/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
tv flere steder
Fra : morkaren01
Vist : 2908 gange
100 point
Dato : 16-06-10 14:25

Hej
Jeg har TDC home trio og vil gerne se tv i flere rum, men jeg vil ikke betale 59 kr. ekstra pr. rum., da jeg syntes de 665 kr. jeg betaler mdl. er rigeligt. (det er for tv, internet, og tlf. ) Min elektriker har anbefalet en hdmi-splitter og har trukket et hdmi kabel over loftet ind til det ene rum, men jeg skal have tændt tv i stuen, gå ind på værelset og tænde, gå tilbage til stuen og slukket tv'et der, jeg kan ikke skifte kanal på værelset. Jeg syntes det er lidt besværligt. Findes der nogen anden løsning???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-10 14:41

Ja - betal og det virker

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-06-10 14:54

Lad være med at bruge tdc til tv.

Du får det jo gratis gennem luften i fin digital kvalitet. Naturligvis ikke mere end en 10 til 20 kanaler afhængig af hvor du bor. Og så kan du vælge hvad du vil se på hvert fjernsyn.

De tager virkelig røven på dig med de 665 kr pr måned.

Men TDC og elektrikkeren tjener jo godt på det, så de bilder dig ind at det er det eneste rigtige.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-06-10 15:12

Citat
Men TDC og elektrikkeren tjener jo godt på det, så de bilder dig ind at det er det eneste rigtige.

Jamen det er det da også for TDC
Citat
De tager virkelig røven på dig med de 665 kr pr måned.

I konkurrencens hellige navn, prøver TDC jo bare at overleve, uden at gå med ned i pris i forhold til andre udbydere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-06-10 16:01

Vi har også TDC home trio... og sønnen vil gerne selv bestemme hvilke kanaler han vil se uafhængigt af os andre

Så NEJ, der er ikke andre løsninger end at betale de kr. 59

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 16-06-10 20:02

kan det ikke sendes trådløs fra antennestikket og til tv´erne
så kunne de hver især jo skifte kanal
bare et spørgmål!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-06-10 20:10

Du er inde på noget af det rigtige nielsjs. Man må bare ikke lave sin egen tvsendestation.

Men det er da smartere at gøre springet fuldt ud og tage det trådløst hele vejen fra den offentlige sendemast. TDC ledninger er i den forbindelse helt overflødige.

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 16-06-10 22:05

TRANSOR...

Det er da noget fis at påstå, at TDC tager røven på en, med de 665 kr. pr.md for TDC Home Trio!!
For folk der bor uden for områder med fællesantenne eller lign. er det det bedste alternativ, hvis man søger disse kanaler.
Og TDC kan sagtens hamle op med Viasat og Canal Digital.

Kandu er for os alle, men sæt dig dog ind i tingene, inden du svare!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-06-10 22:27

TDC home trio har ikke så mange kanaler som Viasat eller Canal digital, men hvem mangler dem, ikke jeg, der er alt for mange og lange reklameblokke på Tv-3 og Tv-3+

Jeg synes ikke det er dyrt for TDC home trio, jow det er mange penge, men man får jo både tv, bredbånd (og tlf. og sønnen betaler selv de 59 kr pr. mdr. for sit tv)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-06-10 00:23

Du skal betale medialicens ( tidligere tv licens) alligevel. bredbånd fås med 10Mb for under 200kr hos de store leverandørr. Og de kanaler, som er værd at se på kan du hente gratis via din egen antenne. Så du betaler 500 kr / måned for at kunne se nogle elendige reklamekanaler.

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 17-06-10 06:42

Hej

Tak for de altid dejlige kommentarer og indbyrdes diskussioner
Jeg har haft fællesantenne, men er raget uklar med kassereren, så jeg har droppet forbindelsen, den er iøvrigt ikke billigere.

Jeg kan godt leve med, at der kun kan ses samme kanaler i diverse rum. Det er bare om det kan lade sig gøre uden at jeg skal ind i stuen og skifte kanal hver gang. Iøvrigt er det som om at tekstv ikke virker i værelset, har det noget at gøre med at signalerne kommer gennem hdmistikket???

Elektrikeren havde forøvrigt planer om noget trådløst med en sender i et batteri, det betød at det ene batteri i fjernbetjeningen skulle skiftes ud, men her sad så et fladt batteri istedet for almindelige batterier.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-10 08:29

Citat
Det er bare om det kan lade sig gøre uden at jeg skal ind i stuen og skifte kanal hver gang.

Det vil ALDRIG blive anderledes....

HDMIkablet går jo IKKE gennem tuneren - så dit Extra TV er "blot" en skærm......

Om HomeTrio er dyrt skal jeg lade være usagt....

Vi giver omkring 1900.- kr hver 3 md. hos Stofa....

Der er så 39 kanaler analogt og 42-45 digitalt.
Telefon er gratis men det bruger vi ikke.
Incl. er også 50 Mbit bredbånd

Jeg tvivler på der er de store forskelle på priserne når man går i dybden....

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 17-06-10 22:10

Citat
Så du betaler 500 kr / måned for at kunne se nogle elendige reklamekanaler.

TRANSOR for dælen!!...... Du er 60 år!!. Fordi du synes det er nogle elendige reklamekanaler, betyder det da ikke, at TDC-løsningen er for dyr. Nok mere et udtryk, for dit eget gammelmands snæversyn!!
Vi er mange der godt kan lide disse kanaler, og fred være med det....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-10 22:48

morkaren, hva' fandt du ud af??