/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Overføre mails fra Vista til Windows 7
Fra : semmer
Vist : 1520 gange
300 point
Dato : 22-06-10 21:36

Har netop fået endnu en computer, idet vi skal til at køre et telefonprogram, som kun kan køre på Windows 7. Men vi skulle jo også have vort temmelig omfattende mailsystem over på den nye. Alt andet er overført uden problemer.

En professionel brugte 4 timer i går - uden at det lykkedes ham.

På Vistaen kører vi Windows mail - og på den nye gerne Live Messenger eller Thunderbird, det er sådan set lige meget nu, bare vi kan komme videre

Hvordan kommer vi det?

Mvh - SEM

www.japanskedanmark.dk
og www.japanskemoebler.dk

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-06-10 22:26

der er flere måder.
f.eks windows easy transfer (på dansk windows let overførsel) startes på den nye maskine og følg så guiden

ellers er der også den manuelle metode, se her: http://www.sevenforums.com/tutorials/3798-windows-live-mail-import-windows-mail-messages.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-10 22:42

Du bør måske undersøge Evolution lidt inden du bestemmer dig for et mail program, lige netop nu er jeg ved at lægge sidste hånd på en helt ny Linux installation og i Linux verdenen bruger vi Evolution som faktisk kan næsten det samme som Microsoft Outlook mail - kalender med opgaver - adresse bog med mere, på computeren her er Evolution på dansk, jeg har endnu ikke afprøvet den på en Windows computer det er nemlig først nu at jeg ser at den kan hentes til Windows også: http://www.dipconsultants.com/evolution/
på din gamle computer vælger du Filer og Eksporter og gemmer det du vil gemme,
på den nye computer åber du Evolution og klik på Filer og Importer, den kan håndtere mails fra Windows mail
Evolution er gratis

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-06-10 08:37

Dette har jeg brugt flere gange uden problemer

http://kb.mozillazine.org/Importing_and_exporting_your_mail

skroll ned til
Windows Mail (aka Windows Live Mail)

importExport tools finder du nederst på denne side
http://www.nic-nac-project.de/~kaosmos/mboximport-en.html