/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvidt display på K510i - Reset??
Fra : LA5
Vist : 630 gange
500 point
Dato : 19-06-10 13:21

Har lånt en Sony Ericsson K510i, da min egen telefon var gået i baglås. Den kunne vise et helt hvidt display. Jeg lånte en gammel Sony, (se ovenfor) af en veninde. Fik lagt mine numre ind og det fungerede. Der var lkun idt problemer med oplader og batteri. Jeg fik fat i et nyt batteri til 75 kr og troede at jeg nu var kørende igen med en mobiltelefon.... Men pludselig skete der det samme som med min egen Nokia. Hvid skærm og intet andet, når jeg tæder den.

Var i den lokale mobilforretning for at høre om de kendte det fænomen, men nej. Jeg skulle nok bare købe en ny telefon

Begyndte så at lede på nettet efter en løsning. Fandt én til min Nokia n82 og har sandelig fået den i gang med en "hard reset" - noget med at trykke på 4 forskellige knapper på én gang. Nu er den helt på dupperne igen.

Spørgsmålet er om der findes noget tilsvarende til en Sony Ericsson K510i?? Vil jo gerne kunne levere en brugbar telefon tilbage til min veninde

Hjælp!!
LA5

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 19-06-10 13:25

Ups der mangler lige et "kun":
Den kunne KUN vise et helt hvidt display.

LA5

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-06-10 13:28
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-06-10 13:30
Kommentar
Fra : LA5

Dato : 19-06-10 13:46

Det har jeg prøvet flere gange, altså tage batteriet ud og tænde for telefonen igen. Men den viser stadig kun en hvid skærm. Jeg kan derfor heller ikke manurere rundt i menuerne for at finde noget om Reset.
På Nokiaen skulle man trykke på tænd / sluk knappen, samtidig med 3 andre taster... det var næsten ikke til at holde fingrene sådan, men det virkede! Det er noget lignende jeg efterlyser med Sonyen? Nogle telefoner har også en reset-knap...

Hilsen LA5

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-10 15:53

At det samme sker på to forskellige telefonfabrikater kan næsten KUN skyldes den måde du betjener dem på

Det er vel ikke sådan at du har lagt programmer eller opdateret firmware på dem og derved foranlediget at de begge giver ens fejl...

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 19-06-10 20:26

...tænkte nok, at der var nogen, der ville konkludere sådan, men Nokiaen havde været på vej til nedbrud flere gange. Der hjalp det at tage batteriet ud i et stykke tid, hvorefter det vågnede op igen. Til sidst kunne det dog ikke lade sig gøre. Jeg tror det er lidt mere kompliceret end som så. Til Nokiaen fulgte noget software med, som jeg installerede på min computer. Det viste sig bare at den software ikke var forberedt til Viata. Det virkede altså ikke rigtigt. Lige inden telefonen gik helt i baglås med hvid skærm, havde jeg endelig fundet en opdatering til Nokia n82 til en Vista computer....

Sony Ericsson K510i lånte jeg efterfølgende. Købte som sagt et nyt batteri til den og det var da jeg skulle oplade det, det gik galt med den...

LA5

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 20-06-10 01:10
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-10 22:53

Hva' fandt du ud af??