/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Find hul i udstødning
Fra : boje1904
Vist : 3008 gange
100 point
Dato : 20-06-10 18:43

Jeg har fundet at min udstødning larmer omkring for røret eller ved manifolden. Er der nogen som kan fortælle mig en metode til at finde det nøjagtige hul. Kan man sprøjte noget på som kan finde hullet eller hvad gør man.
Problemet er at hvis det er manifolden så er det jo dumt af købe for røret hvis det er for røret er det dumt at købe manifolden... Begge er lidt dyre 2000 eller mere på ebay.de......

Glæder mig til at høre fra Jer!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-06-10 19:46

Du skal med din haveslange fylde din udstødning helt op med vand, så kan du se hvor det løber ud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-10 19:47

Når motoren er kold - så smør noget sæbevand omkring og start - det kan være, at det blæses en bobbel, som du kan se hvor kommer fra.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-06-10 20:04

pas på med at bruge for meget sæbe. en udstødning har ikke godt af at blive gjort alt for ren...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-06-10 20:16

og alt for meget vand er heller ikke godt. prøv at mærke med hånden rundt om stedet. så burde du kunnd mærke hvor det blæser. men pas på. det bliver hurtigt ret varmt.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-06-10 20:43

Nu er det ikke til at sige hvilken spand du køre i.

- Hvis du starten den og får en til at lukke udstøningen, vil der kommer meget mere luft ud der hvor den er utæt... Så kan føle hvor udstødningsgassen kommer ud.

- Der hvor den er utæt kommer der også sort sod aflejring, så ofte er det til at se med det "blotte øje"

Vh Ben

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 100 point
Dato : 20-06-10 21:12

Få bilen over en grav, og en til at holde en klud for udstødningen, så kan du hurtig se og høre hvor den er utæt.

Citat
Jeg har fundet at min udstødning larmer omkring for røret eller ved manifolden.

Tjek lige pakningerne mellem topstyk og manifolden og pakning/samleled mellem manifold og forrøret, for det er nok nærmer pakningerne der er utæt, og ikke manifolden / forrøret.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-06-10 23:13

I stedet for at brænde nallerne så kan du istedet for med slukket motor sætte tryk på udstødningen med en kompressor (en klud rundt om blæsepistolen og så ind i udstødningen)
Du kan nu finde utætheden UDEN at brænde nallerne

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-06-10 21:02

Man kan også bare fylde udstødningen op med cement, så vil utætheden forsvinde.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 23-06-10 06:19

Spøg og skæmt "plastikposeprut" armer og ind i udstødningen klud i begge ender nu kan du lugte hvor fisen kommer ud.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-06-10 15:20

Som tidligere nævnt, så få en anden til at holde en klud for enden af udstødningen, mens du kan mærke/høre/se hvor der kommer noget ud.

Jeg plejer nu først at gøre noget ved det når det er blevet så slemt at man ikke er i tvivl om hvor det er

Godkendelse af svar
Fra : boje1904

Dato : 23-06-10 16:46

Tak for svaret Hejdu58. Der var 2 seriøse svar og du var den bedste!!!!

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 23-06-10 22:55

Selv tak