/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
php_serial.class.php
Fra : stone47
Vist : 532 gange
500 point
Dato : 20-06-10 21:58

Hej venner
Jeg er ved at lave noget styring af noget PLC og vil gerne have en hjemmeside til at styre direkte ud på COM porten. jeg har fundet denne rutine: php_serial.class.php. Men den er lidt trikki. Hvis karakterne sendes til modtageren og denne echoer dem tilbage går det helt i spunk. Det ser ud til at PHP rutinen også echoer tilbage, og de kommer en 4 gange, sandsynlig indtil porten lukkes af rutinen. Jeg har taget et gammelt dialup modem, som forsøg, og sender AT til dette og det svarer OK. Hvis jeg sender ATE (NOECHO) først går det bedre, men alligevel echoer php rutinen OK'et tilbage til modemet. Jeg har en gammel analyser der kan se hvad der sendes frem og tilbage.

Har nogen erfaringer med dette eller forslag evt noget andet der kan bruges så giv lyd.
Der er en test side her : http://stoneplace.dk/test2/modem.php

hilsen Steen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-06-10 17:48

Mener du at det er et problem at OK bliver sendt ?
Det lyder nærmere som en god til så du kan se at ATE kommandoen blev udført.
Hvis den ikke bliver udført hvis modemet er slukket for eksempel så sender den vel ERROR tilbage eller noget så du kan se det ikke virkede.

Hører gerne hvad du finder ud af.

Kan du lave en "dims" så man med PHP for eksempel kan tænde for en toaster ?
Eller så man med PHP for eksempel kan tænde for strømmen til sit musik anlæg.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-06-10 21:06

Til scootergrisen
Ja dimsen er lavet, har tidligere laver et tip om dette. Med billeder og lidt forklaring.
Har lavet en der styrer via com porten til en fjernbetjening til stikkontakter. Det har bare det problem, der er ingen garanti for at tingene, er sket.
Den næste jeg lavede styrer via en printer port, her er 8 bit du kan tænde et af gangen.
Det tænder så min amatørradio og evt andet.
Jeg har så sat højtaleren til lydkortet og bruger så et modul "mumble" beregnet til spillere der vil tale sammen over nettet, slukker så min mikrofon så bare lyden fra radioen kommer ud i den anden ende. Virkede fint da jeg var oppe og stå på ski i Norge.
En anden com port skal så sættes til en port i radioen så jeg kan stille frekvensen den lytter på.
Dette er ikke færdigt endnu.
Det jeg er ved nu skal læse i en solfanger hvor meget strøm den har lavet
http://stoneplace.dk
giver lidt info og
http://stoneplace.dk/styring
her er også et webcam så man kan se tingene virker
Her kan tændes og slukkes, men der er password på.
Hvis du vil prøve skal jeg lave en kode til dig, så send mig en privat info.
http://stoneplace.dk/gallery/view_album.php?set_albumName=LPTstyring
Herer et par billeder at se på.
hilsen Steen

Annuller spørgsmålet
Fra : stone47

Dato : 03-09-10 09:01

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål