/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvilken knallert 30
Fra : ara
Vist : 1298 gange
50 point
Dato : 17-06-10 18:14

Hej.

Min søn fylder snart 16 og skal jo have en knallert 30.

Vi aner ikke en pind og det, så har lige et par spørgsmål.

skal man vælge 2 eller 4 takts ?

Hvad kan anbefales at købe. Der findes jo mange forskellige mærker?

Han er 185 cm.

mvh

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-06-10 19:22

pgo. den er god.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-06-10 20:34

Der findes kun en rigtig knallert: En Puch Maxi!!!

Den vil han blive glad for!

Accepteret svar
Fra : sipelip

Modtaget 50 point
Dato : 17-06-10 20:41

jeg synes helt klart at 4-taktere er at foretrække. De kører væsentlig længere på literen(op til 60km), er generelt mindre følsomme og så larmer de ikke nær så meget som 2-taktere. en af de ofte citerede ulemper, er at de skal have stillet ventiler indimellem, men det er ikke spor svært.

Til gengæld er der mange forskellige kvaliteter af 4-taktere, og du skal passe på med T-hansen/bilka udgaverne af Baotian. Nogle af dem holder godt, andre ikke. Jincheng skal man også passe på med af samme grunde.

Jeg er selv forhandler af skyteam, og har faktisk kun gode erfaringer med det mærke. (det lyder nok lidt hult, men hvis man spørger rundt omkring, er det faktisk den generelle konsensus.)

Øvrige gode 4-taktere kender jeg ikke personligt så meget til, og kan derfor ikke kommentre på dem.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-06-10 06:40

Hvad med en Kreidler fra 50-erne, den scorer, på højde med Puch Maxi.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 18-06-10 10:30

Det skal være en mere moderne knallert - ikke alt det der puch maxi, kreidler o.s.v.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 19-06-10 00:17

Citat
Vi aner ikke en pind og det, så har lige et par spørgsmål.

skal man vælge 2 eller 4 takts ?

Mig bekendt, må der ikke sælges 2? hakkere mere, da de forurener FOR MEGET.
185__ skal han snart til Dronningen´s?
LAD for FA____ være med at anskaffe jer en med gear på, han bliver træt AF DEN,
da de ikke kan og vil noget// og SÅ tænker han på TUN = fartbøder og andet,
Citat
MEN, alle ? såkaldte forældre SNAKKER sig uden OM?
KØRER HAN GALT = nej_ da

ALTTID naboen.

Istedet for dyr/ hurtig knallert, SÅ SØRG HELLERE FOR HAN ER GODT BESKYTTET
Jeg har set, hvad en såkaldt Puch Maxi kan lave af skader, når man (bare leger),
og tror næppe? du vil se din søn ligge på hospitalet, med ? ASFALT_ EXEM
og tabte tænder
SÅ før noget andet= ned efter en hjelm, DER PASSER, og mindst et par læder-handsker
HVIS_ asfalten kom TÆT på...(har du aldrig prøvet turen = på en cykel)
Kører selv MC, og WOW: hvor er det HÅRDT at køre uden hjelm og andet.
Men ikke 3/ 5 uger på det lokale hospital.

Styrhøjden skal være meget stor (til ham) og sædet meget LAVT,
medmindre han kun bruger den til at køre 2-5 km om dagen.

De GAMLE PGO var rimelig ? høje, men om de er pengene VÆRD nu omdage???
Citat
Før i betaler for købet == LIGE EN TUR OMKRING VÆRKSTEDET.
Så er i SIKRE på at den er LOVLIG / og ikke mindst en LÅNT kanllert.
Nægter sælger DET = NÆSTE sælger...

PI____ af igen = moral prædikanter er der sgu masser af.

Men tænk jer om..
Hvad er vigtigst /at se tumpet ud_ eller bare komme hjem = selvom man mødte asfalten..??

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-06-10 21:21

Hvis han er 185 cm som 16 årige så har han nok nogle lange stænger så syns du skal ud med ham i diverse butikker også prøve og sidde på de forskellige scootere og se om han kan dreje styret uden at der rammer benene.

Du kan se nogle forskellige 4 takt og elektriske her : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/galleri.php

Hvor meget vil du give for dem ?

Sym er lige kommet med 3 nye modeller så du kunne prøve at kigge på dem.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 20-06-10 21:33

Han vil gerne give 12-13.000.

Vi skal bare være sikker på at det er en god kvalitet han får.
Hvis man ikke kan få en god til de penge må han spare lidt mere.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 20-06-10 21:40

Hvordan er kvaliteten på Sym.

De ser smarte ud.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-06-10 17:57

Har aldrig haft en sym men tror kvaliteten er god nok.

Kvalitet må være mærker som aprilia, honda, piaggio, yamaha også vil jeg mene at sym kommer lige efter dem.

PGO er meget populære og de har vist nogle billige modeller men jeg kan personlig ikke lide dem fordi de kun fås med 2 takt motor.

Prøv at kig på : http://c-reinhardt.dk/

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 06-07-10 22:11

Tak for svaret sipelip.