/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Hvilken type mursten er bedst
Fra : j_bach
Vist : 1569 gange
100 point
Dato : 24-06-10 11:19

Hej.
Jeg skal have lavet min murede carport om til en garage med port. Dvs. jeg skal have hævet muren nogle steder og lavet hjørner så det kommer til at passe til en port.
Det hele skal vandskures på begge sider bagefter.
Hvilken type mursten er bedst at bruge.
Glatte maskinsten eller Blødstrøgne?
Prisen er jo kun 500kr i forskel pr 1000 sten, men de glatte bruger jo noget mere mørtel og hvilken type er bedst når man skal vandskure bagefter.
Har I nogle anbefalinger og evt. nogle billige steder i Jylland hvor jeg kan få mursten?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-06-10 11:42

Prøv engang at kikke nærmere på denne side - bliver brugt af murere)

http://www.mur-tag.dk/index.php?id=484

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-10 22:50

Har du fundet en løsning??