/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Billede fremvisning i windows 7
Fra : Iboga
Vist : 3223 gange
100 point
Dato : 18-06-10 16:01

Hej.

Min far bruger windows 7 og har problemer med at se sine billeder. Når han åbner sin mappe med sine billeder i, ser han kun "bagsiden" af billedet, dvs. windows' egen thumbnail billede. Men hvis han klikker på billedet åbnes det helt normalt og det korrekte billede fremvises.

Han ville gerne have at når han åbner mappen, visses billederne korrekt.

Tilsyneladende er der muligvis en opsætning der skal ændres, men vi synes ikke lige at vi kan finde det.

Håber det giver mening og der er nogen der kan hjælpe.

Pft.

Iboga.

Ps, der er ikke windows billede galleri installeret - har det nogen betydning?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-06-10 16:17

prøv at højre klikke på billederne egenskaber og ændre til media player eller installere irfan wiev det er godt fremvisning

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-06-10 16:33

Hvilket program åbner han billeder med.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-06-10 16:34

Jeg bruger Windows fotofremviser som er en del af Windows 7.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 18-06-10 16:35

hvis du højreklikker på et tomt sted i mappen med billederne kan du få billederne vist som extra store ikoner ellers må du have et program til at vise billederne

hvis han da ikke skal fortsætte med at dobbeltklikke på et billede og dernæst bruge piletasterne eller musen

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 18-06-10 16:54

Når billederne åbnes er det windows fotofremviser.

Men det er jo i oversigten at han gerne ville kunne se thumbnails af sine billeder. Og ikke windows egen standart thumbnail.

Pft

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-06-10 17:04

Brug IrfanView som tidligere foreslået eller FastStone Image Viewer begge gratis

FastStone Image Viewer
http://filehippo.com/download_faststone_image_viewer/

IrfanView
http://filehippo.com/download_irfanview/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-10 19:27

Har det noget med ikon visning at gøre, det du spørger om? Ikke helt let ar gætte hvad du mener med "bagsiden af billedet" Der er mange muligheder for visning i en mappe, prøv at holde musemarkøren på rammen lige over billed ikonerne og når der står Flere visninger så klikker du og vælger en anden ikon visning, der er også mulighed for Eksempel visning i mappen, muligheden er lige til venstre for Flere visninger og med Eksempel visning vises et lidt større billede af den billedfil som er markeret

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 18-06-10 20:39

du skal markere et af billede og høje klikke på muse åben egenskaber, tryk på skift og så kan du vælge det program som du vil ha billederne vist på

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-06-10 20:51

Du må forklare dig bedre .
Windows er et styresystem og ikke en billedfremviser.
Så det afhænger helt af hvilken billedfremviser han har valgt.

Der er mig bekendt ikke noget som hedder windows fotofremviser, med filbrowseren kan godt sættes til at vise ikoner af billedfiler. Når han så klikker på ikonet, aktivere han et program til billedvisning. Men du må sige hvilket, hvis du vil have hjælp. Der findes så mange forskellige , også nogle rimelige gratis.

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 18-06-10 22:02

Han har ingen billedefremviser overhovedet.

Han bruger stifinder til at gå ind i sin mapper med billeder. Hvor han møder en væg af gule mapper, hvor der ingen gang er et minature billede af de første 3 billeder der er i mappen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-10 22:20

Citat
Han har ingen billedefremviser overhovedet.
det passer ikke Windows 7 har en indbygget, det hedder Windows Foto fremviser og hvis du dobbelt klikker på et billede så burde billedet åbne i det program

Alle har deres favorit billed program/fremviser, læs her hvorfor XnView er den bedste billed browser: http://www.pcworld.dk/art/7946?page=7
du kan læse om de fem programmer som var med i testen her, klik på Næste side hver gang du har læst en side: http://www.pcworld.dk/art/7946?page=1

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-06-10 22:48

Citat
Han har ingen billedefremviser overhovedet.

du skriver ellers i starten at åbner han det vises det normalt og lidt senere har han Windows Fotoviser, så det er en indstilling i Stifinder som nielsjs er inde på, der skal vælges Store ikoner eller ikoner med filoplysninger...

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 18-06-10 22:55

Ah ja, undskyld.

Han har fotofremviseren og det åberner billederne perfekt.
Men selvom at jeg vælger vis detajler, lille billede serie, stor billede serie er det lige fedt.
Han kan ikke se hvad det er for nogle billeder han har liggende i mappen, de har alle samme standart billede på.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-06-10 22:59

Prøv evt at højreklikke på mappen med billeder og vælg egenskaber,
og under punktet Optimer dette bibliotek til:
vælges Billeder

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 18-06-10 23:10

Eller åbn Stifinder,
gå til menuen i toppen,
klik på Organiser,
vælg Mappe-og søgeindstillinger,
vælg fanen Vis i vinduet der åbner,
find punktet Vis altid ikoner, aldrig miniaturer,
fjern flueben, hvis der er et altså!

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 19-06-10 20:44

Hej Klaudi.

Løsning nummer 2 hjalp næsten. Når han har musemakøren over billedet bliver der vist et thumbnail i højre side.
Men han kan stadig ikke se sine billede thumbnails.

Andre der har ideer?

Pft

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 20-06-10 00:42

se om du kan brug nogen af det her:::

http://www.avs4you.com/video.aspx

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 20-06-10 09:47

Tak, men han ville helst have at løsningen var i windows 7 og ikke at han skulle downloade et program.

Godkendelse af svar
Fra : Iboga

Dato : 26-06-10 19:22

Tak for svaret Klaudi. Det var ikke den præcise løsning, men bedre end ingen ting.

Tak for hjælpen.

Iboga

Kommentar
Fra : Lars-Y

Dato : 27-04-12 12:54

Du skal gå ind i kontrolpanel og vælge mappeinstillinger, derefter vælger du vis, vælg standard instillinger. Så burde du have dine billedikoner tilbage.
Mvh Lars Y

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-04-12 13:31

prøv at se oppe i højre hjørne .ikke helt oppe, der er 3 ikoner prøv at trykke på den første, der kan du indstille hvad størrelse du vil se billederne i

Kommentar
Fra : Lars-Y

Dato : 27-04-12 13:37

problemet er ikke størrelsen, men hvad ikonet viser. problemet var (er) at det var et standard ikon, og ikke billedet man har lagt ind i mappen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-04-12 13:47

Det er et snart 2 år gammelt spørgsmål, så mon det er aktuelt endnu!

Kommentar
Fra : Lars-Y

Dato : 27-04-12 13:51

Næ sikkert ikke, men det var ikke den korrekte løsning der var givet på problemet.