/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
hvad er forskellen på en Nokia 3510 og e~
Fra : majbritt05
Vist : 1106 gange
20 point
Dato : 04-05-03 19:55

andet end 3510i har farvedisplay?

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 04-05-03 20:01

intet andet

Accepteret svar
Fra : notatoy

Modtaget 30 point
Dato : 04-05-03 20:33

Jo Bofh.
3510i har ikke nogen udbakke eller en bakke der hedder billedbeskeder. 3510i gemmer de beskeder du sender, det gør en 3510 ikke. Spillene er heller ikke ens i en 3510i er der backgammon, racket, sky diver og i en 3510 er der bumper, kart racing, space impact II, dance 2 music og link 5.
Så de er altså ikke helt ens. 3510i har desuden tegnebog.
Hej fra Notatoy.

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 04-05-03 20:46

ok, så er min lokale phonedealer fuld af løgn :(

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 04-05-03 21:33

3510 3510i

Vægt 105 g 106 g

Længde 118 mm 118 mm

Bredde 42-50 mm 49,6 mm

Tykkelse, med det mindste batteri 18-21 mm 17,1 mm

Volumen 98 cm³ 98 cm³

Batteri

Taletid med standardbatteri 2,5-4,5 t 2 tim 30 min-4 tim 30 min

Standbytid med standardbatteri Op til 13 dage Op til 13 dage

Display

Farveskærm Nej Ja

Pauseskærm Ja Ja

3D-pauseskærm Nej Nej

Grafikeditor Nej Nej

Opløsning 96 x 65 96x65

Hukommelsesfunktioner

Antal navne i telefonbog (telefon/SIM-kort) 500/250 500/250

Opkaldsinfo - udgående/indgående/ubesvarede opkald 20/10/10 20/10/10

Stemmestyret opkaldsfunktion Ja, 14 stk. -

Dynamisk telefonbog Ja -

Meddelelser

Billedbeskeder Ja Ja

Intelligent ordbog Ja Ja

Sammenkædede SMS-beskeder Ja Ja

SMS Chat Ja Ja

MMS, modtage Ja, via GPRS Ja

MMS, sende Nej Ja

Spil

Spil, antal 5 Ja, (0/3)

Ekstra niveauer og highscores via Club Nokia Ja Nej

Ringetoner

Ringetoner, antal 20 + 15 flerstemmige + plads til yderligere 20 egne 34 faste

Komponer ringetoner Nej Nej

Flerstemmige ringetoner, antal 15 + 3 advarseltoner Ja, 34

Vibrationsfunktion Ja Ja

Telefonegenskaber

WAP, version WAP 1.2.1 1.2.1

WAP Push-tjenester Ja Ja

Indbygget modem Nej Nej

E-mail-klient Nej Nej

Faxprogram Nej Nej

Kalender, antal poster Ja Ja, op til 500

Ur m. alarm Ja Ja

Lommeregner Ja Ja

Datatilslutning Nej Nej

Valutaomregner Ja Ja

Stopur Ja Ja

Nedtællingsfunktion Ja Ja

Taleoptagelse, længde Nej Nej

Stemmestyrede menuer Nej Nej

Automatisk tastaturlås Ja Ja

Tidsbegrænsning af profiler Ja Ja

Termometer Nej Nej

Elektronisk tegnebog Nej Ja

FM-radio (mono/stereo) Nej Nej

MP3- og AAC-afspiller Nej Nej

Indbygget kamera Nej Nej

Java, hukommelsesstørrelse Nej Ja

Højtaler - -

Netværksadgang

Tri-band Nej Nej

GPRS Ja Ja

HSCSD Nej Nej

IR-port Nej Nej

Bluetooth Nej Nej

Andet

Xpress-on-cover Ja Ja

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 05-05-03 08:18

okay. hvilken ville det så være bedst at investere i?

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 05-05-03 08:38

Hej Majbritt05.
Jeg har begge telefoner, og hvis jeg skulle vælge en ville jeg tage en 3510i, fordi den har farveskærm, det er fremtiden tror jeg. Desuden fåes den billigt i teledanmarks butikker lige nu, med et billigt abonnement. Hvis du ikke vil bruge teledanmark med en anden udbyder så få den låst op, så har du stadig en billig telefon. Nogle udbydere som feks. telmore kører over teledanmarksnet så behøver du ikke få den låst op.
På nokias hjemmeside. (tror det er www.nokia.dk eller com) kan du læse hvad de enkelte telefoner kan og ikke kan.
Hej fra Notatoy

Kommentar
Fra : tla

Dato : 05-05-03 10:02

Det er jeg ubetinget enig i...
3510i er det bedste valg!

Farvedisplayet gør telefonen til en helt anden - og når man samtidig kan købe en 3510i så billigt, som man kan nu, så er der meget lidt at tænke over!

Og så er langt de fleste spil, billeder mm. forresten også til i-modellen...!

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 05-05-03 10:37

Okay. Tak. så dvs. at 3510i er et godt valg til en ny mobiltelefon? Der findes ikke andre, som bedre kan anbefales - også til rimelige penge?

Grunden til jeg spøger, er at jeg står for at skulle købe ny mobil og derfor gerne vil have det bedste man kan købe til rimelige penge - derfor er det rart at få flere meninger om tingene, måske der er noget jeg har overset. jeg regner dog med at jeg køber en 3510i - da jeg i forvejen har nokia (3310) - og er meget glad for deres funktioner og design.

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 05-05-03 17:23

Hej Majbrit... Ja det er et godt valg. Jeg selv har en. og er meget glad for hilsen kalle

Godkendelse af svar
Fra : majbritt05

Dato : 05-05-03 17:51

Tak for dine gode svar Notatoy. Jeg tror jeg må ud at have mig en 3510i. Jeg kan se, at den er billig i TDC-butikkerne - som du nævnte - men hvilket abb. får man med? I kataloget står der at man få enten mobilbonus eller mobiltalk med - kan man selv vælge hvilket man så vil have? Og hvilket tror du bedst kan svare sig for mig når jeg mest sms'er?

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 05-05-03 22:00

Hej igen.
Der må jeg være dig svar skyldig, kender ikke forskellen på de to, ved kun at et af dem koster 30 kr. i måneden, hvilket jo er billigt hvis man ikke vil bruge det abonnement, men et andet. Men spørg i butikken hvad forskellen og ikke mindst prisforskellen er.
3510i fås også billigt med telia express abonnement, dette koster 120 kr. i måneden, og jeg tror 1,10 pr. minut i tale. Det er gratis at sms, dette er værd at overveje hvis man sender mange smsèr. Bemærk dog at det kun gælder almindelige tekst sms og ikke til udlandet (bla. hos www.teliamobilia.dk). Håber det hjalp lidt, ellers spørg igen.
Hej fra Notatoy

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 06-05-03 14:20

Hej Majbrit!!! Jeg hved at man kan få de der 2 af de der abbodomenter. Jeg Har selv en nokia 3510i og jeg købte den med mobil bonus. Men hvis du hellere vil have et biliger abbodomant så tjek Telmore på www.telmore.dk. Der koster det 1kr i min. at tale og det koster 20øre pr. sms. og det er gratis at have abodomantet. Jeg har det selv. og selv om 3510`ern er Simlocked til tdc`s net kan du sagtens have TELMORE`s kort... Tjek det ud!!!! Hilsen kalle.