/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Bøgegrene til studenter vogn = Hjææælp !
Fra : majsepige
Vist : 6259 gange
100 point
Dato : 20-06-10 18:16

Heej

Min klasse og jeg står og skal køre studenter vogn på onsdag. De der skal stå for at samle bøgegrene ind til vognen har pludselig fundet ud af at det er ulovligt at tage sådanne grene fra skovene.

Er der så nogle der har idéer til hvordan man kan skaffe nogle lign. grene uden at skulle ofre penge på det fra en plante skole.

mvh :)

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-06-10 18:29

stjæl dem

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 20-06-10 18:30

der er mange der klipper hæk i øjeblikket , tag ud og snak med dem om i må tage noget af det . eller tag en tur på genbrugs stationen og hør om i må tage grene fra gren bunken . i kan også spørge en anlægsgartner i området om han har fjernet/ klippet bøgehæk for nylig som i må tage grene der fra

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-06-10 18:35

Hej.
Du tager en snak med den lokale skovfoged og spørger ham hvor i må klippe nogle af.
Nu ved jeg jo ikke hvor i bor men prøv at se efter i omengen.
Event i lokal tlf.bogen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-06-10 19:07

Citat
stjæl dem

der er næppe nogen der synes at det er utilgiveligt, hvis I nænsomt klipper nogle grene. Det er jo ikke en helt skov I har brug for.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-06-10 19:10

Citat
der er næppe nogen der synes at det er utilgiveligt, hvis I nænsomt klipper nogle grene.

Sikkert ikke ....men stadig ulovligt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-06-10 19:13

I må gerne hente her hos mig.

Både bøgehæk, bøgetræ og blodbøg, hvis i lyster........

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-06-10 19:14

i må gerne stjæle hos mig, de skal beskæres i disse dage

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-06-10 19:28

Jeg har spurgt Teknisk Forvaltning, stadsgartneren om jeg måtte plukke bøgegrene da min søn skulle køre i vogn. Jeg fik lov og fik at vide hvor jeg kunne plukke dem.

Så bare ring rundt.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 20-06-10 19:31

Birkegrene kan også bruges. Dem er der jo mange af=)))

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-06-10 22:05

I skal ikke gå ud og klippe uden at have fået lov. Det kan ikke svare sig.
Bor selv i en skov, så ved hvor meget det betyder, at man har spurgt.
Find den nærmeste skov og find ud af om den er privat ejet, kommune eller statsskov.
Ring og spørg om bøgegrene til jeres studentervogn. Er sikker på, at I vil kunne afhente bøgegrene. Hvem kan sige nej til sådan et formål.
Så følg de andres råd - ring
P.s der er garanteret også nogle fra klassen, der har bøgetræer på grunden.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 20-06-10 23:29

brorteil er inde på noget stjæl dem

Der er mange sct, hansbål tilrettelagt rundt omkring, såååå.

Kommentar
Fra : majsepige

Dato : 21-06-10 14:56

Det er i stor København vi skal køre :)

Kommentar
Fra : majsepige

Dato : 21-06-10 14:56

Og også i selve København :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-06-10 15:16

Ring til stadsgartneren i Kbh kommune, Han hedder Ole og han er villig til at hjælpe. Jeg kender ham for han har været andat i den kommune jeg bor i.

Kommentar
Fra : majsepige

Dato : 24-06-10 21:48

Tak for hjælpen alle sammen!

Der skete et mirakel tror jeg, en anden fra klassen havde pludselig nogle bøgegrene med - hvor fra ved jeg ikke :D

Så vi fik pyntet vognen fantastisk, og den blev rigtig flot.. Og vi havde en super vogn tur !! :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-06-10 23:24

Hvor er det dejligt, for du kan huske den tur resten af dine dage.

Kommentar
Fra : majsepige

Dato : 25-06-10 13:38

Nemlig ;)