/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hjælp til at finde familie på Lægsruller
Fra : jomo
Vist : 1382 gange
500 point
Dato : 20-06-10 09:48

Hej er der en som kan finde nogle personer jeg mangler i slægten,i lægsrullen,det drejer sig om en familie som jeg har fundet i kirkebogen i Asnæs Sjælland.forældre Lars Peter Jensen født i Høve Holbæk 9/2/1848.Anne Marie Rasmussen født 7/1/1858.i Fåborg.der er 3 sønner som måske kunde findes i lægsrullerne kan ikke selv finde ud af det.Ernst Valdemar Jensen født 26/1/1892.i Høve Asnæs
og Harald Thorvald Jensen født 2/6/1894 i Asnæs ods Hered Lars Christian Jensen født 23/4/1883 i Nyborg.det vilde være dejlig dersom der er en der kunde hjælpe mig med det.jeg har søgt i Folke tællingen rundt omkring deres fødested men intet fundet om dem. venlig hilsen John.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-10 13:44

Lægsruller er måske ikke det mest naturlige sted at søge, har du prøvet her:

http://www.arkivalieronline.dk/

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 20-06-10 14:01

Hej Svendgiversen .Jeg har bare pløjet det hele i gennem.og har også fundet det jeg har her i gennem både kirkebøger og folketælling,men er ikke kommet videre.mener du ikke at dersom man kunde selv, at der er en mulighed at finde dem i gennem Lægsrullen, der er vel alle noteret.venlig hilsen John.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-10 14:23

Ja så er lægsruller måske en mulighed?, men:
"
Det skal du vide på forhånd
Den værnepligtiges fødselsår/alder
Opholdsted på tidspunktet for optagelsen i lægdsrullen eller på et tidspunkt i løbet af værnepligtstiden
Lægdsrullerne finder du på de enkelte Landsarkiver. Læs evt. mere på Statens Arkiver.
"
Fundet her:
http://www.onlineslaegtsforskning.dk/laegdsruller.html

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 20-06-10 14:37

Hej tak for dine oplysninger.men de er jo kun Børn der hvor jeg finder dem så det er jo ikke mulig at finde de oplysninger der skal bruges,jeg siger tak venlig hilsen John.