/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
.PAR-filer?
Fra : Lars88
Vist : 630 gange
75 point
Dato : 07-11-01 12:31

Hvad er PAR-filer? feks.
'tft1.PAR'
'tft1.P01'
'tft1.PO2' osv....

De findes i sær i forbindelse med rar-arkiver på nyhedsgrupperne. Hvis der er f.eks. fra 'tft1.PAR' til 'tft1.P07' er der som regel filer med navnene 'tft1.rar' til omk. 'tft1.r54'. Alle filerne er lige store, f.eks, 14,3 MB, pånær .PAR-filen, der typisk ikker er mere end et par kilobyte. Jeg vil også meget gerne have at vide hvordan man bruger disse filer og ved hjælp af hvilket program.

Mvh Lars

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 07-11-01 13:17

PS:
Kik engang på denne side:
http://www.backside.dk/

Mvh
Basses

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 07-11-01 13:27

PPPSSS:
Faldt lige over dette uddrag :
Missing files? Make your own fills for any couple or three files in
the set. Read on.

I will NOT be posting any more fills. Make your own fills from
the .PAR and .PXX files. The header will have the word PAR somewhere in it.

There is no need to download the .PAR files if you unrar the rar
set with no errors.

Basically, .PAR lets you RECONSTRUCT missing files.
So no need for you to ask for fills provided that you get the
.PAR files, and have mirror.exe on your computer. Make your own fills.

Wondering what all the buzz about the .PAR and .PXX files are
about? Check out http://www.wehlus.de/mirror or a duplicate
the guy has made at http://members.home.net/abvcd/mirror

I also ripped the guy's explanation pages. Just click on the htm
files enclosed in the Par Expalained.rar package. The package also
has the program that lets you reconstruct files, mirror.exe

Mh
Basses

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 85 point
Dato : 07-11-01 13:44

On Wed, 07 Nov 2001 11:31:03 GMT, "Lars88" <Lars88.news@kandu.dk>
wrote:

>Hvad er PAR-filer? feks.
>'tft1.PAR'
>'tft1.P01'
>'tft1.PO2' osv....
>
>De findes i sær i forbindelse med rar-arkiver på nyhedsgrupperne. Hvis
>der er f.eks. fra 'tft1.PAR' til 'tft1.P07' er der som regel filer med
>navnene 'tft1.rar' til omk. 'tft1.r54'. Alle filerne er lige store,
>f.eks, 14,3 MB, pånær .PAR-filen, der typisk ikker er mere end et par
>kilobyte. Jeg vil også meget gerne have at vide hvordan man bruger disse
>filer og ved hjælp af hvilket program.

Hej

PAR filer er paritets filer til at reparere ødelagte RAR filer med.
Programmet du skal bruge hedder Mirror og findes her :
http://www.wehlus.de/mirror/index.html
Det er gratis

Mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-11-01 13:45

On Wed, 07 Nov 2001 11:31:03 GMT, "Lars88" <Lars88.news@kandu.dk>
wrote:

>Hvad er PAR-filer? feks.
>'tft1.PAR'
>'tft1.P01'
>'tft1.PO2' osv....

Paritetsfiler. De bruges til at genskabe en eller flere filer i et
sæt.
Bruges typisks ved store posts for at holde repost mængden nede.

>Jeg vil også meget gerne have at vide hvordan man bruger disse
>filer og ved hjælp af hvilket program.

http://www.wehlus.de/mirror/

/Jesper

--
Statistics are like bikinis
What they conceal is more important than what they reveal

Godkendelse af svar
Fra : Lars88

Dato : 08-11-01 21:42

Tak for svaret Mogens.