/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
papegøjer
Fra : casper123
Vist : 1115 gange
10 point
Dato : 23-06-10 15:02

hvilken ara art er den besdte man kan købe

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-06-10 16:17

- en levende...

Kommentar
Fra : casper123

Dato : 23-06-10 16:27

jeg skrev vilken art ara

Kommentar
Fra : casper123

Dato : 23-06-10 16:30

men det var en sjov komentar Stouenberg

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-06-10 16:34

Citat
hvilken ara art er den besdte man kan købe

Det kommer vel an på hvor mange penge du vil GIVE.
Skal den sidde i et bur og bare falde hen.
Skal den være mester _ snakker eller bare klog, og ikke sige ret meget
Snakker du meget med den osv.
-----
Selv har haft en Senegal papagøje, som siges at være i den KLOGERE ende.
http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=Senegal+papag%C3%B8je&btnG=Google-s%C3%B8gning&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=b06064d78ef1787c

Men køb den endelg fra UNGE af_ ellers kan du få særdeles svært ved
at komme i kontakt med dyret..?

Men med den erfaring du lige sider ud her?
Tror jeg du skulle vælge en Nymfeparakit/.

Ellers findes der BØGER på Biblioteket.
Man spørger sig ikke frem på et forum, angående disse emner.

Kommentar
Fra : casper123

Dato : 23-06-10 17:12

ok tak for hjælpen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-10 23:14

Jeg ville vælge en conure (en parakit i familie med ara'en). Det er fugle som er meget nemme at gøre håndtamme, men meget svære at få til at 'tale'.

Selv har jeg haft (..og genanskaffer så hurtigt det ka' lade sig gøre!) en blåkindet conure:

http://web.gvdnet.dk/GVD001448/blokindet.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : casper123

Dato : 26-06-10 08:26

ok tak for linket men da jeg så prisen på den lille nutede fyr så holder jeg mig til det sted hvor jeg kan kåbe ara æg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-10 20:52

Prisen?

Den sidste blåkindede conure jeg købte kostede 350 kr. (Jeg kender dog selv en papegøje avler.)

En undulat kan f.eks. nemt koste 200 kr. ...så får du en gøje billigere? ..bli'r du sikkert snydt så vandet driver !!!

..og så er det MEGET dumt at købe æg. En papegøje skal helst 'opdrages'/opfostres af sine forældre i mindst 6 måneder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : casper123

Dato : 27-06-10 22:20

ok mlokyle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-10 14:12

Jeg har lige snakket med 'avleren': En blåkindet conure (..nyt kuld til salg i november) 500 kr. stk.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : casper123

Dato : 29-06-10 21:46

ok molokyle

Kommentar
Fra : casper123

Dato : 03-07-10 22:24

kan jeg få bileder af dem'

mvh casper

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-10 08:22

Bortset fra det billede der er i mit tidligere angivne link, har jeg fundet disse:

1.) http://www.pyrrhura.dk/blokindet.html
2.) http://www.hobbydyrene.dk/Blaakindet%20conure%20copy1.jpg

..og et lidt mørkt foto af min tidligere fugl, Berit, hvor man kan få et indtryk af størrelsen:

3.) http://www.cssboxing.com/temp/berit.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : casper123

Dato : 04-07-10 11:26

tak for bilederne
</MOLOKYLE>

mvh casper

Kommentar
Fra : casper123

Dato : 04-07-10 14:33

hvad er prisen egntlig på en blåstrupet conure

mvh casper

Kommentar
Fra : casper123

Dato : 04-07-10 21:35

molokyle kan du hvise et sted eller kender du et sted hvor man kan købe et yngle par af blåkindede conure

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-07-10 14:56

Priserne på conure svinger meget: Fra ca. 500 kr ..og til omkring 4.000 kr.

Ynglepar? Det bestemmer fuglene så sandelig selv. Det er ikke sikkert, at fordi du anskaffer en han og en hun, at de nødvendigvis yngler. De 'hader' måske hinanden fra starten?

Det er fugle med personlighed og de vil derfor helst vælge partner selv:

+ => + + + + osv.

Nu har min avlers conurer haft et 'dårligt' yngle-år, men han han mange andre papegøjer i avl.

Jeg skal nok spørge om han er interesseret i, at sælge nogen af årets kuld. (..og 'prisen' )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : casper123

Dato : 13-07-10 10:04

ok og onskyld jeg ikke har været på det sidste stykke tid jeg har været på krydstogt så jeg har ikke kunne gå ind på kandu.dk og svare på dit svar molokyle

mvh casper