/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
opretning af alufælge
Fra : kdarwich
Vist : 2339 gange
50 point
Dato : 04-05-03 12:37

Jeg har været lidt uhældig med at lave en lille bule på een af min 17" alufælge. den er så lille at det er lige før man kan rette den på plads med en hammer, men jeg ved at man ikke skal gøre det på en alufælg.
Er der nogen der ved hvorda man kan oprette den på en gør det selv måde? da det kan ikke betalesig at sende den ud til en opretning mand. Jeg har høret at den kan presses på plads, Er det rigtigt.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 04-05-03 18:43

Kan kun sige at det ikke kan lade sig gøre at rette den op selv da den er både er oval eg slår til siderene. prøvede med min egen lille bule og det virkede. men 800 og den var lige igen.

Kommentar
Fra : kdarwich

Dato : 04-05-03 18:52

tak, men hvordan bliver de retet op ? (metoden)

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 50 point
Dato : 04-05-03 22:48

Den bliver sat op i en stor drejebænk og med en lille presser og nogle ander specialværktøjer. Jeg prøver aldrig igen selv efter at jeg så hvor lang tid det tog ham.

Kommentar
Fra : ymot

Dato : 04-05-03 22:53

Varm fælget op(ilt&gas), der hvor skaden er sket,så er der måske en chance for at du kan bøje fælgkanten på plads,så skader du aluen mindst mulig & hvis du ikke gør det vil fælfkanten højst sandsynlig brække af når du banker på den med en hammer!
Fælgen kan du bagefter sætte i en drejebænk hvor du kan se om fælgen "løber" +du kan fin pudse fælgen med fil/smergellæred/eller tage en spån, så du for det ønskede resultat.

Det ville jeg gøre M.V.H Ymot

Godkendelse af svar
Fra : kdarwich

Dato : 05-05-03 22:03

Tak for svaret geu. Nu har jeg retet den op, men problemet er at kanten bliv mælke hvid, da den er blankpoleret. Ved du om den kan lakeres om ? og hvordan ?
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 05-05-03 22:15

Den er lakert med en pulver lak og det kan du ikke selv. Men min blev malet men normal spraydåse da den blev rette op. Ellers tag en snak med an autolaker.