/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
svendgiversen / gen-udsendelse
Fra : DISKEN_revised
Vist : 572 gange
50 point
Dato : 23-06-10 21:28

http://www.kandu.dk/Spg118213.aspx

Kan-du ikke lige forklare dette?
ENGANG mere = + REAKTIONS (0,3) - tiden == TOTAL.

Da alle åbentbart TROR _ de kører i alle_H,,, magiske biler/ og ikke tæpper.
Der BÅDE kan opdage et BREMSE/ BAGLYS/ og NÅ reagere___??
Uden indflydelse på/ AF FØREREN.

Du opdager LYSET og ? reagerer + de par MICRO sekunder det OGSÅ tager at
flytte foden fra SPEEDER og op på? den rigtige PEDAL_ Øhh hvilken""

MIN mening er under - ordnet, men kan Danskere ikke bare holde AFSTAND.

MEN FANDME =/&#?¤&" hader når der ligger en 4x4 i røven på mig, med 150km
med 10 meters afstand, og vedkommende tror virkelig SELV på han kan bremse op, hvis jeg KNALDEDE et dæk...

har set lidt på denne side, men den er vist IKKE for PIVEDE mennesker
kræver midlertidig Java_ godkendelse, for at kunne beregne DET
http://www.sikkerhedidanmark.dk/trafik/reaktionstid/text/reaktionstid.htm

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-06-10 21:32

Citat
I eksemplet ovenfor (mit) hastighed 72/km/t. Selvom jeg sad klar til at klikke, kørte bilen 11 meter, før jeg klikkede, og bremserne var fuldt blokerede (klik ind og se billedet i stor udgave)

Min samlede tid blev 11 meter i reaktionstiden og 25,51 meter bremselængde, altså en samlet standselængde på 36,51 meter

Snappet fra siden ovenfor...

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-06-10 21:33

Citat
Selvom jeg sad klar til at klikke, kørte bilen 11 meter, før jeg klikkede,

Tag LIGE at flytte en GIGT_ plaget fod/ KNÆ
MÅSKE__

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 23-06-10 21:54

Brug dog den offentlige transpore, ellers ender det med at du dør af stress, og ikke i en ulykke på vejen

R.I.P.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-06-10 22:05

Citat
Brug dog den offentlige transpore, ellers ender det med at du dør af stress,

JA_ ikke...strees er __særdeles GODT at føre over på andre... = tiden
HVIS de skal ligge og GENERE mig__ tag EN JEETJAGER, Øhh
Så kommer selv Bill Clinton_ måske til DK
MEN når DE nu engang ikke kommer til mig,
så er det UD på Scooteren_____

Citat
Kan FANDME IKKE SE det har noget med bremse+ diverse PÆDOGOkkkkk_tider at gøre

Er DU selv en af dem der LIGGER lige i NAKKEN af NÆSTE bil.
Havde ellers lige købt et hjem-kamera...
men skal det også MONTERES BAGUD????

HVAD er det_
transpore

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-06-10 09:48

Ja, hvis du kører 72 km/h = 72*1000/3600 = 20 m/s
og du har en rektionstid på 0,55 sek, er do jo 11 m om at reagere...

men er du vågen med en reaktionstid på 0,3 sek er du kun 6 m om at reagere,
denne reations længde, der skal adderes til bremselængden, vokser lineært med hastigheden,
mens bremselængden, langt farligere, vokser med kvadratet på hastigheden.

Og som det fremgår af eksemplet er bremselængden lineært afhængig af friktions koefficienten.
Den angivne værdi på 0,8 er ret høj, på tør vej, hvis der er sne, eller endnu værre, våd is,
er den måske kun 0,08, og du er over 200 m om at standse.

Om afstand mellem biler skal du huske at den foran dig også har en bremselængde,
men hvis han/hun nu kører med pigdæk og du med sommerdæk?

Under alle omstændigheder skal reaktionlænden lægges til...

Var det det du ville vide? Og lad så venligst være med at angive mit navn i dine spørgsmål.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 24-06-10 10:23

De 25,51 m passer med de formler jeg angav sidst:

E = 0,5 * m * v^2 = F *L hvor F er bremse kraften og L bremselængden

Vejer din bil 1000 kg og du kører 72 km/h = 20 m/s er E = 0,5 * 1000 * 20 *20
og F = m * g * ny = 1000 * ca 9,81 *0,8 hvilket giver L = ca 25,5 m

Kører du 144 km/h vokser L til det 4 dobbelte altså 102 m og de 11 m i reaktions længde til 22 m
altså tilsammen 124 m og så rækker afstanden til bilen foran måske ikke...

Godkendelse af svar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-07-10 00:06

Kører du 144 km/h vokser L til det 4 dobbelte altså 102 m og de 11 m i reaktions længde til 22 m
altså tilsammen 124 m og så rækker afstanden til bilen foran måske ikke...
---

Tænkte mere på ham 10 meter bagved mig, som har travlt med så meget andet...
Nå, man må jo håbe på de er SUPER/ lynhurtige mennesker/ med børn og andet.

Personligt HADER jeg de typer...der absolut skal FREM.