/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Oversæt et helt dok fx googetranslate??
Fra : gyde84
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 17-06-10 09:37

HJÆLP

Jeg skal have oversat en bog ca 160 sider fra Hollandsk til dansk. Jeg har lavet filen om til en wordfil i håb om dette var lettere for fx google tanslate at håndtere.

MEN når jeg uploader filen kan den ikke oversætte den. Måske fordi den er for stor, men den smutter ud af sit format hvis jeg klipper den i stykker.

Nogle der kan hjælp?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-06-10 09:58

Og du tror google oversætter korrekt. ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-10 10:09

Glem det - det vil ALDRIG blive brugbart

Kommentar
Fra : gyde84

Dato : 17-06-10 11:45

Jeg skal ikke bruge oversættelsen til andet end at gøre bogen forståelig. Kvaliteten er okay. Jeg har forsøgt med nogle enkelte sider.

Mit spørgsmål går på hvordan jeg får oversat dokumentet. Det er et worddok.

Mvh Louise

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-10 11:54

Du sætter bare "stien" ind

http://translate.google.com/#

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 17-06-10 20:11

google oversætter bestemt ikke korrekt. Havde oversat et bevv fra Danske til Hollandsk. Firmaet ringede mig op og bad mig om at skrive det på Engelsk. De havde moret sig en del =))).
Så dårlig ide at tror det bliver godt.
Håber du finder på noget andet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-06-10 23:01

Citat
gøre bogen forståelig

er det en kriminalroman går det nok (det var butleren der gjorde det)

Men hvis det er noget teknisk, f.eks en manual til et eller andet, så glem det.
Så bliver det netop ikke "forståeligt" og det værste er at det ikke altid lige kan ses, det behøver ikke at ligne volapyk men kan stadig være HELT forkert

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-06-10 23:36

nedenstående kan du måske genkende, det er dit eget spørgsmål, først oversat til Hollansk og så tilbage til dansk.

Citat
HJÆLP

Jeg har oversat en bog om 160 sider fra hollandsk til dansk. Jeg har lavet filen i en Word-fil, jeg håber, at dette var lettere for eksempel at bruge Google selv sent.

Men da jeg ikke kan kompilere filen til upload. Måske fordi det var for stort, men glider ud af sin størrelse, når jeg skære det i stykker.

Nogle der kan hjælpe?

som du ser: første del siger at du HAR oversat men i det oprindelige spørgsmål stod der jo det modsatte, at du skal have den oversat

anden del er rent volapyk

Derfor må det ALDRIG bruges til oversættelse af tekniske dokumenter

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-06-10 18:15

Google Translator er da udemærket, selvom den ikke er nøjagtig nok. Men der er jo nogen der tror, at de kan slippe let hend over det, uden at røre en finger selv. Men det som kommer ud af en oversættelse, må kun betragtes som en hjælpende hånd, og at man så bagefter retter det ind, så det er korrekt. Her er det så at man så bør indsende det rettede til google, så systemet kan opdatere de korrekte ordstillinger.
Her er det at alt for mange glemmer at deltage i de rettelser, så det kan blive endnu bedre.
Så hvis du ikke selv deltager, så lad være med at brokke dig!

Kommentar
Fra : gyde84

Dato : 21-06-10 09:45

Tak for jeres gode råd ;) men ved godt at det er lang fra korrekt. Vil dog stadig gerne have det gjort, da det blot er for at se opbygningen på en arbejdsbog.

Jeg vil gerne have det oversat men kan ikke få google translate til det. Den skriver "kan ikke oversætter dok"

Nogen der ved HVORDAN man gør??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-10 10:13

Du sætter bare linket ind som beskrevet

Hvis årsagen er at det er for stort, må du jo dele det op....

Hvorfor formatet "pludselig" skulle ændre sig må skyldes du IKKE bruger samme program som det oprindeligt er lavet i - ellers vil det da ikke ændre sig

Et doc-dokument kan jo være lavet af alverdens programmer - og HVAD er det lige det ændrer sig til ??????