/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
dumt spørgsmål angående Oplåsning af t29~
Fra : Magnet
Vist : 468 gange
50 point
Dato : 04-05-03 14:54

Hej.

Jeg har måske 1 dumt spørgsmål. Jeg har 1 t29s med abo. hos Debitel. Denne vil jeg nu gerne ha låst op.

Jeg ringer til Debitel og en venlig stemme i røret beder min om flere indtastninger. Til sidst beder hun mig om at indtaste mit imei nummer.
Nu er det så spørgsmålet kommer.. I selve nummerer er der bindestreg mellem cifrene. Hvordan får jeg dem overført til 1 telefon? Er de nødvendige?
Springer jeg bindestregerne over får jeg at vide at det er 1 forkert indtastning. Nogen der har 1 clue?

Mvh
Magnet

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 04-05-03 15:28

prøv at ringe til debitelshotline på nummer: 4366 9090

får det siger jo sig selv at man ikke kan taste - ind på en alm. telefon, så du må skulle taste på en anden måde, prøv at ringe til dem...

Kommentar
Fra : johs

Dato : 04-05-03 17:26

IMEI struktur. F.eks. 350005-10-3361999

350005 - Type aproval code (TAC) Telefon type
10 - Final assembly code (FAC)
3361999 - Telefonens serienummer

Tast imei nummeret ud i en køre...
Alså uden bindestreger.

http://www.debitel.dk/web/debitel/data.nsf/webDocuments/D172E5887E5D5500C1256C8600413889?OpenDocument&Form=/web/debitel/qa.nsf/QATrin1&ENDPATH&Category1=Mobil
Ellers prøv at læse her :

Kommentar
Fra : johs

Dato : 04-05-03 17:27

hej igen
Du kan osse prøve med serienr. alene

Kommentar
Fra : johs

Dato : 04-05-03 17:29

Rettelse til

http://www.debitel.dk/web/debitel/data.nsf/webDocuments/D172E5887E5D5500C1 256C8600413889?OpenDocument&Form=/web/debitel/qa.nsf/QATrin1&ENDPATH&Categ ory1=Mobil
Ellers prøv at læse her :

ændres til

Ellers prøv at læse det her :

http://www.debitel.dk/web/debitel/data.nsf/webDocuments/D172E5887E5D5500C1256C8600413889?OpenDocument&Form=/web/debitel/qa.nsf/QATrin1&ENDPATH&Category1=Mobil

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 04-05-03 18:07

johs>>prøv at læse lidt efter, Magnet skriver, at hvis han/hun taster det i ud i en, melde tastselvservicen fejl.

Accepteret svar
Fra : johs

Modtaget 50 point
Dato : 04-05-03 18:34

Nu er det så spørgsmålet kommer.. I selve nummerer er der bindestreg mellem cifrene. Hvordan får jeg dem overført til 1 telefon? Er de nødvendige?....NEJ

Springer jeg bindestregerne over får jeg at vide at det er 1 forkert indtastning. Nogen der har 1 clue? JA, forkert indtastning

Du skal ringe til vores Kundeservice. Her kan du ved hjælp at vores tast-selv-service få låst telefonen op. Alt hvad du skal have klar er dit mobilnummer, servicekode og IMEI-nummer. Hvis du endnu ikke har haft telefonen i et halvt år, skal du ringe på 4366 9098. Du ska lvære opmærksom på at det koster 500 kr. at få låst telefonen op indenfor det første halve år.

Godkendelse af svar
Fra : Magnet

Dato : 17-05-03 04:59

Undskyld den lange svar tid, jeg løb lige ind i en ferie :)

Tak for svaret johs.

Jeg sendte 1 mail til Debitel kundeservice og fandt ud af jeg tastede for mange cifre :)

Kunne jo ikke vide de sidste cifre ikke skulle bruges til noget.

Ellers må jeg sige det gik meget hurtigt med at få 1 kode fra Debitel.

Kommentar
Fra : anne11

Dato : 25-05-03 23:21

mit problem er så, at telefonen spørg om korrekt sim-kort og når kortet ikke er i så vil den have et kort.
hvad gør jeg?
kram anne.

Kommentar
Fra : Magnet

Dato : 26-05-03 05:46

tryk f.eks. 1 du skal altid kunne ringe 112. slet med c, og tryk venstre, *, *, venstre. Dette skulle åbne simlock menuen.