/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Audacity, Garageband eller...?
Fra : lyngballe
Vist : 734 gange
200 point
Dato : 18-06-10 14:40

Jeg har en timelang mp3-fil med noget, jeg selv har indspillet.
Nu vil jeg gerne dele filen op i skæringer og brænde nogle CD'er.

Garageband vil tilsyneladende ikke lade mig redigere i en så stor fil
(lyden er der, med der kommer ikke noget "bælte" at redigere i)
Hvad gør jeg med Garageband! HAR selvfølgelig søgt i div. brugsanvisninger!

Alternativt lægger jeg filen i Audacity. Har downloaded nyeste beta-version.
Men kan ikke finde ud af at styre afspillercurseren, så jeg kan
"klippe" filen i stykker i stykker præcis, hvor jeg vil have det.
Sætter jeg curseren på pause, kan jeg ikke klippe så længe den står på pause,
og så såre jeg forsøger ét eller andet andet, går afspilningen igang igen -
og forlader dermed det sted, der skal klippes!
HAR selvfølgelig søgt i div. brugsanvisninger på nettet, men ingen steder fundet
anvisninger til løsning af netop dette problem.

Skulle der være en Garage eller Audacity-expert i Kandu, der vil og kan hjælpe mig?
Eller kender et tredie program, der er velegnet til denne skæringsopdeling?

Med venlig hilsen Lyngballe

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-06-10 16:11

Steinbergs Wavelab er nærmest skræddersyet til opgaven,
du kan hente en gratis prøveudgave her:
http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Audio/Audio-Mixers-Synthesizers/Wavelab.shtml

her kan du 'fade' ind/ud,.. tilsætte effekter osv. alt hvad der er nødvendigt.

hvis du ikke kan få det til at fungere, kan jeg måske klippe den,
hvor stor er filen (MB/GB)

ps. hvis det er video,.. eller du skal/vil tilsætte video
så prøv Cubase,

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 18-06-10 17:34

TAK, EA_HS det lyder rigtig godt.

Desværre glemte jeg at oplyse, at jeg bruger Mac.

Glipper alt må jeg se at få installeret en PC på min Mac
men gruer for de dermed forbundne andre problemer.

Specielt tak for dit tilbud om klipning.
Men løbende vil jeg have mange af den salgs filer.
Så jeg må kunne selv!

De bedste hilsener fra
Lyngballe.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 18-06-10 23:43

Citat
Glipper alt må jeg se at få installeret en PC på min Mac

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 18-06-10 23:46

Uden at skulle pisse´s på af Bill Gates og venner, så er der MASSER her
http://avaxsearch.com/avaxhome_search?q=MAC+os&a=&c=&l=&sort_by=&commit=Search

MEN og alt andet... pas på.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 18-06-10 23:48

Og ISÆR, når man ikke hvad hvordan en MAC er skruet sammen.
Så du må selv søge = pas på_ alligevel

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 18-06-10 23:50

Citat
Og ISÆR, når man ikke hvad hvordan en MAC er skruet sammen.

Som mennesker der intet kender til Linux ?

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 22-06-10 13:41

I stedet for at turde installere en PC på min mac hvor alle mine forsk. musikfiler ligger, brugte jeg 30 timer på at finde frem til selv at lave mig en brugbar manual til Audacity. Så jeg takker for jeres gode vilje, men pointsene må så retteligen gå til mig selv
Vl h og tak
L

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 29-07-10 11:59

Jeg brænder mine cd'er med Nero der kan man nemt og ubesværet dele en fil op i lige så mange stykker man vil og når cd'en er brændt har du så delt dem op på cd'en