/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Øjenoperation - hvem er bedst
Fra : ElseR
Vist : 6301 gange
100 point
Dato : 20-06-10 09:07

Hej

Jeg kan blive opereret gratis for min nærsynethed (over -6), og har været hos øjenlæge og fået en henvisning til øjenafdelingen på Århus sygehus. Jeg har fået tid sidst i september, og pga. den lange ventetid, har jeg mulighed for at vælge at blive opereret på privathospital - f.eks. Memira i Aalborg.

Mit spørgsmål er så: hvor får jeg den bedste behandling - hvem er bedst?

Mvh. Else

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-10 09:48

Citat
hvem er bedst?

Hvis man kunne svare entydigt på den slags, var der ingen grund til de andre eksisterede

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-06-10 10:01

Thisted sygehus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-10 10:14

Personligt bryder jeg mig ikke om det udgangspunkt at en "expert" laver noget som andre "experter" bagefter skal følge op på (privat versus det offentlige) - det bliver jo under alle omstændigheder "det offentlige" der skal følge op....

Noget andet var hvis det var livstruende

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-10 10:40

Den bedste i Verden, i Danmark, eller på Anholdt?

Den bedste jeg kender er Thorkild Johnsen i Holstebro...

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 20-06-10 12:44

Måske?

http://www.hamlet.dk/hovedmenu/tilbyder.php

Kender det ikke selv personligt.

Ved heller ikke om de er gode til det du spørger om med nærsynethed.

Men 2 fra min familie har gode erfaringer med Hamlet. (knæ og ryg)

I princippet syntes jeg at det burde være det offentlige sygehus som tilbød den bedste og hurtigste behandling.

Men jeg kan ikke se at der er noget forkert i at folk opsøger private hospitaler hvis ventetiden nu er så lang, som den nu er.

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 20-06-10 12:47
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-06-10 15:59

http://www.memira.dk/web/startside.aspx
prøv at kigge på dette link.

Accepteret svar
Fra : punkler

Modtaget 100 point
Dato : 20-06-10 16:21

Hej Else!

Der findes mange der udfører øjenoperationer, så markedet er stort! Dog er det ikke alle, der har aftaler med regionerne... Memira og Hamlet har begge aftaler i hus, og kan derfor benyttes til øjenoperation over sygesikringen.

Det er svært at fortælle dig hvem der er bedst, for det første bestemmer du ofte ikke selv, hvem der i sidste ende skal operere dig, og for det andet har du ikke snakket noget om hvordan du skal opereres...

Øjenafdelingen i Århus er selvfølgelig også et godt sted for laserkirurgi/linsekirurgi, specielt fordi de har et meget professionelt personale, bl.a. Professor Toke Bek og Professor Jesper Hjortdal - to af Danmarks absolutte elite indenfor oftalmologien --> en meget god grund til at vælge Århus sygehus!

Desuden kan du vel godt vente til sidst i September, du blev jo ikke nærsynet igår

Held og lykke med din kommende operation - Du bliver glad for det!

Thomas

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-06-10 21:17

Jeg har fået anbefalet www.oejenklinik.dk
Ligger i Viborg.

Følger lidt spændt med har, da jeg selv skal have fjernet nærsynethed og bygningsfejl, forventer at bruge stedet jeg har linket til. Dog skal jeg selv betale..

Godkendelse af svar
Fra : ElseR

Dato : 21-06-10 08:14

Tak for svaret punkler.

Jeg vælger Århus, som jeg selv hele tiden har haft som favorit. Men når muligheden for et valg er der, og det handler om synet, vil man jo gerne have det bedste, som jeg så håber jeg får i Århus. Jeg synes det er luksus, at jeg kan få betalt en operation (laseroperation hvis mine øje er egnet til det) af det offentlige, så jeg ikke behøver briller eller kontaktlinser, bare for at finde ud af sengen om morgenen. Men jeg blev meget overrasket da jeg fandt ud af at det var dækket af behandlingsgarantien, netop fordi jeg synes det bør gælde de sygdomme der er livstruende og forringer ens arbejdsevne. Det er også med til at jeg holder fast i Åhus. Ventetiden er ikke et problem - det passer mig faktisk godt at det først bliver i september.

Mvh. Else

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 21-11-10 11:04

Hej igen
Bare for at fortælle at mandag for knap 14 dage siden fik min øjenoperation for nærsynethed (Lasik laseroperation) på Århus Sygehus. Jeg synes jeg har fået en rigtig god behandling. Selve operationen var overraskende lidt ubehagelig, og generne efterfølgende absolut til at leve med. Mindede meget om når man har haft kontaklinser på alt for længe - f.eks. sovet med dem. Allerede dage efter så jeg rimelig godt - der var lidt slør. Men for hver dag er det blevet bedre. I tirsdags var jeg til kontrol og der så jeg lige så godt som før med kontaktlinser, og jeg synes det efterfølgende er blevet endnu bedre.
Den eneste ulempe jeg har fundet ved ikke længer at bruge kontaktlinser er at nu svier det i øjnen når jeg snitter løg

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 21-11-10 11:28

Tak Else, det er rart at høre

Nu du siger det, før jeg fik linser løb mine øjn også i vand når jeg snittede løg

Glæder mig til jeg får sparet de penge sammen til en operation.