/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
søger Lavrine Caroline Amalie født 16, j
Fra : 2601
Vist : 605 gange
400 point
Dato : 17-06-10 20:23

Jeg søger Lavrine Caroline Amalie født 16, januar 1865 i Horne sogn i Sallinge herred, Svendborg Amt.
Døbt 05. februa 1865 i Horne Kirke i Sallinge Herred, Svendborg Amt.
Hun bliver konfirmeret 20. april 1879 i Vester Skerning Kirke, Ulbølle Sogn i Sallinge Herred, Svendborg Amt.

Jeg har en FT 1880:

Folketælling - 1880.
Svendborg, Sunds, Kirkeby, Slæbæk bye, Kirkeby sogn, en gård, 21,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Rasmussen 41 Gift gårdejer Kirkeby
Maren Hansen 22 Gift husmoder Kirkeby
Rasmus Peter Rasmussen 2 Ugift deres børn Kirkeby
Karen Kirstine Rasmussen under 1 aar Ugift deres børn Kirkeby
Mette Katrine Hansen 70 Enke(mand) forsørges af sønnen Kirkeby
Rasmus Hansen Rasmussen 65 Ugift tjenestetyende Marstal, Ærø, Svendborg Amt
Niels Larsen 18 Ugift tjenestetyende Lunde, Svendborg Amt
Peder Pedersen 16 Ugift tjenestetyende Kirkeby
Maren Juliane Jensen 24 Ugift tjenestetyende Frue sogn, Svendborg
Laurine Karoline Amalie Larsen 15 Ugift tjenestetyende Horne, Svendborg Amt

Jeg har fundet hende i 1893, her boede hun: Kronprinsensgade 18, København og var 28 år og kammerjomfru.

Derefter forsvinder hun.

Hendes far var Søren Larsen og hendes mor Henriette Caspersen.

Ved Folketælling 1901 boede begge Helgesvej 3 a, 2 sal, og de oplyste at de var flyttet til København 1893 fra Vester Skerninge.

Søren Larsen dør 05. october 1913 på Bogøvej 2, 2 sal, Mariendals sogn i København, Københavns amt.
Henriette Caspersen dør 05. april 1916 på Henriette Caspersen.

Jeg har set i Kirkebogen for Sct. Lukas Kirke, Sankt Lukas sogn i København, Københavns amt. Hvor en af de andre døtrer blev gift i 1901 men ikke fundet hende.

Nogen der er stødt på vedkommende.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 17-06-10 20:34

Hej

Du kan prøve at tage på Landsarkivet i København og se skiftett efter forældre - det vil fortælle dig hvilke børn der overlever forældrene og hvor de opholder sig.

Lis

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 17-06-10 21:35

Til Lavrine Caroline.

Først tak for din hjælp, men det har jeg gjort og der stå at der blev holdt et privat skifte og at der ikke var nogle midler og at sønnen ordne begravelsen.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-06-10 08:12

Måske kan min nabo hjælpe?

Han er fra Horne, hedder Larsen og er slægtsforsker.

Jeg vil spørge om din Larsen familie indgår i hans Larsen slægtstræ...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-06-10 10:02

Til svendgiversen

Mange gange tak for din hjælp.

Søren larsen var ved sin søns vielse omtalt som maskinmester og i en FT som sømand.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 18-06-10 11:27

Jeg finder hende stadig i København i 1896.
Se www.politietsregisterblade.dk

Station 2, rulle 0020, registerblad 1309

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 18-06-10 12:10

PS. Hun er stuepige i 1893 og står der som Laura Caroline Larsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-06-10 13:42

Til Frieda.

Ja det er min selv om fornavnet og fødesogn ikke er stavet rigtigt.

MEN efter 1893 forsvinder hun for mig. Da er hun fadder ved sin broders 2 barn i 1893.

På stations 2´s blad står der blot at hun flytter til Frederiksberg.

Men mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 18-06-10 13:52

Ja, men du ved da, at hun var i live i 1896 = du skal ikke lede efter hende i Frederiksberg Kirkebog under døde eller gifte før efter 1896.
Hun kunne jo også være blevet gift = skiftet navn

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-06-10 15:20

Til frieda.

Ja jeg ved at hun var i live og at hun skulle være blevet gift - men hvor - og skulle bo i Brønshøj.

Jeg har søgt i Sck. Lukas hvor hendes søster blev gift i 1901 men ikke gfundet hende jeg har også søget i Marienlund kirke.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-06-10 15:32

Min nabo Frede Larsen kender ikke den pågældende Larsen familie,
hans far hed Peter Larsen og farfar Jørgen Larsen, begge fra Horne.

Søren Larsen er nok tilflytter...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-06-10 16:43

Til svendgiversen.

Du skal have tusinde tak for hjælpen og det må du også sige til din nabo.

Det var ærgelig at det ikke lykkes.

Med venlig hilsen