/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Kan Portræt med sløret effekt lavespå PC
Fra : EiHaBr
Vist : 727 gange
100 point
Dato : 20-06-10 21:28

Hej.
Mit kamera har et program, hvor man kan fotografere portrætter, hvor personen fremstår tydeligt, men det omgivende bliver fotograferet med sløret udseende.
Spørgsmålet er, findes der redigerrings programmer der kan lave dette på PC efter at billedet er taget på normalt vis uden slørede effekt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-06-10 21:43

Hvorfor ikke bare lave det med kameraet, det er da det nemmeste. - Tæt på og stor blændeåbning, så kommer det helt af sig selv.

Der er nogle fotoprogrammer, som kan tilføre billedet forskellige effekter. Hver især kan de forskellige programmer nogle ting, som de andre ikke kan, så du må nok prøve dig frem, eller se andre over skulderen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-06-10 21:56

Det kan de fleste fotoredigeringsprogrammer.

Her kan du anvende bleur eller sløring som de kaldes i gimp.

Det bedste resultat ved efterbahandling, kommer ved at huske at ting der er langt væk skal sløre mere end ting der er tættere på...
vh ben

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 21-06-10 07:42

brug Lightroom