/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hapii Mobil konto hacket
Fra : Rao
Vist : 416 gange
50 point
Dato : 16-06-10 13:55

Hej
En nær familie medlem har via sin Hapii mobil konto fået hacket sin mobil konto og personen har købt tjenester for ca. 260 kr. Hapii Mobil nægter at anerkende brist i deres sikkerhed og siger at min familie medlem må have givet sin password ud til nogen som har gjort at det er sket, hvilket hun ikke har!

Politiet vil ikke tage anmeldelsen fordi de har andre større sager og tag til!
Hapii mobil har lukket for min mobil nr :(

Hvordan er hun stillet?
Hvad siger regler på området?
Hvem hæfter for 260 kr?

Hjælllppp har søgt på nettet men er ikke blevet klogere.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-06-10 14:09

Hun står rigtig dårligt, bl.a. fordi det viser sig i mere end 90% af alle den slags tilfælde, at der ikke er tale om hacking, blot at man har fortrudt sit forbrug.

I de fleste tilfælde sendes der en sms til det brugte nummer, som der så skal kvitteres for, og så er det altså svært at hacke, medmindre det er lykkedes nogen at lave en kopi af sim kortet.

Du skriver ikke hvilke tjenester der er tale om, men der kan selvfølgelig være forskelle på de enkelte, generelt er sikkerheden dog yderst god, og der opstår meget sjældent fejl på området

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 16-06-10 14:53

tvivler på du kan gøre noget som helst da beløbet ikke er større..

og brug CBB/Telmore fremover, der sætter du penge ind på forskud, så kan der ikke bruges mere ...

vh
D9N

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 16-06-10 14:53

ps. og hvis det er en nær familie hvorfor er det så din telefon der er lukket ??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-06-10 15:12

"Tjenester"

Steder på nettet har f.eks. tilbudt en IQ test hvor folk så skal oplyse deres mobilnummer, og så kommer regningen idet folk så automatisk er blevet tilmeldt en "tjeneste" i Hong Kong der kun sender regninger.
Det kan også ske når der downloades billeder og ringetoner.

Man skal selv bevise sin uskyld overfor mobilselskabet.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 16-06-10 18:23

Hun skal bare betale. Hun slipper ikke.
Hvad er en Hapi mobil konto?
Jeg har haft mobiltelefon siden de kom frem og har aldrig haft problemer. Jeg har altid haft Tele Danmark og har aldrig sendt "skide sms" som er roden til alt ondt.
Hårde men sande ord.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 16-06-10 19:28

hehe man kan også begynde at sende stentavler igen ... de blir heller ik hacked *G*