/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
2 antivirusprogrammer på samme tid
Fra : Palmen
Vist : 1225 gange
200 point
Dato : 20-06-10 17:05

Jeg har installeret microsofts antivirusprogram (gratis) og jeg havde et andet antivirusprogram i forvejen (også gratis). I microsofts installeringsvideo anbefalede de at man af-installerede et andet antivirusprogram, hvis et sådan var på computeren.

Jeg tænker bare, er det ikke bedre at have 2 fremfor 1 ? Og når de begge er gratis.

Eller er der noget jeg har overset ? Kan der ske noget skidt ved at have 2 antivirusprogrammer ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-06-10 17:06

De ligger bare og sløver din maskine ned.

Et skulle være nok.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-06-10 17:07

Aldrig 2, de kan modarbejde hinanden og så har du balladen!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-06-10 17:08

Et er maximum, ellers har du inge beskyttelese.

Accepteret svar
Fra : peyo

Modtaget 210 point
Dato : 20-06-10 17:12

Reglen er: Aldrig mere end 1 anti-virus program. Microsofts Security Essentials fungerer perfekt i sig selv. Du skal heller ikke bruge Windows Defender.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 20-06-10 17:32

fint, jeg har afinstalleret det ene virusprogram nu.

Skal jeg afinstallere microsofts program og installere det igen ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-06-10 17:36

Det bør ikke være nødvendigt.

Kommentar
Fra : peyo

Dato : 20-06-10 17:44

Næh.
Men spørg evt. her
http://social.answers.microsoft.com/Forums/en/category/mse

Du kan også bruge
http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Fungerer fint sammen med MSE.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-06-10 17:44

Citat
Du skal heller ikke bruge Windows Defender

Jo det går udmærket.

Kommentar
Fra : peyo

Dato : 20-06-10 17:48

Nåh?

Men de anbefaler altså i det Microsofts Forum, at man ikke gør det.

I Windows Vista slår MSE selv Windows Defender fra.

Kommentar
Fra : peyo

Dato : 20-06-10 19:54
Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 20-06-10 19:56

Hvad med engang Norton, har en fidus liggende med licens/retail til 1 års forbrug
Den sløver ikke din pc som de gamle gjorde, du mærker den næsten ikke.

Ellers er 2 FOR meget (de angriber hinanden = sløv PC/ blå skærm tilfølge),
og hvad du så ellers, har brug for af sikkerhed,
er op til dig selv, virus er ikke ligefrem skadelige???????
men kan gør stor skade.

Det værste du få på din PC er KEY_loggere, da de videre sender ALT hvad du foretager dig.
Og de kan være næsten UMULIGE at opdage = med et virus-program
så skal du over i SPYWARE afdelingen, og der kan SPYBOOT??
stærkt anbefales, og det er gratis + det ligger en MUR ind på din maskine,
som forhindrer adgang, for disse ``loggere`` og andet.

MEN VIGTIGT´s er en god firewall, ELLER´s er alt andet ???
som at PISS_ mod vinden, det kommer altid tilbage.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 20-06-10 20:01

Jeg har skiftet fordi jeg har læst meget godt om den fra microsoft.

Når jeg har haft nogle filer som mit tidl. antivirus fandt, der var mistænkelige, havde den svært ved at slette dem og så blev den ved og ved med at komme med advarsler om det. Jeg kan allerede nu konstatere at den fra microsoft har gjort mig opmærksomme på samme filer og fjernet det uden problemer.Jeg havde Avira Antivir.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 20-06-10 20:06

Jeg har Zone Alarm som firewall.

Spyboot får en dårlig kritik her http://www.spywarefri.dk/gratis-programmer/

Spyware Terminator får en bedre anmeldelse

Kommentar
Fra : peyo

Dato : 20-06-10 20:27

Denne firewall er også god:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=3066&sid=7ccd90f97f338c1e2a065425b3b6f755

Men hvis du er tilfreds med Zone Alarm, så er det jo fint nok.

MalwareCheck anbefaler også MSE eller avast

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 21-06-10 09:44

Citat
MalwareCheck anbefaler også MSE eller avast

Avast nyeste version, der er gratis, er 100% den bedtse. Den spørger ikke om hvad du skal med virus, men fjerner dem automatisk. Dog fortæller den hvad den har gjort. Er det i en en fil du har liggende ,spørger den selvfølge hvad du vil gøre, samtidig med den anbefaler hvad du skal gøre.

http://www.avast.com/en-eu/free-antivirus-download

Og her er link til 1 års gratis registrering. Derfter får du en gratis ny licens hvert år, som de får besked om på mail.

Kommentar
Fra : peyo

Dato : 21-06-10 11:36

Enig med den anden smølf.

Avast er super god.

Bruger den selv.

Dog kan man også stille MSE til at slette automatisk eller spørge.
Det er ikke så indviklet.

Nu kunne det godt se ud til, at jeg er helt tosset efter at få points.

Men nej. Giv bare dine points til en anden.

Fortæller kun om MSE, fordi jeg også har prøvet den.

Den virker tilsyneladende fint.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 21-06-10 11:40

Helt enig ang. point smølf, vi gør dette får at hjælpe andre og selv få hjælp.

Glemte link til gratis registrering i det sidste indlæg.

http://www.avast.com/en-eu/registration-free-antivirus.php

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 21-06-10 12:02

Tak for svaret til jer alle