/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
gps til usa
Fra : thorkil1
Vist : 1087 gange
100 point
Dato : 25-06-10 11:04

har kig på en forhodlsvis billige gps : garmin nuvi 245

Den har indbygget europa-kort, men jeg skal også bruge den i USA.

Kan man altid købe extra kort til en sådan gps, eller er der noget man skal være opmærksom på med hensyn til lagerkapacitet og geografiske brugsområder.

mvh
Thorkil

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 25-06-10 11:12

Skal du låne en bil i USA skal du ikke købe en gps så er det billiger og nemmer at få udlejningsbilen med gps, jeg lånte en vogn fra hertz og deres gps var nem at ha med at gøre
De 3 uger jeg var i USA var der ingen problem og selv de store hi way med 5-7 fletninger gik det godt

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 25-06-10 11:22

koster 1.200 kr at leje gps en måned hos hertz - så er det sjovere at købe og beholde en, der også kan bruges i europa

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-06-10 11:56

Hertz i Irland skulle have 75 kr om dagen i leje, jeg sagde til dem at så kunne jeg sgu lige så godt købe en selv.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 25-06-10 11:57

Jeg købte en TomTom One V4 da vi var i USA sidste år. Den kostede det halve af hvad vi havde givet for en tilsvarende model i DK. Og det var også billigere end hvad Hertz ville have for at få navigation i bilen. Vi gav ca 600 kr (dollaren var dog en smule lavere sidste år).
Normalt kan du godt købe ekstra kort uden problemer. Det er dog sjældent at du kan have to store kort på enheden ad gangen da der sandsynligvis ikke vil være tilstrækkelig plads til det, medmindre du kan udvide med et stort SD kort. Men du kan jo godt skifte.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 25-06-10 15:24

Jeg er rimelig sikker på at du kan købe et SDmicro kort med Nordamerika på. Proppe det i din GPS. Så skal du bare gå ind og vælge det kort når du er derovre. GPS kort er dog generelt en del billigere i USA. Jeg købte selv min GPS derovre. Den kan købes i elgiganten nu:
http://www.elgiganten.dk/product/tele-gps/gps-bil-og-motorcykel/TOMTOM930T/tomtom-go-930-traffic
Jeg købte den på Ebay for ca 1200,- for et par år siden. Jeg har en bror der bor derovre, så jeg kunne få den sendt til ham. Alt der sendes til DK fra et ikke EU land pålægges told, moms og gebyrer, så du kan desværre ikke købe den inden du er derovre hvis du ikke vil købe den herhjemme. Så har du jo også nemmere til garanti og sådan. Det er jo ligemeget hvis du bare køber et kort derovre, men du kan stadig ikke få den sendt.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 26-06-10 08:38

Tomtom gps har indbygget Europa og USA, der findes både billige og dyre modeller.
Her kan du læse om dem. Køb med harddisk.

http://www.tomtom.com/products/category.php?ID=0&Language=1

Prøv derefter på http://www.kelkoo.dk/

Hvor du finder de billigste priser på de forskellige modeller.

God tur.