H. Franzen du står der ikke under det navn.....

Jeg kendte kun en af det navn. Han var type hus fabrikant...."

-------------------------------------

Han stavede ikke sit navn med z, men med ds - så lad nu være med igen at gøre dig klog på noget du ikke ved en pind om !!

Hvad er det for nogle latrinære udtryk du bruger - er du lidt småpervers eller kommer det af din gang i bordellet ??

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-07-10 22:13

Øjenvidne - staves Hatting ikke med H ?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-07-10 00:14

--------------------------------------------------------------------------------
H.H. her er en du kan bruge:

Han troede han fes,men han romle sked
Også trådte han tilbage og gled..

Jeg retter lige til:

Han troede han fes, men han rumlesked,
og så trådte han tilbage - og gled.

Ja, det er godt nok noget af et sprogbrug; men på den anden side, så viser det med al ønskelig tydelighed hvad Ballegaards hovede er fyldt med.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-07-10 15:55

bb1

Du skrev:"Kommentar
Fra : bb1
Dato : 12-07-10 22:13
--------------------------------------------------------------------------------
Øjenvidne - staves Hatting ikke med H ?
----------------------------------------------

Undskyld Ballehof - jeg forstår ikke hvad du mener ?? Jeg har set du i en kommentar skrev H.B.J. og K., men hvad det står for ved jeg af gode grunde ikke, da jeg ikke er lokalkendt i dit område !!
Den viden jeg ved flere lejligheder har gjort brug af, stammer fra nogle gode venner i Vejle-området, men de ved heller ikke hvad du hentyder til, så please ??

Har du iøvrigt stået fadder til udfærdigelse af navne, som f.eks Jem & Fix, hvori H'et også mangler ??

Øjenvidnet4 ASCII

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-07-10 18:04

Øjenvidne hold dog op med at svare på andres indlæg. Spørgsmålene var ikke til dig - Kan oraklet i Humlebæk ikke selv svare O.K. så er det da blot et faktum.

Du ØJENVIDNE påstår jo heller ikke at du kender en af mine skoleveninder, selvom jeg gik i en ren drenge klasse.....
Nu køre jeg på bukke jagt....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-07-10 08:04

Bendt Baldeskrald-Knudsen

Når du henvender dig direkte til mig, må jeg vel svare.??? Du skrev:

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 12-07-10 22:13
--------------------------------------------------------------------------------
Øjenvidne - staves Hatting ikke med H ?
----------------------------------------------

Det var måske ikke til mig ?? Det fremgår da ellers tydeligt med navns nævnelse ! Da jeg ikke forstår meningen med spørgsmålet, spørger jeg dig - hvad galt er der i dét ?? Jeg sammenkæder blot de fire bogstaver H.B.J. og K. til spørgsmålet - har de noget med spørgsmålet at gøre ???
Jeg har ikke blandet mig i andres spørgsmål i dette tilfælde, så jeg forventer en undskyldning fra dig !!

Øjenvidnet4 af ASCII

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-07-10 13:39

Nåh, Ballegård-Knudsen

Hvor bliver undskyldningen af ??

Fik du forresten skudt din knopbuk i aftes, eller kunne du ikke få den til at stå stille i hegningen ??

Øjenvidnet4 ASCII

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 14-07-10 14:23

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 14-07-10 15:35

Tak for point, vanen tro fik Ballelort igen vendt hele gylletanken.